Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit lijkt me meteen ook de echte verklaring waarom Wright, den Dimi maar een droog handje gaf. Hij voelde zich duidelijk de laatste dagen, niet zo goed. Veel commotie voor niks dus.

Ik wens Wright een spoedig herstel.
Dit is al langer aan de gang dan de Matchplay hoor. Dus heeft daar weinig mee te maken denk ik.

Dimi heeft het op het laatste idd helemaal uit handen gegeven .
Dimi is al een tijdje goed aan het spelen ook op de euro tours

Meestal heb ik het niet voor price maar zondag supporterde ik voor hem.

Vind hem de laatste tijd ook minder arrogant en schreeuwerig doen dan 1 jaar geleden

3 aug zijn begint de players chamionship dag 22 👍

Vind hem de laatste tijd ook minder arrogant en schreeuwerig doen dan 1 jaar geleden
Dat is volgens mij, omdat die in het echte leven, gewoon ne gevoelige sympathieke kerel is. En dat mensen hem ne brulaap en arrogant noemden, kwam gewoon erg hard bij hem aan en hij probeert daar (tijdelijk?) een beetje op te letten.

Het is een ex-rugby speler en die arrogantie en dat schreeuwerig gedoe komt volgens mij nog van die periode. In die sport lijkt me dat eerder normaal te noemen.

Wie dart hier zelf ook? Ikzelf zit al een tijdje op 40,45 avg met af en toe uitschieters tot 70,75 . Ik kan die dan blijven spelen maar eens ik stop met spelen en een uur daarna opnieuw begin is dat gevoel dat je "alles raakt wat je wil" opeens helemaal weg.
Op de pijlen kan ik het niet steken want ik gooi er dus met momenten echt goed mee.

Ik probeer zo stil mogelijk te staan, op mijn doel mikken, pijl niet te hard vastnemen, pijl volgen met mijn arm...

Iemand nog een tip waarmee ik wat meer ben ,waar jullie speciaal op letten?

Zino hier is dat ook zo.
De ene dag vind je soms altijd een tripple en de andere dag zit je gedurig in de 20-1-5 😊

Dubbels lopen goed bij mij maar als je dan een dag hebt met amper scorend vermogen.

En dan verander je eens van pijlen (heb 2 sets) dan zijn die eerste 2 goed en daarna niks meer... its a mindgame

Gewoon op gevoel werpen lukt eigenlijk het best bij mij(beetje zoals joe cullen) maar ik probeer een soort manier te vinden om te mikken en dat mag ik eigenlijk niet doen want dan is het om zeep

Ik heb heel vaak dat ik begin na te denken bij mijn derde pijl en dan gaat die los de 1 in.
Dan denk ik al op voorhand van "niet nadenken" maar net daardoor doe ik het wel :unsure:

Vorige week wel heel mooi 107 uitgegooid. Mijn hoogste check-out so far ^^

Zino hier is dat ook zo.
De ene dag vind je soms altijd een tripple en de andere dag zit je gedurig in de 20-1-5 😊

En dan verander je eens van pijlen (heb 2 sets) dan zijn die eerste 2 goed en daarna niks meer... its a mindgame
Herkenbaar...😅 ik heb ook verschillende setjes liggen. Als ik eens voor de fun nog eens een ander setje neem heb ik in 80% van mijn eerste 3 pijlen T20 ..Daarna is het weer zoals ervoor. Sowieso blijf ik bij mijn pijlen want het is me al dikwijls gelukt om goed te werpen met die. Alleen de constante heb ik niet...

Ik had eerst een setje 24 gram .
Dan heb ik er v johny clayton 21 gram gekocht ,daar wil ik mee blijven spelen.
Het rare is met andere pijlen heb ik nog nooit een robin hood gehad in mn leven en met deze al 5 keer??
2 keer echt midden v de flight en 3 x de shaft
Alleen als je de flight bij de red dragons raakt is de aluminium verplooid,ga eens nieuwe shafts moeten bijkopen

Condors zijn misschien een optie. Flight en shaft in 1 deel. Je hebt de zero en axe variant. Zero is zachte plastiek, axe is wat harder. Ik heb beide en prefereer de harde. De flights blijven ook altijd mooi recht en ze gaan lang mee. Wel wat duurder in aankoop. Zo´n 15eu. Net gespeeld tegen de computer. 38 avg maar wel een 180 😅

Mijn finishes zijn echt een ramp helaas. Qua scoring loop ik over het algemeen altijd wel snel uit tegen de computer, maar uitgooien is echt dik gepruts. Helaas een redelijk belangrijk onderdeel :biglaugh:

Ik probeer nu wat te trainen op een checkout strategie. Heb het gevoel dat ik vrij gemakkelijk naar dubbel 16 & dubbel 8 gooi, dus probeer ik te trainen om via dat specifiek pad uit te gooien.

