Crypto - Nieuws en algemene discussie

Groot nieuws voor ADA:

'Afrika deal' 5 miljoen gebruikers op het ADA netwerk (Waarschijnlijk gaat dit om de hoofdstad van Ethiopië),
gaat deze maand officieel aangekondigd worden.
Nieuwe ronde investeringen.
En zoveel meer.

Wat zou ik nu eens kopen? Alles staat in het groen lol. Misschien UNI , die hebben nog niet zo veel gedaan. Ofwel misschien wacht ik tot BTC eens movet of alles een correctie krijgt.

Ik denk dat het nu een slecht moment is om echt heavy in alts te gaan, een correctie zit er toch aan te komen, denk ik (maar ik kan er naast zitten). Beste moment om alts te kopen in mijn ervaring is wanneer BTC juist gemovet is, ofwel omhoog of omlaag. Ik heb toch al wat geld uit mijn alts gehaald en in BTC/USDT/EUR zitten nu.
(wat ik zeg is geen financial advice, want voor hetzelfde geld blijft het nog wat voortpumpen)

Wat zou ik nu eens kopen? Alles staat in het groen lol. Misschien UNI , die hebben nog niet zo veel gedaan. Ofwel misschien wacht ik tot BTC eens movet of alles een correctie krijgt.
Ik weet het ook niet goed eerlijk gezegd.
Veel altcoins zien er wel bottomed out uit...
Een weekje geleden BLZ (Bluzelle) gekocht met mooie profits, maar zit nu terug op een cruciaal level die moet doorbroken worden.
Even cryptotwitter checken 😅

Iemand die mij kan uitleggen hoe ik een aankoop met Leverage doe op kraken?
Heb een buy order met 3x leverage gedaan.. order is doorgegaan..maar ik vind hem nergens terug..
Ik zou toch oppassen met leverage als je niet weet hoe dat werkt. Dit is high risk. Hoe hoger de leverage, hoe kleiner de margin. Je kan er veel mee verdienen, mazr ook veel mee verliezen en als je niet oppast alles. (ADL)

Comments onder 't artikel zijn toch classic hln 😅

- Musk pompt de koers op en is nu al terug aan het verkopen, zeker weten. en de losers-volgers zitten daarna met een kater en het OCMW kan het dan maar oplossen met onze belastingcenten

- Nu is het precies ook niet de moment om een bitcointje te kopen voor de gewonen burger, heeft onze Tesla Nerd goed voor gezorgd. Bitcoin enkel voor de rijken en voor diegene die ze vroeger hebben gekocht.

Ik heb iets raar voor bij Coinbase: account is verified met zowel driver license als ID, maar wanneer ik die videos wil bekijken voor free coins zegt hij dat men account niet verified is en dat ik die procedure nog eens moet doorlopen. Nog iemand dit voor gehad?

Ik heb laatst een presentatie gemaakt over DeFI voor 't werk. Dat is niet iets wat je in 5 minuten uitlegt :)
Dit filmpje is anders wel een topper. Liquidity pools op uniswap worden uitgelegd.

Heel kort door de bocht. In plaats van een orderbook based centrale exchange zoals coinbase pro, binance,... is uniswap een Liquidity pool (LP) based exchange waar gebruikers een pair maken met twee verschillende tokens die op dat ogenblik dezelfde waarde representeren in een dergelijke LP pool. Wie dan een trading pair gebruikt, bvb wbtc-eth betaalt 0.3% kosten in de te verkopen token. Die komt dat bij de LP pool.

Als je je geld ter beschikking stelt van die LP pool, krijg je UNI-LP tokens die je op een ethereum wallet kan opslaan en je geld mee terug kan claimen.

LP providen is trouwens niet zonder risico. Er bestaat zoiets als impermanent loss, waardoor je ene token veel minder in een pool zal vertegenwoordigd zijn als de prijs ervan explosief stijgt of zakt, waardoor je eigenlijk minder tokenkrijgt van de stijgende (of meer indien hij zakt), en meer van die token die gelijk blijft

Het netwerk van keuze is momenteel +90% ethereum. Helaas heeft de Binance smart chain nu ook veel "DeFi" projecten. Jammer is wel dat alles gelocked wordt in het Binance platform. Waardoor het gedecentraliseerde deel eigenlijk wegvalt en het eigenlijk extreem centraal is.

interessant, bedankt!

Aanraders voor DeFi coins die de moeite zijn on te onderzoeken?

Naast aandelen denk ik er aan om in crypto te beleggen om te diversifiëren. Maar hoe betrouwbaar zijn al deze sites eigenlijk? Je stuurt toch maar een foto van je identiteitskaart door naar vreemden.

Naast aandelen denk ik er aan om in crypto te beleggen om te diversifiëren. Maar hoe betrouwbaar zijn al deze sites eigenlijk? Je stuurt toch maar een foto van je identiteitskaart door naar vreemden.
Wanneer je een afdruk van je ID ergens heenstuurt, altijd dateren en watermerken zodat het niet elders kan gebruikt worden.

Terug
Bovenaan