Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo hard gegund Smith. Het verloren finales spook volledig van zich kunnen afschudden dit jaar. Beestige darter.

Mannekes zeg, heb hier op café op mijn telefoon moeten volgen, maar wat een match.

Grote fan van Smith, al sinds een tijdje. De cool waar die mee gooit, zo snel, net kalm genoeg maar toch af en toe die gebalde vuist. Prachtig! Topper toch, VG ook top maar toch niet ongenaakbaar tegen een speler die zelf mentaal gewoon heel sterk staat. Topper!

Ik kijk vooral uit, naast uiteraard de Belgen, naar Josh Rock, Beau Greaves, Dirk Van Duijvenbode. En ik verwacht op één of andere manier geen Van Gerwen, Price, Wright, ... als eindwinnaar.
Rock nipt verlies tegen Clayton maar dik ok voor een debutant. Van Duijvenbode heeft exact gedaan wat ik gehoopt had voor spektakel zorgen en kwam uiteindelijk tegen een outstanding Van Gerwen, Greaves viel wat tegen. Belgen ook een prima tornooi toch De Decker komt ooit nog wel verder, Kim klopt de nr 1 en Dimi heeft er ook het maximum uitgehaald uiteraard.

En uiteindelijk geen van de drie namen die WK wordt ook al is Smith ook niet de grootste verrassing.

All in all heel wat topmatchen gezien, ook deze finale was heerlijk. Darts heeft alles als sport voor een groot publiek :love: .

En wie gunt het Smith niet he? Ik denk bitter weinig mensen.

3de keer dat ie een WK finale verliest den ollandse Michael. En den Engelse Micheal is ook nog eens nummer 1 van de wereld! Wat een ommeslag.

All in all heel wat topmatchen gezien, ook deze finale was heerlijk. Darts heeft alles als sport voor een groot publiek :love: .
Het is echt bizar.

Mijn vrouw:

WK Finale voetbal: meh
Formule 1: meh
Finale Roland Garros of Wimbledon: meh
Olympische spelen: meh
...
WK Darts: "mannekes dat is spannend, allé komaan, gooien dedju..." en die blijft kijken als de grootste supporter. :tongue:

Begon emotioneel te worden zelfs, dat is toch voor hemzelf een kleine smet dat ie nog altijd maar 3 titels heeft. Doet zeker pijn bij hem en hopelijk voor hem kan hij dit vlug verteren, het verlies van Wright was het begin van de droogte van grote majors te winnen.

Als ik op fb zie, scoort het WK darts zeer goed en zullen de kijkcijfers ook wel top zijn. De grote kranten smullen er ook van. Zelfs zonder de Belgen trekt het genoeg volk. En dat is belangrijk voor de toekomst zodat ze het blijven uitzenden.

Nu op naar QSchool en hopelijk wat nieuwe Belgen op de tour, al verwacht ik er niet zoveel. En dan is het vlug weer de masters 😁

Wat een match, wat een niveau. De beste match die ik al gezien heb :love:

Viel echt niks maar dan ook niks te doen aan hoe Smith stond te gooien. Van mij mochten ze allebei winnen maar tevreden dat Smith nu definitief van dat bottlen af is.

Ook mooi dat MVG eerst mist en Smith dan voor de apotheose zorgt. Nog net iets mooier dan moest er eerst gehit en dan gemist zijn. Vraag me nu wel af hoe lang het gaat duren eer er nog een kans is op 2 nine-darters in dezelfde game, wat een unieke prestatie was dat geweest seg.

Nog net iets mooier dan moest er eerst gehit en dan gemist zijn.

Als de eerste hit, kan de andere niet meer missen want de leg is al ten einde :p. Het was dus het best mogelijke scenario, vooral ook omdat MVG pas op zijn 3de dart miste, en MS vervolgens ook weer hetzelfde deed maar zijn 3de wél hitte. Het kan letterlijk niet straffer dan dat!

Als de eerste hit, kan de andere niet meer missen want de leg is al ten einde :p. Het was dus het best mogelijke scenario, vooral ook omdat MVG pas op zijn 3de dart miste, en MS vervolgens ook weer hetzelfde deed maar zijn 3de wél hitte. Het kan letterlijk niet straffer dan dat!
Haha just 😁 what was I thinking

Prachtige finale, verdiende winnaar. MvG had de titel zeker en vast ook verdiend maar er kan er maar 1 winnen. Hij was ook nederig in het verlies. Respect van beide spelers voor elkaar.

