Darts: 2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Greaves pakt een PDC tourkaart als 2de vrouw ooit na Ashton. Toch een beetje pijnlijk voor Sherrock.

En Greaves vs Littler as we speak (HF van de dag voor het PDC World Youth Championship) leuk!
Nog geen match van echt groot belang maar misschien wel wat stress voor Luke om nu niet te verliezen hehehe :tongue:
(Ze speelden eerder tegen elkaar tijdens het PC24 en toen won Littler met 6-5 ;))

Laatst bewerkt:
Ondertussen schakelt Greaves Littler uit in de halve finales met een gemiddelde 105, terwijl Littler een gemiddelde van 107 had 😁😁

Ze zal het in de finale in Minehead opnemen tegen titelverdediger Gian van Veen. Is sowieso al een unicum dat er een dame de finale haalt in het PDC jeugdWK.

Laatst bewerkt:
Ondertussen schakelt Greaves Littler uit in de halve finales met een gemiddelde 105, terwijl Littler een gemiddelde van 107 had 😁😁

Ze zal het in de finale in Minehead opnemen tegen titelverdediger Gian van Veen. Is sowieso al een unicum dat er een dame de finale haalt in het PDC jeugdWK.
Ongelooflijk niveau. Ne 10 en 12 nogmaals een 10 darter van Littler en ne 11 en 12 darter van Greaves. Wie zei een paar jaar geleden ook alweer tegen een journalist dat de beste vrouwen het NOOIT of te nimmer zouden kunnen halen van de beste mannen? Greaves zelf :tongue:

Laatst bewerkt:
Toevallig deze wedstrijd nog te zien op YouTube?
Er zijn geen live beelden (volgens iemand op youtube gisteren maar ik kan de link niet terug vinden). :frown:
Ik was het zelf aan het volgen via dartconnect (maar dat is gewoon via de score)

Laatst bewerkt:
Haha! Dit viel echt niet op. Wattimena speelde in de halve finale (PC 32) tegen een landgenoot en tevens goeie vriend (Kalter) die de punten broodnodig heeft terwijl hijzelf ze momenteel niet echt meer nodig heeft (hij is al geplaatst voor de PC finals en gisteren was hij dagwinnaar).

Was Wattimena mirakuleus plots zijn vorm toch wel helemaal kwijt zeker? :tongue:

En Littler is dagwinnaar waardoor hij zich toch nog plaatst voor de PC finals. Hij is zeker niet onklopbaar maar als hij echt zijn dagje heeft lijkt het allemaal zo gemakkelijk.

Laatst bewerkt:
Er zijn geen live beelden (volgens iemand op youtube gisteren maar ik kan de link niet terug vinden). :frown:
Ik was het zelf aan het volgen via dartconnect (maar dat is gewoon via de score)
Development Tour, Challenge Tour, QSchool en dergelijke worden inderdaad niet gestreamed, zou ook beetje overkill zijn denk ik.

Beau Greaves accepteert Tour Card

Jammer dat het niveau bij de vrouwen heel middelmatig is (slechts 3 darters kunnen regelmatig 90+ gemiddeld gooien). Maar het is wat het is. Als ze op haar topniveau speelt is de kans dat een andere darter er tegen wint 0,1 % geworden. Greaves heeft gewoon niks meer te winnen bij de vrouwen.

Als je gemotivatie wil blijven halen in de sport dan moest ze nu de tourkaart wel aanvaarden. (+ ik denk dat de druk van haar sponsors ook wel wat te groot werd)

Beau Greaves accepteert Tour Card

Jammer dat het niveau bij de vrouwen heel middelmatig is (slechts 3 darters kunnen regelmatig 90+ gemiddeld gooien). Maar het is wat het is. Als ze op haar topniveau speelt is de kans dat een andere darter er tegen wint 0,1 % geworden. Greaves heeft gewoon niks meer te winnen bij de vrouwen.

Als je gemotivatie wil blijven halen in de sport dan moest ze nu de tourkaart wel aanvaarden. (+ ik denk dat de druk van haar sponsors ook wel wat te groot werd)

Greaves en sherrock, verder toch geen enkele vrouw die niveau haalt.

