Crypto - Nieuws en algemene discussie

Zal pas mijn inleg eruit halen wanneer ik het geld écht nodig heb, en om toch winst te pakken een stop loss ingezet voor als het tits up gaat.

500 euro per maand minder moeten afbetalen is voor veel mensen toch redelijk life changing denk ik. Het is niet hetzelfde als met Euromillions winnen maar ge zult toch een pak minder stress hebben op financieel vlak dan wanneer ge anders weinig overschot hebt.

Is dat zo? Omdat je maandelijks dan een paar 100 €'s extra kan besteden?:)
Dat is toch niet echt life changing...
De meeste hypothecaire leningen zullen nu wel iets hogere maandelijkse aflossingen zijn dan een paar 100€'s he.

Als je kijkt naar de BG polls waarbij de mediaan tussen 1.000-1.100 € / maand ligt, dan is dat al de helft van een winnend 'win for life' ticket van 2.000€/maand voor de lengte van de lening.

Je gaat daar niet van kunnen rentenieren, maar je levensstandaarden gaan wel aanzienlijk omhoog met een kostenreductie van 1.000€ / maand.

HLN wil ne self fulfilling prophecy creëren denk ik.
Is net hetzelfde als in 2017. MSM zit het eerst te hypen, mensen kopen dat massaal en vervolgens 'pas op met de bubbel!'

HLN, 2017
Vergeet de Bitcoin! Ethereum op weg om het nieuwe goud te worden

HLN, 2020
Een directeur van Citibank, de grootste Amerikaanse bank, voorspelt dat de koers van bitcoin tegen eind 2021 kan stijgen naar 318.000 dollar.

Binnen 4 jaar kunnen ze copy/pasten en de prijs aanpassen en hebben ze weer wat clicks erbij. Of volgende week al, als de stijging zich doorzet. Of volgende maand.

500 euro per maand minder moeten afbetalen is voor veel mensen toch redelijk life changing denk ik. Het is niet hetzelfde als met Euromillions winnen maar ge zult toch een pak minder stress hebben op financieel vlak dan wanneer ge anders weinig overschot hebt.
Idd, als ik ineens onze hypotheek van 1500 EUR naar 500 EUR kan reduceren, dat is bijna een verdubbeling van onze gezamenlijke besteedbare pot. Dat is ook genoeg om al eens na te denken over een appartement ergens bij te kopen als opbrengsteigendom of een huis in het zuiden bv.

Zelfs als ge een half miljoen geparkeerd hebt is 100k nog altijd een groot verschil. Life changing hoeft niet noodzakelijk levenslang rentenieren met heel de familie zijn.

"De fiscus heeft weinig tot geen weet van hoeveel bitcoins iemand bezit. De handel is immers niet gereguleerd en verloopt vaak via buitenlandse handelsplatformen waar de fiscus geen toezicht op kan uitoefenen."

Bron: https://www.tijd.be/netto/belasting...r-de-mazen-van-het-belastingnet/10226857.html
Dat betekent niet dat je het niet moet aangeven:

Paypal moet dus niet, maar gezien de meeste hier wallets hebben bij Binance,crypto.com, Coinbase, etc. om mee te handelen (Buy and hold valt hier ook onder), dan moet je dit aangeven. Eigen wallets niet. Doe je dit niet en komen ze er achter dan heb je een boete aan je been. Nu, hoe komen ze daar achter? Niet van een paar honderd euro hier en daar, maar zoals sommigen hier al duizenden euro erop hebben staan zal het erg moeilijk zijn om onder de radar te blijven. Persoonlijk geef ik wel de rekening aan want ze doen er (nog) niets mee en vermijd ik toch al 1 potentiële boete. Aangezien ze er (nog) niets mee doen en dus niet weten hoeveel je er effectief hebt op staan haal ik in de toekomst wel sporadisch geld van af zodat ik geen belletjes doe rinkelen.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp niet goed dat mensen 100k niet als life changing zien. Ik heb het gevoel dat veel mensen opeens materialistische dingen gaan kopen die ze anders niet gekocht zouden hebben. Dan is het idd niet life changing. Als je dezelfde levensstandaard aanhoudt en je parkeert die 100k bvb in ETF's, zal je een pak vroeger op pensioen kunnen gaan hoor. Je moet blijven investeren en het niet zomaar gaan uitgeven. De lening van een huis afbetalen vind ik sowieso geen slimme investering. De leningen staan historisch laag en de meesten hebben nog een woonbonus ook. Dan kan je je winst beter investeren op de beurs dan een hypotheek af te betalen.

Ik hoorde net van een collega dat BNP (Hello) betalingen naar Kraken blokkeert. Hij kreeg een foutmelding toen hij een betaling naar Kraken wou doen en de klantendienst zei dat betalingen voor crypto niet werden toegelaten. De rekening van Kraken staat geflagd bij BNP. Ik dacht dat we die fase ondertussen wel reeds voorbij waren, maar niet dus...

Laatst bewerkt:
Het grappige is dat Beobank dat ook doet met hun VISA maar dan enkel voor Coinbase. Ik heb recent CRO en ADA aangekocht via Crypto.com en dat ging zonder probleem.:unsure:

Dat betekent niet dat je het niet moet aangeven:

Paypal moet dus niet, maar gezien de meeste hier wallets hebben bij Binance,crypto.com, Coinbase, etc. om mee te handelen (Buy and hold valt hier ook onder), dan moet je dit aangeven. Eigen wallets niet. Doe je dit niet en komen ze er achter dan heb je een boete aan je been. Nu, hoe komen ze daar achter? Niet van een paar honderd euro hier en daar, maar zoals sommigen hier al duizenden euro erop hebben staan zal het erg moeilijk zijn om onder de radar te blijven. Persoonlijk geef ik wel de rekening aan want ze doen er (nog) niets mee en vermijd ik toch al 1 potentiële boete. Aangezien ze er (nog) niets mee doen en dus niet weten hoeveel je er effectief hebt op staan haal ik in de toekomst wel sporadisch geld van af zodat ik geen belletjes doe rinkelen.
Mss dan beter in stablecoins zetten dan in euro? Dan mag de dollar natuurlijk niet crashen.
Die website die jij daar geeft is toch voor als je zaakvoerder bent? Is dat wel relevant voor particulieren die wat bitcoin hebben gecasht om bij te kopen als het crasht of om nadien uit te cashen. Misschien ga ik toch mijn euros in busd zetten, dan kan ik die in de launchpad steken, zo brengt het nog iets op :-)

Laatst bewerkt:
De leningen staan historisch laag en de meesten hebben nog een woonbonus ook.
Ik heb ook woonbonus, maar als ik mijn lening kan afbetalen met 100k dan doe ik dat ze? Uw woonbonus gaat nooit uw volledige rente, die ge hebt betaald over heel de lening, er uithalen.

Aleja, tenzij ik nog een groot stuk lening openstaan heb natuurlijk. Dan zou ik afbetalen tot ik het minimum bereikt heb om nog te genieten van de woonbonus.

Het grappige is dat Beobank dat ook doet met hun VISA maar dan enkel voor Coinbase. Ik heb recent CRO en ADA aangekocht via Crypto.com en dat ging zonder probleem.:unsure:

Bij BNP wordt ook enkel de Duitse bankrekening van Kraken geblokkeerd blijkbaar. Er zijn er nog andere die wel werken.

Ik heb ook woonbonus, maar als ik mijn lening kan afbetalen met 100k dan doe ik dat ze? Uw woonbonus gaat nooit uw volledige rente, die ge hebt betaald over heel de lening, er uithalen.

Aleja, tenzij ik nog een groot stuk lening openstaan heb natuurlijk. Dan zou ik afbetalen tot ik het minimum bereikt heb om nog te genieten van de woonbonus.

Dan ben je je lening waarschijnlijk aangegaan in een slechtere periode dan ons, want bij ons betaalt de woonbonus de rente volledig terug + mooie winst. Daarbovenop heb je de opportunity cost die je hebt door je lening af te betalen. Je kan veel meer winst halen door het geld in ETF's te steken dan de rente die je moet betalen (en in ons geval zeker, aangezien de rente dik wordt terugbetaald door de woonbonus 😁 )

De meeste hypothecaire leningen zullen nu wel iets hogere maandelijkse aflossingen zijn dan een paar 100€'s he.

Als je kijkt naar de BG polls waarbij de mediaan tussen 1.000-1.100 € / maand ligt, dan is dat al de helft van een winnend 'win for life' ticket van 2.000€/maand voor de lengte van de lening.

Je gaat daar niet van kunnen rentenieren, maar je levensstandaarden gaan wel aanzienlijk omhoog met een kostenreductie van 1.000€ / maand.
Ja, maar als de aflossing richting 1000 € gaat, zal het openstaand bedrag normaalgezien ook (serieus) hoger zijn dan 100k tenzij je echt al vergevorderd bent met je kredieten.
Je levensstandaard gaat ook maar enkel omhoog gaan als je voorheen echt het gevoel had dat je je iets moest ontzeggen. Extra financiële ruimte hebben om het dan gewoon op te potten, omdat je niets extra
Tenzij je het extra ondersteunen van je kinderen natuurlijk als een verhoging van de levensstandaard kan beschouwen.
Geef mij morgen 100k extra en mijn levensstandaard gaat echt niet serieus naar om hoog... Ik zal mij misschien één folieke permitteren ( à la een nieuwe pc), maar voor de rest hoef ik mij vandaag al niets te ontzeggen....

Veel hangt uiteindelijk af van de mindset en die verandert nu eenmaal niet zo snel denk ik bij bedragen die wel hoog zijn, maar ook niet duizelingwekkend hoog...

Een ander verhaal wordt het natuurlijk voor iemand die vandaag netto 0 € (of zelfs onder 0) waard is en iedere maand moet krabben om zijn huur te betalen... Voor hem gaat 100k natuurlijk wel life changing zijn...

Maar dat zijn meestal ook niet de mensen die in crypto gaan belegd hebben...

Terug
Bovenaan