Ik average vaak vlot boven de 50 maar een 180 heb ik nog nooit gegooid :p
Altijd omdat ik choke op die 3e pijl. Wel al 10 keer in T1 ofzo :sop:

Mijn uitgooien gaat meestal wel redelijk vlot naar D20, D10 of D16. Eens Around the World proberen met enkel doubles :p
Da's in het begin echt een challenge.

Vandeweek ging k de eerste keer ooit op cafe darten, stonden daar 2 blokken en ne soft tip dus was nog volk bezig. Gooi ik tijdens een koppelmatch met mijne maat toch wel ni los 180 zeker 😂 kon geen betere plek hebbe als voor 10 ander mensen die op uw vingers liggen kijken.

Ivm dubbels trainen, ik zweer altijd op 170 uitgooien met 6 pijlen 😝 al gaat da hier vaker richting de 9 tot 12 pijlen als t goed zit 🤷‍♂️

Je kan trainen en doen wat je wilt, als je techniek/houding niet altijd het zelfde is heb je er weinig aan.

Matchen 501 spelen is geen training imo. Ik train regelmatig met nogal aardig goede spelers (80+gem). Daar leer je veel van. Welke routes gooien ze, geen pijlen verspillen..

(ipv je laatste pijl naar een getal te gooien om op je favo dubbel uit te komen zie dat je met je 3de pijl naar bull kunt gooien, zeker als de tegenstander op een out staat)

Finish 61-70 met 3 pijlen tot je de routes kent. Voeg daarna 71-80 toe enz..

Finish 81 met 9 pijlen, lukt het +5. Dus heb je nu 86 met 9 pijlen, lukt het niet -1. Je hebt 5 levens.. je mag nooit onder je laatste uitgegooide getal terug zakken.

Met alle oefeningen die je doet, kun je niet meer uit? Gooi naar Bull. Die ga je vaak genoeg nodig hebben in je “darts carrière”

Je kan trainen en doen wat je wilt, als je techniek/houding niet altijd het zelfde is heb je er weinig aan.

Matchen 501 spelen is geen training imo. Ik train regelmatig met nogal aardig goede spelers (80+gem). Daar leer je veel van. Welke routes gooien ze, geen pijlen verspillen..

(ipv je laatste pijl naar een getal te gooien om op je favo dubbel uit te komen zie dat je met je 3de pijl naar bull kunt gooien, zeker als de tegenstander op een out staat)

Finish 61-70 met 3 pijlen tot je de routes kent. Voeg daarna 71-80 toe enz..

Finish 81 met 9 pijlen, lukt het +5. Dus heb je nu 86 met 9 pijlen, lukt het niet -1. Je hebt 5 levens.. je mag nooit onder je laatste uitgegooide getal terug zakken.

Met alle oefeningen die je doet, kun je niet meer uit? Gooi naar Bull. Die ga je vaak genoeg nodig hebben in je “darts carrière”
Leuke training lijkt me ( finish 81 met 9 pijlen) . Die ga ik eens doen. Ik speel inderdaad teveel 501. Ik doe af en toe wel eens mijn rondje dubbels maar meer dan dat doe ik eigenlijk niet.

Den Dimi tegen Raman nu in R3 van PC24.
België boven! :tongue:

Die eerste heeft finaal de kwartfinale gehaald, en dan tegen Humphries verloren.
Voor de statistieken. VDB won nog nooit tegen Humphries. Het staat 0-4.

Laatst bewerkt:
Wel een goed niveau tussen den Dimi en Cullen.
Het probleem was dat den Dimi meteen moest achtervolgen, en de rebreak kwam er nooit meer.
Aldus Cullen won: Goed gedaan kerel! :)

Sherrock weer met een fantastische 73 average
En Sherrock: Ja wat moeten we nog over haar zeggen?
Als ze goed is, is ze goed, maar als ze slecht is dan .. , ze is gewoon veel te wisselvallig voor de top-64.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan