Date je alleen met mensen met een gelijk opleidingsniveau?

Sloan

Banned
Gewoon omdat er tussen de mannen gewoon ook mannen zijn die van nature aantrekkelijk zijn en uiterlijke schoonheid hebben, en anderen niet.
Ik weet dat je dat onder (hetero)mannen niet altijd van elkaar ziet, maar als vrouwen mij vervolgens wijzen op een man die ze (uiterlijk) aantrekkelijk vinden, dan snap ik het wel.

Had destijds ook zo een collega die in mijn ogen 'gewoon oké' was.
Maar alle vrouwen vielen gewoon in zwijm als ik ergens met hem binnenkwam.
Vrouwelijke collega's die we van haar noch pluimen kenden, die vriendelijk naar hem glimlachten of een praatje met hem begonnen te maken, bijvoorbeeld in de lift. Dat gebeurde gewoon altijd bij hem.

En vergeet ook niet dat vrouwen, in deze huidige tijden, veel meer naar het uiterlijk kijken - veel meer dan de mannen.
Als ge -25 zijt ja.

Vanaf rond de 30 is uw aura, job, zelfvertrouwen veel belangrijker.
Er lopen genoeg draken van venten rond me absolute hotness grieten.

Er lopen genoeg draken van venten rond me absolute hotness grieten.
Er zijn, zeker bij 30ers en ouder, genoeg venten die iets anders zoeken dan een hotness griet die vooral valt op geld en status. En genoeg vrouwen die hetzelfde zoeken.

Er zijn, zeker bij 30ers en ouder, genoeg venten die iets anders zoeken dan een hotness griet die vooral valt op geld en status. En genoeg vrouwen die hetzelfde zoeken.
Met job bedoelde ik vooral dat een job voor veel mensen wel belangrijk is. Niet perse het geld.

Tandarts met vuilnisman zie ik bv niet snel gebeuren omdat de interesses ver uit elkaar zullen liggen.

Met job bedoelde ik vooral dat een job voor veel mensen wel belangrijk is. Niet perse het geld.

Tandarts met vuilnisman zie ik bv niet snel gebeuren omdat de interesses ver uit elkaar zullen liggen.
Wat zijn dan de interesses van een vuilnisman en een tandarts?

Heb in mijn dichte kenniskring 1 vrouwelijke tandarts die samen is met een schrijnwerker en 1 vrouwelijke dierenarts die samen is met een leraar lager onderwijs.

Zijn beiden wel 20’ers. Heb zo idee dat “downdaten” voor de jonge generatie steeds minder een issue is.

Moet wel zeggen dat beide mannelijke personen via BTC en stockmarket meer opzij hebben dan wat hun vrouwelijke partners ooit gaan bijeenschrapen met hun universitaire diploma.
Dus zal mss ook meespelen.

Wat zijn dan de interesses van een vuilnisman en een tandarts?
Ik neem aan dat de gemiddelde tandarts geboeit is door een veel ruimer facet aan zaken en veel meer kan mee praten over actuele topics.

De gemiddelde laaggeschoolde klapt liever over pot, pint en kerk?
Een ruime generalisatie ofc, maar job speelt zeker een rol in daten.

Ik zou een kinesist bv veel interessanter vinden dan 1 die orderpicking doet bij Lidl, ben ik heel zeker van.

Dit gaat over daten en met wie je op date zou willen gaan he.

Ik neem aan dat de gemiddelde tandarts geboeit is door een veel ruimer facet aan zaken en veel meer kan mee praten over actuele topics.

De gemiddelde laaggeschoolde klapt liever over pot, pint en kerk?
Een ruime generalisatie ofc, maar job speelt zeker een rol in daten.

Ik zou een kinesist bv veel interessanter vinden dan 1 die orderpicking doet bij Lidl, ben ik heel zeker van.

Dit gaat over daten en met wie je op date zou willen gaan he.
Mag ik dat een zeer bekrompen manier van denken vinden? Er zijn genoeg laaggeschoolde mensen die genoeg te zeggen hebben en leuke interesses hebben. Net zoals er genoeg tandartsen of kinesisten zijn die alleen maar leven voor likes op Instagram. Normaal gezien is een bepaalde connectie wat de doorslag geeft om te daten en niet iemand zijn job of weet ik veel.

Mag ik dat een zeer bekrompen manier van denken vinden? Er zijn genoeg laaggeschoolde mensen die genoeg te zeggen hebben en leuke interesses hebben. Net zoals er genoeg tandartsen of kinesisten zijn die alleen maar leven voor likes op Instagram. Normaal gezien is een bepaalde connectie wat de doorslag geeft om te daten en niet iemand zijn job of weet ik veel.
Sure, akkoord.