Als je nu de reactie´s ziet op de artikels van HLN en sporza is heb ik gewoon plaatsvervangende schaamte. Arrogante hollander,karma, etc...
Met wie heeft MvG al problemen gehad? Ok hij is rechtdoor en dat valt bij velen blijkbaar niet in de smaak maar het ligt toch echt wel aan Dimi dat MvG zich gisteren zo gedroeg. Dimi begon trager te spelen, pas gaan drinken als MvG al aan het terug stappen was, mediteren... Tuurlijk komt MvG ambetant. Die wil spelen en dat de beste moge winnen.
Ik denk trouwens dat Dimi zo iemand is waar velen liever niet tegen spelen. Eerst en vooral omdat het een steengoede darter is maar ook gewoon omdat hij zo traag speelt en veel te veel show geeft tijdens de wedstrijd. Ik heb het niet over zijn dansje voor de wedstrijd want dat hoort gewoon bij Dimi en is leuk ook maar eens aan het spelen mag het stoppen. Ik zag bij Ratasjki en Clayton ook bedenkelijke blikken richting Dimi. En dat zijn geen onsportieve spelers of bullebakken. Bij Dimi zijn wedstrijden zal je na de wedstrijd bij de handshake ook weinig een gemeende lach of en gesprekje zien van zijn tegenstrever. Hij wil populair zijn en is dat ook wel bij vele belgen maar niet bij zijn tegenstanders/medespelers lijkt me.

Ik ben een gelukkig man.
Ben niet echt anti MVG maar wat wou ik dat smith hem won.

Set 9-10 dacht ik och nee hij begint weer te choken maar heeft hem herpakt.

En die set met de 17 perfecte pijlen en 9 darter !! Fenomenaal

Mannekes zeg, heb hier op café op mijn telefoon moeten volgen, maar wat een match.

Het is echt bizar.

Mijn vrouw:

WK Finale voetbal: meh
Formule 1: meh
Finale Roland Garros of Wimbledon: meh
Olympische spelen: meh
...
WK Darts: "mannekes dat is spannend, allé komaan, gooien dedju..." en die blijft kijken als de grootste supporter. :tongue:
Duidelijk een cafévrouw he die houden van cafe-sport

Ben ook wel tevreden met winst van Smith.
Ik misgun het hem totaal niet.

Met MvG heb ik ook zo'n haat-liefde verhouding,topklasse speler zijn interviews zijn soms wel recht door zee.
En toch vind ik hem ook soms een irritante heimelijke klojo.Je moet zijn mentale spelletje niet onderschatten.
Nu dit is wel een klap voor hem hoor,gaat ff moeten bezinken,maar zal er wel terug staan.

Stampincident met Dimi deze video terug gevonden.
Vind er weinig aan om eerlijk te zijn.

Dimi zal ook wel terug beter worden in toekomst hoor,MvG heeft een paar jaar geleden ook van pijltjes gewisseld en heeft toen ook gestruggled om zijn niveau van ervoor te halen.Nu lijkt MvG zijn pijltjes gewoon te zijn.

Ik hoop dat Chisnall ook eens een major kan winnen.
Verwacht dat Rock evolueert naar top 10-20 plaats.
Is volgens mij ook al zeker van PL plaatsje.
Hopelijk bevestiging van een sterk jaar voor Cullen en Humphries.
Aspinall die ook terug een zeer te duchten tegenstander wordt.
Dat Price blijft darten en dat er wederzijds respect gaat zijn tussen hem en het publiek.
Wright en Anderson hun zijn niveau terug oppikken al betwijfel ik of Anderson nog lang gaat meedraaien.
Schindler mag van mij ook wat beter worden.
Qua Belgen hoop ik dat Dimi ook zijn betere vorm terugvind,dat Kim zich in de top25-30 kan nestelen en dat De Decker ook blijft stijgen op de ranking.

Dat er ook steeds meer vrouwen hun mannetje kunnen staan (Sherrock,Greaves,Ashton misschien komt een Degraaf er nog bij).
Wordt alleen maar interessanter.

Ik had wel gedacht dat MvG het over de streep zou trekken maar zoals al eerder gezegd door enkele mensen hier:
Den Dimi kon MvG nooit onder druk zetten en dan gaan de pijltjes er ook gewoon vlotter in.
Smith kon dit wel, hij bleef MvG continue onder druk zetten en die laatste kreeg daar na een tijdje, dan toch last van en begon de dubbels te missen.

Dat MvG nooit het niveau haalde, van zijn HF, is toch echt wel de verdienste van Smith.

Al bij al de verdiende winnaar. MvG was gemiddeld genomen de beste tijdens dit toernooi, maar Smith is gegroeid in dit toernooi en hij speelde elke match beter en beter en hij was dan echt op zijn best in de finale, terwijl Van Gerwen -onder druk- niet zijn beste match speelde.

Dat noemen ze op het juiste moment pieken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan