Crypto - Nieuws en algemene discussie

Als ge eens af en toe 1000 euro uitcasht gaan ze daar geen spel van maken hoor. Maar als ge eind dit jaar >10000 euro casht in één keer dan misschien wel.

Zijn er hier mensen die coins uitlenen via DeFi? Ledger ondersteunt nu Compound lending, als je stablecoins hebt , kan je ze uitlenen voor 7% intrest per jaar. Dat is misschien interessanter dan alles uit te cashen naar uw bankrekening omwille van de belastingen. Maar ik weet zo niet of ik dat DeFi gedoe wel vertrouw om mijn geld daar een jaar te laten opstaan. Brengt wel veel meer op dan een spaarboek.

Wete wa, we gaan er een uitdaging van maken en kzal er vandeneerste keer de getallen bijzetten.

dus momenteel heb ik 0.16261689 BTC = €6,962.48

ruwweg moet ik dus 0,24 BTC voorbijsteken voor teinde van het jaar. En liefst nog een stuk meer om het het inderdaad waard te maken in dit kloteland me hun klotetaxen

aangezien BTC de marktleider is, zalt ook wel de beste maatstaf zijn. Om de maand zallek een update geven (want kheb ook nog een leven buiten traden, zeker als de cafe's terug open gaan :unsure: ) tot het eind vant jaar, want dan ga ik cashen alsek miljonair ben :thinking:

Alst lukt, dan moetet gedaan zijn met het gebash tegen mijn daytraden en alst nie lukt of ik ben geliquideerd in tslechtste geval, dan kunt ge mij natuurlijk altijd gebruiken als voorbeeld hoe het niet moet... :unsure:

deal?
Sure, deal.

Ik weet hoe we het nog plezanter kunnen maken. Ik ga u proberen te outperformen met slechts 1 position trade die ik 10 maanden vasthou en die nu al op +37% staat. :p

Als ge eens af en toe 1000 euro uitcasht gaan ze daar geen spel van maken hoor. Maar als ge eind dit jaar >10000 euro casht in één keer dan misschien wel.

Zijn er hier mensen die coins uitlenen via DeFi? Ledger ondersteunt nu Compound lending, als je stablecoins hebt , kan je ze uitlenen voor 7% intrest per jaar. Dat is misschien interessanter dan alles uit te cashen naar uw bankrekening omwille van de belastingen. Maar ik weet zo niet of ik dat DeFi gedoe wel vertrouw om mijn geld daar een jaar te laten opstaan. Brengt wel veel meer op dan een spaarboek.

Ja, via dydx, enkel usdc en dai. brengt goed op

Ik zet m'n stablecoins momenteel "vast" (flexibel af te halen) op Binance, aan 6% rente per jaar. Waarschijnlijk kan ik via DeFi projecten wat extra procentjes nemen, maar 6% zonder moeite te doen, dat is me voldoende.

Sure, deal.

Ik weet hoe we het nog plezanter kunnen maken. Ik ga u proberen te outperformen met slechts 1 position trade die ik 10 maanden vasthou en die nu al op +37% staat. :p
beetje competitie is leuker dan altijd dat discussieren :p

ik heb wel nog een vraagske ivm belastingen.

de 33% die je betaalt op de meerwaarde, is dat enkel als je het overstort naar je gewone bankrekening? of is dat op hetgene wat je staan hebt op binance zelf? ik vind er nergens geen info over

beetje competitie is leuker dan altijd dat discussieren :p

ik heb wel nog een vraagske ivm belastingen.

de 33% die je betaalt op de meerwaarde, is dat enkel als je het overstort naar je gewone bankrekening? of is dat op hetgene wat je staan hebt op binance zelf? ik vind er nergens geen info over
Vanaf het moment dat je verkoopt met winst van speculatieve aard. Dus ongeacht of je het nu op een zichtrekening stort of op binance laat staan. Anders was het wel makkelijk.