Greaves en sherrock, verder toch geen enkele vrouw die niveau haalt.
Je vergeet Lisa Ashton. Maar ze is een beetje op de retour. Haar hoogdagen zijn wel voorbij.

Al blijft ze een gevaarlijke speelster. In juli heeft ze nog Greaves (haar laatste verliespartij bij de vrouwen tot heden, ze had toen een offday) en Sherrock geklopt ;) Die laatste is mentaal (naar mijn mening) ook de mindere van de drie. Dat is toch altijd de indruk die ik krijg.

Women's World Matchplay 2025

Laatst bewerkt:
Een Trina Gulliver had dat ook in haar arm, jammer dat ze teveel naar de fles greep, anders had ze nog tig keer wereldkampioene kunnen worden lijkt me.

Iemand een update voor het wk i v m mario en andy baetens?
Mario is reeds geplaatst voor het WK en de PC finals. De verlenging van zijn tourkaart is nog niet 100% zeker maar het ziet er goed uit. Ik zou zeggen: 80% kans dat hij het haalt ? :) Virtueel: Tot plaats 63 zit het allemaal nog dicht op elkaar maar plaats 65 heeft al 15000 pond achterstand op Mario. (Hij staat nu 61ste)

Andy had eerder deze maand een slecht weekend waardoor hij momenteel niet meer geplaatst is voor het WK.
Om zijn tourkaart te redden moet hij tijdens de laatste twee PC's heel goed presteren én heel ver geraken op het WK OF het wordt opnieuw Q-school. Zijn prestaties het laatste jaar vielen wat tegen :support:

Tussenstand plaatsing WK
World Championship Race 2025/2026

Tussenstand plaatsing PC finals
Players Championship Finals Race

Tussenstand (verlenging) Tourkaart
Tourcard Race

Oh by the way Kim gaat zijn tourkaart waarschijnlijk ook wel redden maar hij moet oppassen dat Mario straks niet goed presteert anders steekt Mario hem voorbij en zal hij pas 4de Belg zijn.

Laatst bewerkt:
Iemand een update voor het wk i v m mario en andy baetens?
Mario is uiteindelijk op plaats 8 geëindigd en al vroeg zeker van het WK.

Andy Baetens moest top 40 halen en is op plaats 50 geëindigd. Hij heeft nog 2 kansen om het WK te halen en dat is op 15 november in de Netherlands & Belgium Qualifier. Daar is één ticket te verdienen en de laatste kans is op 24 november waar alle spelers (momenteel 48) met een tourcard die nog niet geplaatst zijn nog spelen voor 4 tickets.

Om zijn tourcard te redden moet hij minstens ronde 3 halen op het WK. Dan zou hij net 64ste staan. Groot probleem is dat met uitzondering van 3 spelers iedereen van positie 62 tot 78 waar Baetens staat virtueel geplaatst is voor het WK.

Mario is uiteindelijk op plaats 8 geëindigd en al vroeg zeker van het WK.
Mario zit in eenzelfde scenario als 2 jaar geleden toen hij in R1 van het WK verloor en zijn tourkaart net miste (65ste).
Het ziet er vrij goed uit echter wel met ne grote MAAR (!)

Ik voorspel een supergemotiveerde Mario op het WK om zo'n horrorscenario opnieuw te vermijden.

Maar hij moet natuurlijk ook nog een beetje geluk hebben met de loting hé.

Mario zit in eenzelfde scenario als 2 jaar geleden toen hij in R1 van het WK verloor en zijn tourkaart net miste (65ste).
Het ziet er vrij goed uit echter wel met ne grote MAAR (!)

Ik voorspel een supergemotiveerde Mario op het WK om zo'n horrorscenario opnieuw te vermijden.

Maar hij moet natuurlijk ook nog een beetje geluk hebben met de loting hé.
Hij heeft natuurlijk ook nog de Players Championship finals maar moet wel in R1 tegen Gary Anderson. Het grootste gevaar is momenteel wel Sedlacek (nr 66) die geplaatst is voor alle toernooien die er nog zijn.

1 match winnen op het WK kan wel genoeg zijn voor Mario want Rob Owen die 2 plaatsen voor hem staat is nergens voor geplaatst op dit moment.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan