Ik heb enkel de eerste paar sets gezien gisteren, maar die 9 dart leg was wel een geweldig moment.
Om even terug te komen van de match van Dimi tegen MVG: zit daar in de zaal geen jury die wat in het oog houdt dat spelers niet in de exclusion zone komen? Ik kan het wel snappen dat het redelijk ambetant is als MVG zo dicht staat als je aan het gooien bent, met een voet in die exclusion zone. Ik zou verwachten dat er dan iemand komt zeggen dat hij daarbuiten moet blijven.
Om even terug te komen van de match van Dimi tegen MVG: zit daar in de zaal geen jury die wat in het oog houdt dat spelers niet in de exclusion zone komen? Ik kan het wel snappen dat het redelijk ambetant is als MVG zo dicht staat als je aan het gooien bent, met een voet in die exclusion zone. Ik zou verwachten dat er dan iemand komt zeggen dat hij daarbuiten moet blijven.

. Maar hoedanook snap ik dus niet dat daar op matchniveau geen eenduidige regels over zijn. Hoe moeilijk kan dat nu zijn van een rechthoekje te definiëren en te zeggen dat de tegenstander daar volledig buiten moet blijven. I mean, zelfs de lengte en hoogte van de oche is gereglementeerd.
.