Crypto - Nieuws en algemene discussie

Wat een labiliteit in de thread opeens. Boys, het gaat omhoog en het gaat omlaag, de prijs verandert niks aan wat het eigenlijk is.

Er zit wel een "project" achter, he. Domme.

Heel die shitcoin gedoe is de ondergang voor de muntjes. "Limited supply", "geen regulatie" etc.

Maar je kunt gewoon knip/plakken doen en je hebt 100M munten met een andere naam dat in essence hetzelfde is.

Kdenk dat het tijd is om in te zien dat zo goed als elke coin eigenlijk een shitcoin is. Laat ons eens kijken naar de grootste coins qua marktwaarde:

Nr 1 Bitcoin: "limited supply", "geen regulatie" haal je aan als argument dat iets een shitcoin is, terwijl dat net de hele reden van bestaan is van Bitcoin. Het is een "store of value" want... de prijs gaat omhoog. Dat er een maximum aantal coins is zou betekenen dat het automatisch de waarde van de coins moet houden, wat onzin is. Mijn grootvader is dood en heeft 25 schilderijen gemaakt, moeten die schilderijen daarom automatisch ook waardevol zijn? Nee, het hangt puur af van de vraag. Als de vraag naar Bitcoin daalt zakt de waarde. Daar is geen "store of value" aan, en verder kan je er niks mee.

Nr 2 Ethereum: in de praktijk totaal onbruikbaar door de torenhoge gas fees. Men gaat ervan uit dat ETH 2.0 dat gaat oplossen, maar dat is op dit moment ook maar gewoon pray 2 vitalik. Er is ook nog geen releasedatum voor ETH 2.0. Hun chain wordt daarnaast ook volledig vervangen door BSC. Ja, BSC is niet gedecentraliseerd, maar decentralisatie is enkel maar iets waar anarcho-kapitalisten van wakker liggen. Dat boeit een gewone mens niet. Enkel of het werkt, en ethereum werkt niet. Zie de voorbeelden in deze thread van mensen die winsten hadden maar ze niet konden verkopen zonder verlies door de gas fees.

Nr 3 Binance coin: hier ben ik nog het meest positief over, omdat dit eigenlijk de eerste coin is waar je effectief iets mee kan doen. Nu wordt binance precies geaudit, dus voor hetzelfde geld stoppen die ook met bestaan, wie zal het zeggen.

Nr 4 Dogecoin: no comment

Da's de top 4. Bitcoin heeft een market cap van 950 miljard en doet niks. Ethereum heeft een market cap van 460 miljard en doet in de praktijk ook niks. Binance coin zit op 93 miljard. Doge op 69 miljard. Ik wil niet weten wat de market cap van Safemoon of Shiba Inu ondertussen is. Pirate Chain (ARRR) staat op #89 en heeft een market cap van 1,5 miljard.

En als we dan kijken naar cumrocket:
  • Het is voor iedereen meteen duidelijk wat het is en waar het voor dient
  • Het is tastbaar: de eerste versie van hun NFT-platform staat online, er zijn NFT's gemaakt en verkocht, er is een uitbreidend netwerk van online adult entertainers: https://cumrocketcrypto.com/partnerships.
  • Er is een toekomstvisie: creatie van een eigen NSFW-platform waarbij cummies gebruikt worden als thematisch betaalmiddel (waarom geen euro's? Dezelfde reden waarom je bij league of legends moet betalen met riot points en in fortnite met v-bucks, als je niet het gevoel hebt dat je met $'s bezig bent geef je het sneller uit + het is thematisch)
  • Management: diegene die het opgestart heeft heeft effectief een achtergrond in software development en heeft er haar job voor opgegeven om er voltijds mee bezig te kunnen zijn, qua engagement kan dat wel tellen
  • Reclame: de naam verkoopt zichzelf, eens je het gehoord hebt vergeet je het niet. Er is ook een "promofilmpje" gemaakt dat we hier niet meer mogen posten op straffe van ban en er is merchandise
En dit allemaal op een market cap van... 150 miljoen. Da's om te lachen. Dit project kan vlot naar 1 miljard gaan, misschien zelfs hoger.

Wil dat zeggen dat cumrocket gegarandeerd een succes is? Nee, het kan ook perfect naar 0 gaan, niemand heeft een glazen bol. Maar ik ben optimistisch.

