Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Gegroet,

ik zit nog met een ps4, en wil voorlopig nog de overstap niet maken naar de 5.

Graag zou ik deze game kopen, maar ik las tijdens de launch dat de ps4 vaak vast liep, op deze game.

Hoe is dit ondertussen? is dit reeds verholpen of niet?

thx

Ik heb het gespeeld op PS4 Pro, bij de eerste runtrough wel enkele bugs gehad waaronder gewoon blokkeren of een spelbepalende actie welke ik niet kon doen, waardoor ik opnieuw moest beginnen.

Was toen wel in april 2022. Ben in december 2023 opnieuw begonnen en eerst de updates geïnstalleerd, bij die runtrough geen bugs meer gehad én ik had het gevoel dat er wat meer NPC's rondlopen in de wereld.

Heb het wel totaal niet uitgespeeld, ik werd moedeloos/zot/gestrest van al die icoontjes en (zij)missies, heb daar gewoon de tijd niet meer voor.

Laatst bewerkt:
Ik kan het eigenlijk niet aanraden. Vorig jaar is de 2.0 patch uitgekomen voor PC en next-gen (dus niet voor PS4 of PS4 Pro) en die heeft het spel serieus veranderd qua progressie en combat. De (fenomenale) expansie Phantom Liberty is ook enkel beschikbaar voor PC en next-gen dus die ga je ook niet kunnen spelen dan.

ok ik ga het dan maar laten aan mij voorbij gaan.
(heb nog de oude ps4, niet de pro). Misschien eens wachten tot ik een nieuwe pc heb, of toch de ps5 in huis haal.

Cyberpunk is altijd al een PC spel geweest, consoles kunnen dat nooit ten volle aan. De ambitie was énorm. Heeft van in't begin super gedraaid om mijn PC en blijft een van de beste games ooit uitgebracht imho.
Heb al een decnnium geen consoles meer dus geen ervaring daarmee. Alles komt toch op PC uit en sterke exclusives zijn er niet meer.

Cyberpunk is altijd al een PC spel geweest, consoles kunnen dat nooit ten volle aan. De ambitie was énorm. Heeft van in't begin super gedraaid om mijn PC en blijft een van de beste games ooit uitgebracht imho.
Heb al een decnnium geen consoles meer dus geen ervaring daarmee. Alles komt toch op PC uit en sterke exclusives zijn er niet meer.

Ik geef je puur technisch gelijk in dat de consoles het nooit 'ten volle' aan kunnen (obviously). Maar dat kan dan evengoed gezegd worden voor heel wat pc's he.. Niet iedereen heeft het budget om alles op ultra te spelen.

Op PS5 loopt het gewoon zoals het moet.
Voor PS4 had het nooit ontwikkeld mogen worden, en van die versie blijf je beter gewoon weg.

Zo'n uitspraken hebben btw nogal weinig geloofwaardigheid als je al 10 jaar geen console-ervaring hebt gehad.

Cyberpunk is altijd al een PC spel geweest, consoles kunnen dat nooit ten volle aan.
Daarom dat Sony al een decennium de mooiste games produceert. Op consoles.

Cyberpunk is grotendeels met PC in gedachte gemaakt, en was zelfs daarvoor gruwelijk geoptimaliseerd @ launch. En grafisch al zeker geen uitblinker tenzij ge makkelijk stijf staat van statisch verkeer en neon belichting(da's een spontane hoerenloper grap, soms schrijven die dingen zich gewoon zelve).

Het is een ondertussen een dikke mooie productie geworden, en loopt eindelijk strak zoals beloofd, maar komt de hielen niet lekken van publishers die hemel en aarde beloven en voor korte tijd toch effe al hun goodwill in de vuilbak wisten te smijten.

Ik wacht nog op de ps5 pro en zal dan dit spel aanschaffen.
Denk dat het daarop wel soepel zal op draaien.

Cyberpunk is grotendeels met PC in gedachte gemaakt, en was zelfs daarvoor gruwelijk geoptimaliseerd @ launch. En grafisch al zeker geen uitblinker tenzij ge makkelijk stijf staat van statisch verkeer en neon belichting(da's een spontane hoerenloper grap, soms schrijven die dingen zich gewoon zelve).
Dat heb ik nog niet vaak gehoord, aangezien CP2077 zelfs bij launch als de nieuwe benchmark werd gezien op vlak van visual fidelity (en zeker wanneer ray tracing er aan te pas kwam). Digital Foundry gaf het niet voor niets de #1 spot bij Best Game Graphics of 2020.
Ondertussen is de game er zelfs nog mooier op geworden, door de toevoeging van path tracing en technieken zoals Ray Reconstruction om ray tracing nog accurater weer te geven.

Ik spreek over de launchperiode met een propere midrange pc(i9900/2080ti) en zelfs op 1080p was Cyberpunk een levensloze halfgebakken open world/fps mashup met enkel unieke houterige scripting en hopen bugs en jank om het zich te doen onderscheiden. Qua interactiviteit en rpg opties was het ook allesbehalve wat ze hadden beloofd.(op dat gebied nog altijd niet volledig bijgebeend van wat ik lees)

Ik heb toen maar een goeie 10tal uur gespeeld maar ik kreeg meteen flashbacks van de ontnuchterde ervaring dat Shenmue indertijd was. Wat een lege dode saaie kartonnen wereld.

Dat ze ondertussen hun kar hebben gekeerd is bewonderingswaardig, maar laten we de rampzalige launch niet vergeten.