Maar die connectie kan ook te maken hebben met uw job.
Ik zou niet willen samen zijn met iemand die elke dag verzuurt naar werk gaat gewoon om te werken. ;)
liever iemand die ne keer een boek leest of met haar passie bezig is.

Ik leg het misschien niet te goei uit, maar hopelijk snap je het wat.

Sure, akkoord.

Maar die connectie kan ook te maken hebben met uw job.
Ik zou niet willen samen zijn met iemand die elke dag verzuurt naar werk gaat gewoon om te werken. ;)
liever iemand die ne keer een boek leest of met haar passie bezig is.

Ik leg het misschien niet te goei uit, maar hopelijk snap je het wat.
Ik begrijp het, maar ben het gewoon niet eens dat dat job of diploma gerelateerd moet zijn. Waarom zou iemand met een lager diploma geen passie in iets kunnen hebben? Ik vind dat gewoon zeer vreemd om daar al op voorhand vanuit te gaan.

Mag ik dat een zeer bekrompen manier van denken vinden? Er zijn genoeg laaggeschoolde mensen die genoeg te zeggen hebben en leuke interesses hebben.
Ik ben een kleine 20 jaar samen geweest met iemand met een middelbareschooldiploma, zelf een bachelor. Allemaal niet onoverkomelijk en ze was absoluut niet dom maar er was wel degelijk een gemis naar een bepaalde manier van gesprekken voeren, en dan heb ik het niet over een nood aan superintellectuele gesprekken waarin er allerhande filosofen worden geciteerd of zo, maar er was wel een verschil. Dat soort dingen vind je dan wel bij andere mensen maar ik zou liegen moest ik zeggen dat het geen gemis was.

Nu samen met iemand met een masterdiploma en het is eerlijk gezegd een verademing om op een andere, meer gelijke manier te kunnen communiceren. Al komt dat uiteraard door veel meer dan puur dat diploma.

Ik ben een kleine 20 jaar samen geweest met iemand met een middelbareschooldiploma, zelf een bachelor. Allemaal niet onoverkomelijk en ze was absoluut niet dom maar er was wel degelijk een gemis naar een bepaalde manier van gesprekken voeren, en dan heb ik het niet over een nood aan superintellectuele gesprekken waarin er allerhande filosofen worden geciteerd of zo, maar er was wel een verschil. Dat soort dingen vind je dan wel bij andere mensen maar ik zou liegen moest ik zeggen dat het geen gemis was.

Nu samen met iemand met een masterdiploma en het is eerlijk gezegd een verademing om op een andere, meer gelijke manier te kunnen communiceren. Al komt dat uiteraard door veel meer dan puur dat diploma.
Ik zal eens aan mijn vrouw vragen wat ze ervan vindt, van de dagelijkse gesprekken met iemand met een middelbaar diploma :unsure: .

Neen, maar serieus, uiteraard is de kans groter op "diepgaande" gesprekken met iemand met een hoger diploma. Maar er zijn genoeg mensen met een middelbaar diploma waar je ook een fatsoenlijk gesprek mee kunt hebben. Net zoals er genoeg mensen zijn met een masterdiploma waar de grootste onzin uitkomt. Ik zou zeggen, bekijk de topics op dit forum maar eens. Het gaat vooral erover om op voorhand iemand al uit te sluiten vanwege een diploma of werk, omdat je ervanuit gaat dat hij/zij niks interessants te zeggen heeft.

Hoewel ik "diepgaande gesprekken" zéker kan appreciëren ben ik veel liever samen met iemand die in eerste instantie een "goed mens" is. En dat is bij mijn vrouw gelukkig het geval. Ik kan met haar dan misschien niet praten over de zwartgalligheid van de aforismen van de Roemeense emigré Emil Cioran, maar ik weet dat ik met haar een goede relatie heb en dat zij een goede moeder is voor mijn dochter.

Iemand reduceren tot zijn opleidingsniveau en daaruit afleiden of je daar wel of geen goede gesprekken mee kan voeren vind ik kort door de bocht.

Is uiteraard niet de enige variabele he. Punt blijft wel dat een job en het type job wel degelijk een impact heeft op dates.

Dat is waar.

Het is bijna het eerste wat men vraagt “in het leven”, zie ook als men mensen heeft in bv artikels of in spelprogramma’s op radio:

1) vanwaar ben je?
2) wat doe je in het dagelijks leven?
3) heb je kinderen of een gezin?

Is uiteraard niet de enige variabele he. Punt blijft wel dat een job en het type job wel degelijk een impact heeft op dates.
Ja, maar het is in de praktijk gewoon genuanceerd. Er zijn veel hoogopgeleiden die geen boeken lezen en 's avonds op TV naar TLC kijken.

