Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ga jij alles terug herinvesteren in crypto als alles gecrasht is en tegen de waarschijnlijke bodem zit voor volgende bull market? Of eerder spreiden naar verschillende assets (ook buiten crypto dus)?
Hoeveel ik herinvesteer in crypto zal afhangen van de opportuniteiten binnen de cryptomarkt op dat moment en ook elders volgend jaar. Ik ga natuurlijk ook een stuk consumeren. Als je er niet een beetje van kan genieten, heb je er ook weinig aan. Volledig uit crypto stappen, dat waarschijnlijk nooit.

Maar je weet niet wanneer de crash komt :'( En 20-30% crashen lijkt me dan nog conservatief. Als je op zo'n grote bedragen aan winst staat, heb je dan toch niet de neiging om trapsgewijs uit te stappen? Of blijf je alles houden, tot... wanneer?
Exitstrategieën voor crypto dummies:
Gewoon niet overpeinzen en in augustus/september beginnen uitstappen wanneer de S2F curve overgaat van fluogeel naar een scheet groen.

Wie de 2017 bubbel meegemaakt heeft zal zich zo ook nog wel herinneren wanneer de top bereikt is. De parabool, het marktsentiment van dat moment , ...

En zelfs voor wie zich worst case scenario misrekent en nu pas instapt: wanneer de cryptomarkt crasht (en dat zal het doen), gaat BTC niet lager zakken dan de prijskoers die nu genoteerd staat. 45-50k$ is de bodem van de volgende bear market 2022 - 2023 . Je mag me daar binnen 3 jaar op quoten want in 2017 zat ik er ook pal op met mijn 3-5k predictie.

Zal ook afhangen van wat de piek is. Stel dat we pieken op 120K dan zal ik minder omgezet hebben dan wanneer BTC naar 500K gaat :)
Maar stel dat het op 100-120K plots bearish wordt dan moet ge toch een beslissing nemen op dat moment, het is nooit goed om dan al uw coins terug de bearmarket in mee te nemen en niks van profit genomen te hebben.
Stel dat BTC topt op >500K dan zal ik bijna alles omzetten naar cash/stablecoins waarschijnlijk.

If something is too good to be true...

En de parabool waarover je spreekt? Die maken we momenteel al mee in de shitcoinmarkt he. Kan me niet voorstellend dat dit nog meerdere maanden kan aanhouden.
Heel dat shitcoin gedoe ondergraaft de credibiliteit van de bredere cryptomarkt, en dus ook BTC/ETH, voor institutionelen. Kan niet wachten tot dat implodeert.

ETH zijn run laten doen en dan komen de andere high caps aan de beurt.
Inderdaad.
Wanneer de ETH/BTC curve piekt heb je 2 opties:
1. Ofwel gas lossen en braaf alles terug omzetten naar BTC voor een laatste parabolische rally -> daarna naar Euro/stablecoin ofzo.
2. Ofwel de gaspedaal nog harder induwen en gans je kapitaal van large alt caps naar mid / small caps verschuiven alvorens uit te stappen.

Ongeacht de cyclus, de flow van het kapitaal is altijd hetzelfde. BTC -> Large caps -> Small caps Pump/Dump -> BTC -> etc ...
Doel van het spel: stacking sats.

main-qimg-eb85f0572d312c18f54adb33f65ad918

De enige manier dat je het nu nog kan verkloten is op psychologisch vlak door je verhaaltjes te laten wijsmaken.
Neen, bitcoin gaat niet volgende week al crashen. En neen, we gaan ook geen 'supercycle' zien. En begin aub. niet met shorting, leverage ...

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu is het precies eerst de shitcoins en dan Ethereum, dus ik weet niet wat ik er moet van denken in feite. Wellicht is dit maar een tussenfase en moet het echte altseason nog beginnen?

If something is too good to be true...

En de parabool waarover je spreekt? Die maken we momenteel al mee in de shitcoinmarkt he. Kan me niet voorstellend dat dit nog meerdere maanden kan aanhouden.
Heel dat shitcoin gedoe ondergraaft de credibiliteit van de bredere cryptomarkt, en dus ook BTC/ETH, voor institutionelen. Kan niet wachten tot dat implodeert.
Je hebt nog niets gezien.

Ik heb ETH in 2017 12 maanden lang zien gaan van 8$ naar 20-40-80-120-400$, dan terug naar 150$ en tot slot 1400$, Wat we nu zien is nog maar de voorbode van wat zal komen. Mensen zullen FOMO'en, panic sellen, euforie, frustratie.

Het maakt eigenlijk zelfs niet eens uit hoe 'goed' het plan is dat je volgt. Het belangrijkste is dat je EEN plan hebt, oogkleppen opzet en dat plan blindelings volgt. De enige manier om dit echt te verkloten is dat je zonder plan gedoemd zal zijn om heen en weer geslingerd te worden en emotioneel/impulsief handelt om het sentiment dat op dit moment heerst rond de coins die je in je bags hebt steken. Ethereum is daar een mooi voorbeeld van.