En die tech nerds van DF erbij betrekken. Met alles respect, ze kennen hun shit qua pixels en whatnot, en blijven een referentie, maar euhm, een 3080 rond die tijd ging toen voor wat, een slordige 2k? Niet veel volk dat het toen op zijn "ray tracing best" heeft mogen spelen hoor.
Enige goede dat er toen is uitgekomen, was de terugkeer van Crowbat :p

En de animé was ook wel de shit. Ooit geef ik het wel opnieuw een kans.

Het is simpel: CP2077 had in ieder geval NOOIT ontwikkeld mogen worden voor de base PS4 en Xbox One.... Dat was zo'n gigantische fail....

Ik spreek over de launchperiode met een propere midrange pc(i9900/2080ti) en zelfs op 1080p was Cyberpunk een levensloze halfgebakken open world/fps mashup met enkel unieke houterige scripting en hopen bugs en jank om het zich te doen onderscheiden. Qua interactiviteit en rpg opties was het ook allesbehalve wat ze hadden beloofd.(op dat gebied nog altijd niet volledig bijgebeend van wat ik lees)

Ik heb toen maar een goeie 10tal uur gespeeld maar ik kreeg meteen flashbacks van de ontnuchterde ervaring dat Shenmue indertijd was. Wat een lege dode saaie kartonnen wereld.

Dat ze ondertussen hun kar hebben gekeerd is bewonderingswaardig, maar laten we de rampzalige launch niet vergeten.

En die tech nerds van DF erbij betrekken. Met alles respect, ze kennen hun shit qua pixels en whatnot, en blijven een referentie, maar euhm, een 3080 rond die tijd ging toen voor wat, een slordige 2k? Niet veel volk dat het toen op zijn "ray tracing best" heeft mogen spelen hoor.
Enige goede dat er toen is uitgekomen, was de terugkeer van Crowbat :p

En de animé was ook wel de shit. Ooit geef ik het wel opnieuw een kans.
nochtans speelde ik de game met een AMD 2700x en een MSI 2070 GPU, game runde vlot aan 60 fps zonder RTX en de game was toch zeer mooi op grafisch gebied.

De launch was rampzalig voor PS4 yes, maar als je de game speelde op de PC was het dik ok.
het enige ramp is dat de game half afgewerkt was, en de dingen die ze hadden gezegd niet in de game waren (die er nu wel inzitten 4 jaar na release)

nochtans speelde ik de game met een AMD 2700x en een MSI 2070 GPU, game runde vlot aan 60 fps zonder RTX en de game was toch zeer mooi op grafisch gebied.

De launch was rampzalig voor PS4 yes, maar als je de game speelde op de PC was het dik ok.
het enige ramp is dat de game half afgewerkt was, en de dingen die ze hadden gezegd niet in de game waren (die er nu wel inzitten 4 jaar na release)
de steam reviews en reddit comments op launch waren ook niet mals hoor op vele systemen was het een ramp.

Daarom dat Sony al een decennium de mooiste games produceert. Op consoles.

Het is een ondertussen een dikke mooie productie geworden, en loopt eindelijk strak zoals beloofd, maar komt de hielen niet lekken van publishers die hemel en aarde beloven en voor korte tijd toch effe al hun goodwill in de vuilbak wisten te smijten.
Nu pas gezien.

Ik heb een PC met een 1070Ti dus ik denk niet dat ik hier "nen zwaren bak" heb. :) Heb jij ervaring met CP op PC?

Sony maakt soms mooie game sja maar het is duidelijk dat een console het een werk als CP niet aankan. Zelfs mijn setup speelt dat spel vlot en al van in't begin, aan medium settings. En al die mega-super-omgwtfbbq-wannabe Sony games komen toch uit op PC. En het blijkt dan meestal dat die redelijk eenvoudig zijn.

Laatste game die ik goed vond op console was Last of Us.

Update 2.2 is er, met voortaan nóg meer opties in de character creator en livery editor, 10 nieuwe auto's, en een verbeterde photo mode.

With this patch you’ll be able to express yourself like never before — it includes over 100 new customization options for V, adds CrystalCoat™ compatibility for select vehicle brands, introduces a brand-new TWINTONE™ color scheme feature for CrystalCoat™-compatible vehicles, and more!

Photo Mode also received a major overhaul with new camera options, aspect ratios, light sources and posable NPCs, just to name a few things!

Voor de mensen die de DLC gespeeld hebben, misschien een stomme vraag. Hoe start je die DLC? Gelezen dat je de main job ‘Transmission’ gedaan moet hebben en dat je daarna een telefoontje van Songbird zou krijgen. Intussen al 2-3 uur verder na Transmission en nog steeds niks. DLC is geïnstalleerd volgens de PS5, want dat heb ik gecontroleerd…

Voor de mensen die de DLC gespeeld hebben, misschien een stomme vraag. Hoe start je die DLC? Gelezen dat je de main job ‘Transmission’ gedaan moet hebben en dat je daarna een telefoontje van Songbird zou krijgen. Intussen al 2-3 uur verder na Transmission en nog steeds niks. DLC is geïnstalleerd volgens de PS5, want dat heb ik gecontroleerd…
Normaal kan je in je journal al de missie "Phantom Liberty" zien staan. Als je er op klikt zie je in de beschrijving wat je nog moet doen om de DLC dan effectief vrij te spelen.
Vandaag toevallig voor het eerst begonnen aan de DLC in een volledig nieuw spel. Wat andere missies doen om beter te worden had toch ook geen slecht idee geweest, het voelt toch wat moeilijker aan dan de rest van de game.

Terug
Bovenaan