Een Paypal account geeft ge toch ook niet aan? Ik zou dus niet inzien waarom dat zou nodig zijn.
Nochtans in bepaalde gevallen moet je ook een paypal-account aangegeven. :p

Je kan perfect een accountnaam invullen in het CAP. Ik heb mijn Degiro-account ook zo ingevuld indertijd en vroeger was ook enkel een accountname. (Pas recent is er een Duitse rekening aangekoppeld :p.)

voorzichtig bennek alleszins, ik werk met stop-losses, zonder leverage en ik short niet
Stop-loss orders zijn geen garantie :p.

Je verkoopt wanneer iets onder een bepaalde prijs zakt. Dat betekent niet dat je verkoopt aan die ingestelde prijs. Dat kan veel lager zijn dan dat je eigenlijk wilt.

als je als goede huisvader handelt moet je geen belastingen betalen. Duidelijke wetgeving toch?
/s
Werkt die "Goede huisvader" methode wel echt? Zijn er hier investeerders die een grote bedrag hebben kunnen overschrijven naar hun eigen rekening zonder die 33% van hun cryptowinsten te betalen? Onlangs heeft mijn collega verteld dat er iemand geflagged werd op de bank, omdat die persoon ongeveer €80k kreeg op zijn bankrekening door 2 bitcoins te verkopen.

Gewoon dagelijks 500 euro overschrijven, ipv alles in 1 keer?

Of naar meerdere banken 500 euro overschrijven uiteraard, als je het sneller wilt doen.

Zo blijf je mss onder de radars.

Werkt die "Goede huisvader" methode wel echt? Zijn er hier investeerders die een grote bedrag hebben kunnen overschrijven naar hun eigen rekening zonder die 33% van hun cryptowinsten te betalen? Onlangs heeft mijn collega verteld dat er iemand geflagged werd op de bank, omdat die persoon ongeveer €80k kreeg op zijn bankrekening door 2 bitcoins te verkopen.

Dat lijkt me wel vrij normaal dat je geflagged wordt bij 80k. Dat is niet meteen een peulschil. In kleine schijven overmaken lijkt me in dit geval beter te werken.

Wat gebeurt er als ge geflagged wordt? Ge wordt gebeld? Merkt ge er zelf iets van?

Sowieso is het nog een verre van mijn bed show. Mijn 4k BTC ga ik momenteel niet aanraken want dat is de moeite niet om uit te cashen. Stel dat ik ooit de 6 cijfers haal als BTC op 1 miljoen zou staan. Dan zou ik misschien de juiste mensen aanspreken voor advies en dan zie ik wel.

Wete wa, we gaan er een uitdaging van maken en kzal er vandeneerste keer de getallen bijzetten.

dus momenteel heb ik 0.16261689 BTC = €6,962.48

ruwweg moet ik dus 0,24 BTC voorbijsteken voor teinde van het jaar. En liefst nog een stuk meer om het het inderdaad waard te maken in dit kloteland me hun klotetaxen

aangezien BTC de marktleider is, zalt ook wel de beste maatstaf zijn. Om de maand zallek een update geven (want kheb ook nog een leven buiten traden, zeker als de cafe's terug open gaan :unsure: ) tot het eind vant jaar, want dan ga ik cashen alsek miljonair ben :thinking:

Alst lukt, dan moetet gedaan zijn met het gebash tegen mijn daytraden en alst nie lukt of ik ben geliquideerd in tslechtste geval, dan kunt ge mij natuurlijk altijd gebruiken als voorbeeld hoe het niet moet... :unsure:

deal?

Ik doe sinds januari af en toe die futures. Ik moet toegeven, het is best wel verslavend.

Mijn bevindingen:

- Deftig bankroll management is zeer belangrijk.
Zorg dat je minstens 20 à 30 keer de grootte van een positie in je account hebt. In uw geval zou dat dan een max. van 400 dollar zijn per positie.
Ik doe enkel nog cross margin trading omdat je dan véél lagere liquidatie tot zelfs geen liquidatieprijs krijgt.
Maar je riskeert natuurlijk wel je volledige balance.
Bij die isolated margin kan ik niet meer op 2 handen tellen hoeveel keer ik geliquideerd geweest ben :unsure:

Hou ik mezelf daaraan? Neen. Ik merk na enkele winnende trades, dat ik greedy word en telkens hoger en hoger inzet of nog erger de leverage verhoog. Meestal met dramatische gevolgen :) Daarmee kom ik aan mijn volgende punt.

- Discipline. Neem je beslissingen niet te snel. Bekijk eerst de chart deftig. Trade enkel als BTC tussen stabiele ranges aan het traden is. Houd uzelf aan bankroll management. En de belangrijkste: durf op tijd je verlies te pakken of zet stoplosses (ook een hele moeilijke voor mij). De beste trader is imo eentje die kan terugkomen op zijn vorige beslissingen en deze kan omdraaien.

- Leverage. Ik ga tot max. 15x

- Ikzelf trade maar met een klein percentage van mijn totale portfolio en gelukkig maar. Portfolio is op de laatste 2 maanden maal 4 gegaan (portfolio met een 70-tal posities). In dezelfde tijdspanne is mijn futures balance +25% gegaan. Mijn 2 grootste kemels buiten beschouwing gelaten, zou dit +200% geweest zijn, maar dat telt niet natuurlijk hé (#1 Luna long 20x, dramatische entry, isolated trade, margin blijven bijsteken terwijl het daalde om liquidatieprijs te verlagen, finaal geliquideerd op 15/2 | #2 vrij recent, Eth short 40x, dramatische entry, cross margin trade maar veel te hoge positie, ook nog eens blijven bijsteken tijdens de stijging, uiteindelijk op - 300% mijn verlies gepakt)

Conclusie: In mijn geval steek ik mijn tethers beter gewoon bij in mijn portfolio i.p.v. deze te riskeren in futures. De gedisciplineerde traders kunnen volgens mij wel een gediversifieerd portfolio ruimschoots outperformen. 25% op een dikke 2 maanden is niet per se slecht, maar mijn algemene gevoel erbij is toch vooral tilt en frustratie. Ik doe het nu vooral nog om posities in mijn portfolio te hedgen, bv. heb nog steeds een ADA short lopen terwijl ik ADA ook gewoon in portfolio heb steken.

Dingen die ik geleerd heb (en zwaar leergeld voor heb betaald), kan ook dienen als een tl;dr
- deftig begrip van TA is een must, laatste tijd ook veel over bijgelezen/gestudeerd en enkele eureka-momentjes gehad
- doe enkel cross-margin, tot max. 15x om risico te beperken
- hou u aan deftig bankroll management en de kans dat uw balance geliquideerd wordt is quasi 0
- durf op tijd verliezen te pakken of zet stoplosses, niet elke trade hoeft winnend te zijn
- na kemel #2 heb ik aan den lijve mogen ondervinden, don't short in a bull market
- vooral: keep it fun, het is echt niet leuk om een oversized trade de verkeerde kant op te zien lopen (bovenstaande zaken kunnen daarbij helpen :p)

Vanaf het moment dat je verkoopt met winst van speculatieve aard. Dus ongeacht of je het nu op een zichtrekening stort of op binance laat staan. Anders was het wel makkelijk.
euh? kdacht dat de meerwaarde het totaal was op al de winst die je behaald hebt in een kalenderjaar?

volgens de manier dat gij zegt zou ge dus bijvoorbeeld een miljoen kunnen winnen en in geval van liquidatie nog eens 333k in schulden staan bij de fiscus? :S
da kan toch niet?

euh? kdacht dat de meerwaarde het totaal was op al de winst die je behaald hebt in een kalenderjaar?

volgens de manier dat gij zegt zou ge dus bijvoorbeeld een miljoen kunnen winnen en in geval van liquidatie nog eens 333k in schulden staan bij de fiscus? :S
da kan toch niet?
En wat als uwe winst in Bitcoin is of in stablecoins in plaats van in cash?

Ik zet m'n stablecoins momenteel "vast" (flexibel af te halen) op Binance, aan 6% rente per jaar. Waarschijnlijk kan ik via DeFi projecten wat extra procentjes nemen, maar 6% zonder moeite te doen, dat is me voldoende.

Noob here: hoe gaat dit te werk op Binance?

Terug
Bovenaan