Januari? *port* Dood
Februari? Nog steeds dood als een pier
Maart? Koop DOT, ADA, BNB, etc ... want gas fees , myspace, etc ..
Nu? Vitalik memes, 'Jammer dat ik niet meer ETH gekocht heb, snel kopen'

Laatst bewerkt door een moderator:
In 2017 ook bij bepaalde munten te laat uitgestapt en dus toch wel wat verloren. Als je onervaren bent en er niet mee bezig bent zou ik toch niet zomaar ineens al het spaargeld er in steken, zoals sommige hier zeggen. Je hebt namelijk altijd winnaars en verliezers

Januari? *port* Dood

ETH was al sterk aan't stijgen in Januari en Februari. Begin November stond het nog laag in de 400$, begin January al aan 1.100$. Ik weet nog dat ik men BNB wou omzetten in December naar ETH maar 't was net met 50% gestegen van 400$ naar 600$ en ik dacht om effe 2 weken te wachten tot het weer lager stond... HEHEHEHE. Goed gelachen. Gelukkig is BNB nog harder gestegen, of ik had heel zuur gelachen.

Ja kom, ETH mag nu toch een lichte correctie maken dat ik kan bijkopen hoor. Ziet dat gaan zeg.

Edit: of gewoon kopen, niet meer kijken zodat ik de eerstvolgende correctie niet zie, en binnen 2 maanden weer kijken. Easy. :unsure:

Ja kom, ETH mag nu toch een lichte correctie maken dat ik kan bijkopen hoor. Ziet dat gaan zeg.

Edit: of gewoon kopen, niet meer kijken zodat ik de eerstvolgende correctie niet zie, en binnen 2 maanden weer kijken. Easy. :unsure:

Ik heb voor 200 euro's ETH gekocht.
Is voor mij naast BTC en BNB een "vaste waarde". Heb recent al wat BTC en BNB bijgekocht dus nu was het aan ETH. Heb niet eens naar de prijs gekeken. Kunt daar op blijven wachten he :)

Inderdaad.
Wanneer de ETH/BTC curve piekt heb je 2 opties:
1. Ofwel gas lossen en braaf alles terug omzetten naar BTC voor een laatste parabolische rally -> daarna naar Euro/stablecoin ofzo.
2. Ofwel de gaspedaal nog harder induwen en gans je kapitaal van large alt caps naar mid / small caps verschuiven alvorens uit te stappen.

Ongeacht de cyclus, de flow van het kapitaal is altijd hetzelfde. BTC -> Large caps -> Small caps Pump/Dump -> BTC -> etc ...
Doel van het spel: stacking sats.

main-qimg-eb85f0572d312c18f54adb33f65ad918

De enige manier dat je het nu nog kan verkloten is op psychologisch vlak door je verhaaltjes te laten wijsmaken.
Neen, bitcoin gaat niet volgende week al crashen. En neen, we gaan ook geen 'supercycle' zien. En begin aub. niet met shorting, leverage ...
Toch weer deels leverage op ETH gestoken hoor.. Shorting op dit moment is echt dwaas.

Doge net over de 0.50 gegaan... die die het gekocht hebben paar weken terug en niet gepanikeerd hebben staan er mooi voor :)

Doge net over de 0.50 gegaan... die die het gekocht hebben paar weken terug en niet gepanikeerd hebben staan er mooi voor :)
Denk dat het heel de week zo zal gaan, opbouw naar zaterdag SNL met Elon Musk? Vraag is natuurlijk wat er dan zaterdag/zondag gaat gebeuren

Heeft allemaal weer te maken met Elon Musk die aangegeven heeft zaterdag over Doge te gaan praten in een interview ofzoiets... Ik moet niets van Doge hebben, maar aangezien de kans groot was dat het ging stijgen naar zaterdag toe heb ik er ook wat geld ingestoken om snel weer terug te verkopen.

Je hebt nog niets gezien.

Ik heb ETH in 2017 12 maanden lang zien gaan van 8$ naar 20-40-80-120-400$, dan terug naar 150$ en tot slot 1400$, Wat we nu zien is nog maar de voorbode van wat zal komen. Mensen zullen FOMO'en, panic sellen, euforie, frustratie.

Het maakt eigenlijk zelfs niet eens uit hoe 'goed' het plan is dat je volgt. Het belangrijkste is dat je EEN plan hebt, oogkleppen opzet en dat plan blindelings volgt. De enige manier om dit echt te verkloten is dat je zonder plan gedoemd zal zijn om heen en weer geslingerd te worden en emotioneel/impulsief handelt om het sentiment dat op dit moment heerst rond de coins die je in je bags hebt steken. Ethereum is daar een mooi voorbeeld van.

Januari? *port* Dood
Het is toch allemaal een spelletje van de whales denk ik. Een tijdje geleden houden ze de prijs van ETH laag, en nu doet BTC niets en blijft ETH door het dak gaan. Terwijl er structureel toch niet veel veranderd is aan ETH. Ze willen jou je BTC doen verkopen voor altcoins denk ik en als je nu riskeert btc voor ETH te flippen dan kan het zijn dat BTC plots begint te pumpen en dat ETH nauwelijks stijgt.

Dus het beste is gewoon uw coins zo lang mogelijk HODLen tot ze pumpen.

Terug
Bovenaan