Maar enfin: als het intellectuele of culturele niveau van je date je stoort, moet je er geen relatie mee beginnen.

Moet hier ook wel toegeven, toen ik vorig jaar even single was ik ook meer geneigd was om hoger opgeleide vrouwen interessanter te vinden. Zelf ben ik ook hoger opgeleid en er was meer match met gelijkaardige vrouwen.
Waar de inhoud meer ging over de "serieuzere" onderwerpen bij hen, ging het bij lager opgeleiden veelal over "hebde temptation Island gezien?". En dus meer over de pietluttige dommere zaken in de leefwereld.

Heb zowel de serieuzere dates als de fwb gehad. Moet wel eerlijk zijn..de lager opgeleiden binnen mijn pool aan dates durfden wel meer op seksueel vlak. Ze waren ook speelser en durfden meer. De hoger opgeleiden waren interessanter om mee te praten en seksueel preutser. Uiteraard allemaal hoe ik het beleefd heb. Ik zeg niet dat dit "de waarheid" is ofzo

Ondertussen gemerkt dat een match op EQ vlak veel relevanter bleek te zijn voor mij persoonlijk, dan een match op IQ vlak (zelf 2 masters, terwijl mijn partner haar middelbaar niet heeft afgemaakt, maar veruit de gezondste relatie die ik ooit heb gehad omdat het op het vlak van EQ quasi perfect matcht).

Geen idee of ge hier nu serieus zijt of niet :unsure:

Ik zou mezelf geen chick magnet noemen, zeker vroeger niet. Nu met periodes merk ik dat ik wel veel aandacht krijg, maar da´s ter compensatie voor de langere periodes dat ik niks krijg.

Alles heeft te maken met zelfvertrouwen denk ik. In de periodes dat je zelf op zoek bent naar liefde/aandacht ben je eigenlijk helemaal niet zelfzeker en straal je dat ook uit. In periodes dat je gelukkig bent en geen nood hebt aan een liefde/aandacht/een relatie is het zelfvertrouwen meestal groot en straal je dit ook uit.

Dus, eerst uzelf graag zien. De rest komt daarna wel vanzelf.
Redelijk cliché dit, maar ik merk er alvast niet veel van. In tegenstelling tot vroeger heb ik nu wél meer zelfvertrouwen, straal ik zekerheid op m'n werk en loop ik niet meer nors rond (m'n standaardblik eigenlijk). Toch voel ik een verlangen naar liefde, wat zeker gevoed wordt door naar babyborrels te gaan + leeftijdsgenoten die kinderen krijgen. Dan voel ik gewoon dat ik iets mis wat vriendschap overschrijdt.

Ben nu toch al 4 jaar alleen, kom helaas niet vaak op verschillende plaatsen - wat zeker meespeelt en toch krijg ik geen aandacht van dames. Ja oké, eentje die me direct stuurde toen het gedaan was met haar vriend, maar die tikt niet richtig. :unsure:

Jezus mina, m’n ogen zijn nog net niet uit mijn schedel gerold na het lezen van de afgelopen 2 pagina’s. Of je met iemand goed kan praten heeft toch echt zoveel meer te maken dan wel diploma je hebt. Alsof de gemiddelde bachelor student die 4-5 jaar over zijn/haar diploma doet plots garant staat voor diepere gesprekken dan iemand die misschien gewoon liever iets met zijn/handen doet.

Alsof boeken lezen of een diploma hebben de enige maatstaf is om na te gaan hoe “intelligent” iemand is. Het is heus niet omdat je liever boeken leest dan tv kijkt je plots intelligenter bent dan een ander.

Jezus mina, m’n ogen zijn nog net niet uit mijn schedel gerold na het lezen van de afgelopen 2 pagina’s. Of je met iemand goed kan praten heeft toch echt zoveel meer te maken dan wel diploma je hebt. Alsof de gemiddelde bachelor student die 4-5 jaar over zijn/haar diploma doet plots garant staat voor diepere gesprekken dan iemand die misschien gewoon liever iets met zijn/handen doet.

Alsof boeken lezen of een diploma hebben de enige maatstaf is om na te gaan hoe “intelligent” iemand is. Het is heus niet omdat je liever boeken leest dan tv kijkt je plots intelligenter bent dan een ander.
Denk dat ge het niet in "diploma" en "geen diploma" moet zien. Er wordt idd zo gesproken, maar denk dat 99% hier bedoelt dat de denkwijze/manier hoe mensen met/zonder diploma anders is en net beter/minder goed aansluiten.
Het gaat heus niet om het papiertje.

Terug
Bovenaan