Crypto - Nieuws en algemene discussie

Of... misschien gaan opnieuw wat ogen open dat je eigenlijk niks van waarde koopt en volledig overgeleverd bent aan de volatiele grillen van de markt waar geen controle op is?

Die crypto's blijven al bij al één grote zeepbel voor mij.
Al een geluk dat we niet overgeleverd zijn aan de grillen van papiergeld en aandelen :rolleyes:

Al een geluk dat we niet overgeleverd zijn aan de grillen van papiergeld en aandelen :rolleyes:

Die worden wel centraal gestuurd om van die gigantische pieken/dalen te beheersen. En/of representeren iets van waarde. Wat representeert een bitcoin? Wat computerarbeid die niet eens tot meerwaarde in de economie leidt.

Wanneer is de laatste keer dat uw papieren geld op enkele dagen 30-40% zakte of steeg in waarde?

Buy the dip werkt, per definitie, als de bubble nog niet gedaan is en doet iedereen denken dat hij geniaal is.
En ruïneert mensen die bijkopen bij het leeglopen ervan.
Dat is de clue van de zaak he. Ofwel is de bubbel gedaan, ofwel niet. Uiteindelijk zijn je posities waar je gelooft dat de markt naartoe gaat.

Wie drops van 30-40% ziet als het einde van een bubbel, zat hoe dan ook al 6 - 12 maanden uit de crypto markt of was genoodzaakt om iedere keer terug hoger in te kopen dan hij verkocht had. Net zoals bij de vorige drops van dergelijke omvang kan ik mezelf permitteren om meer dan 40% drop van ATH te incasseren na meer dan 700% profit.

Net zoals bij de vorige drops van dergelijke omvang kan ik mezelf permitteren om meer dan 40% drop van ATH te incasseren na meer dan 700% profit.
Maar als je niet verkocht bij 65k en zal bijkopen bij 35k, ben je alles grotendeels kwijt als de bubbel wel blijkt leeg te lopen.

Nu, ik gun iedereen zijn winsten.

Ik heb iemand gekend die alles van zijn speculatieve internetbedrijfjes verkocht had eind de jaren 90 met 1500% winst en daarmee appartementsblok kocht (omdat zijn vrouw erover zaagde, niet omdat hij 'inzicht' had dat de bubbel zou barsten).
Rotatie dus naar vastgoed, wat op dat moment begon aan zijn lange klim tot vandaag en meer dan verdubbeld is.
Hij is nu dus multimiljonair door een initiële gok-investering van 50-60k, terwijl hij 0,0 van financiën kent.

Langs de andere kant van de medaille: anderen identiek zoals hem, maar zij stonden anno 2015 nog altijd met een lijntje 'lernout&hauspie' op hun effectenrekening, want nooit verkocht aangezien ze de wereld gingen veranderen.
Het was een nieuw paradigma, de rationele manier van investeren was achterhaald.
Klinkt bekend in de oren.

Laatst bewerkt:
WTF :oink:

Screenshot-3.jpg

Hmm mijn portefeuille staat nog groen. Gelukkig heb ik met hex een gedecorreleerde coin. Laat de berenmarkt maar komen!

Maar als je niet verkocht bij 65k en zal bijkopen bij 35k, ben je alles grotendeels kwijt als de bubbel wel blijkt leeg te lopen.

Nu, ik gun iedereen zijn winsten.

Ik heb vroeger een klant gehad die alles van zijn speculatieve internetbedrijfjes verkocht had eind de jaren 90 met 1500% winst en daarmee appartementsblok kocht (omdat zijn vrouw erover zaagde, niet omdat hij 'inzicht' had dat de bubbel zou barsten).
Rotatie dus naar vastgoed, wat op dat moment begon aan zijn lange klim tot vandaag en meer dan verdubbeld is.
Hij is nu dus multimiljonair door een initiële gok-investering van 50-60k, terwijl hij 0,0 van financiën kent.

Langs de andere kant van de medaille: meerdere klanten identiek zoals hem, maar zij stonden anno 2015 nog altijd met een lijntje 'lernout&hauspie' op hun effectenrekening, want nooit verkocht aangezien ze de wereld gingen veranderen.
Het was een nieuw paradigma, de rationele manier van investeren was achterhaald.
Klinkt bekend in de oren.

Ja akkoord maar die gasten zijn toch met hun grootste centen al vertrokken in 2017? Die zitten nu nog met wat kleingeld in crypto. En die zullen hoogstwaarschijnlijk enkele maanden terug gecasht hebben, ofwel mooi hodl'n en zien wat komt...

Phew, BNB serieus gedaald nu. Alles daalt nu snel. Is dit mogelijks de drop zoals we die in 2018 hebben gezien?

Vier dagen geleden:
Nee, al ben ik wel onder de indruk van hoe solid dat tegen het sentiment ingaat. Die volg ik met interesse.
Maar die pure memery shitcoins zien instorten ondanks de hypetrain, daar kan ik wel van genieten ja los van mijn eigen portefeuille.

Altijd gezegd dat Bitcoin ook een shitcoin is

5a436y.jpg

Dit jongens...textbook. Toen in 2019.

MqzFokMD.png

Dit opnieuw, in 2021
maxresdefault.jpg

Laat ons hopen dat de bear wordt vermeden en dat er weer een bull komt.
Efkes niet naar wallet kijken ;-)

Beuzen doen het ook niet echt bijster goed vandaag.
Ga inderdaad gewoon mij ff met ander dingen bezig houden en niet kijken :unsure:

Terug
Bovenaan