Slyke
Well-known member
Wel ja, dit dus. Misschien dat het aangenamer is als je twee masters bij elkaar zet om bepaalde 'intelligente' gesprekken te voeren en om om ervaringen uit het verleden uit te wisselen over het studentenleven, maar daar stopt het dan ook.Alsof boeken lezen of een diploma hebben de enige maatstaf is om na te gaan hoe “intelligent” iemand is. Het is heus niet omdat je liever boeken leest dan tv kijkt je plots intelligenter bent dan een ander.
Het mag/kan toch nooit ergens een voorwaarde zijn om al dan niet een klik met iemand te voelen en een diepgaande relatie uit te bouwen?
Trouwens, zet een master in de revalidatiewetenschappen en een master ICT samen en niks is gezegd dat ze daarom goed gaan klikken. Het enige gemeenschappelijke op papier is dat ze blijkbaar erin geslaagd zijn om hogere studies aan te kunnen.
Dan kan je evenzeer en misschien zelfs beter een klik hebben tussen een master revalidatiewetenschappen en iemand die zijn middelbare studies niet heeft afgerond. Samen een connectie voelen, gemeenschappelijke interesses hebben, alsook op EQ goed matchen, lijkt mij toch veel belangrijker.
? Ik denk niet dat er veel mensen op voorhand beslissen "ik wil mijn partner op het werk ontmoeten".