Er is maar 1 ding wat ze moeten doen en dat is een bekend iemand binnenhalen die zegt dat ze ook in cummies betaald mag krijgen. Klaar de kous is eraf. Op dit moment rond de pot draaien zorgt voor onzekerheid.., zoals nu bezig is. Desnoods doet ze een Eloneke en zegt ze we zijn ermee bezig om persoon x binnen te halen. En meer is niet nodig. Kunnen daarna nog schrijven dat het niet gelukt is. Maar op dit moment AMA maken en dan wat lachen wordt het niet.

Holden jullie allemaal? Of allemaal massaal aan het dumpen nu?
Sure. Waarom niet. Laten we gewoon met z'n allen panic sellen en nadien terugblikken hoe we de bodem verkocht hebben. 😬
41X9n0W8LtL._SX331_BO1,204,203,200_.jpg

De mensen die nu verkopen hebben nog niet de mindset om op het einde van deze bullmarkt met 5 of 6 cijfers winst te eindigen. Je ziet een dag later al hoe de markt zichzelf terug corrigeert. Als de dagschommelingen op CRYPTO/EUR charts je zoveel stress geven dat je domme dingen overweegt, dan moet je gewoon naar een ALT/BTC charts kijken.

Euro koers schommelingen zijn irrelevante background noise. Het enige dat uitmaakt is hoeveel sats je kan stacken op het einde van deze bull markt, met zo min mogelijk trades.

En als we dan kijken naar cumrocket:
Allemaal goed en wel maar dat overanalyseren is voor mij niet nodig. Uiteindelijk zal 90% van de crypto-owners op cumrocket boarden omwille van 1 echt doorslaggevend argument: En dat is Lydia :love2:
mQgMya2qIN_G630iHZtegC6YlGN3DCqByDKlE3XuB_w.jpg

Ik bedoel, hoe moeilijk kan het zijn om dat meisje haar coin in een top 50 te krijgen die momenteel gepopuleerd wordt door schattige Japanse hondjes?

Laatst bewerkt door een moderator:
Euro koers schommelingen zijn irrelevante background noise. Het enige dat uitmaakt is hoeveel sats je kan stacken op het einde van deze bull markt, met zo min mogelijk trades.
Hoezo dat? Mij maakt alleen uit hoeveel geld ik er aan verdien. Dus euro/dollar waardes van alles is voor mij het enige dat telt.

Hoezo dat? Mij maakt alleen uit hoeveel geld ik er aan verdien. Dus euro/dollar waardes van alles is voor mij het enige dat telt.
Die euro/dollar waardes tellen alleen maar op het einde van de rit wanneer je gaat uitcashen. Als de hobbels en gaten op weg naar die finish lijn je zo snel neigen tot fomo buying of panic selling, kijk je in tussentijd beter enkel naar de ALT/BTC waardes. Ga er gewoon vanuit dat BTC dit najaar ergens tussen 100-150k zal staan er probeer er zoveel mogelijk vast te houden of te vergaren via ALT/BTC pairs.

Die euro/dollar waardes tellen alleen maar op het einde van de rit wanneer je gaat uitcashen. Als de hobbels en gaten op weg naar die finish lijn je zo snel neigen tot fomo buying of panic selling, kijk je in tussentijd beter enkel naar de ALT/BTC waardes. Ga er gewoon vanuit dat BTC dit najaar ergens tussen 100-150k zal staan er probeer er zoveel mogelijk vast te houden of te vergaren via ALT/BTC pairs.

Bedoel je dat letterlijk?

ik reken toch ook in satoshis. Mooie graadmeter ook of je coin echt stijgt in value of niet meerijdt met de btc dollar value.

edit das feitelijk wel frappant hoe weinig volk er in sats rekent.

Stel je koopt een 'alt' aan voor 1000 dollar aan 1000 sats.
Bitcoin verdubbelt in waarde en als je alt is 2000 dollar waard maar nog steeds 1000 sats... yay waarde verdubbelt!.... of niet?
Mensen die sinds 2010 in bitcoin zitten gaan echt geen dollar meer investeren om een alt te kopen. Die hebben genoeg btc in de portefeuille zitten om daarmee aankopen te doen.
Finaal als je wil uitcashen doe je het in euro en daarvoor dien je zoveel mogelijk sats/btc te vergaren.

Ada is nog zo een mooi voorbeeld. Piek was 8600 sats aan 1.3 dollar. Nu staat ie op 3600ish? met een waarde van rond de 1.9 dollar. Van waar komt die waarde? Zuiver gelieerd aan de BTC waarde.

Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon willen dat de bakker om de hoek ook in satoshi's rekent. Zolang dat niet zo is kunnen we niet zonder fiat geld.

Terug
Bovenaan