Muscleduck
Well-known member
Gatachterlijk is dat land.Het is gebeurd. Roe vs Wade is ongedaan gemaakt. Wat een farce.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gatachterlijk is dat land.Het is gebeurd. Roe vs Wade is ongedaan gemaakt. Wat een farce.
Met Biden als Zonnekoning?Het zoveelste teken van een amerika in verval en wederom een stapje verder richting theocracie.

Mensen hebben totaal geen invloed op wat het hooggerechtshof beslist. Ik vind dit eigenlijk een achterlijke comment.Het gevolg van een democratisch proces. Da's ook een zijde van de democratie zoals we ze kennen natuurlijk.
Ik vind het ook achterlijk, maar het is niet op een schandalige manier tot stand gekomen. En ik respecteer dus wat er beslist is.
Tja, waarom moeten fundamentele mensenrechten zoal abortie of het homohuwelijk wel onderworpen worden aan de lokale democratie maar zaken zoals wapendracht niet?Het gevolg van een democratisch proces. Da's ook een zijde van de democratie zoals we ze kennen natuurlijk.
Ik vind het ook achterlijk, maar het is niet op een schandalige manier tot stand gekomen. En ik respecteer dus wat er beslist is.
Wel, het systeem van Hooggerechtshof bestaat al zo lang het Amerikaans systeem bestaat zeker? Also onderdeel van het democratisch systeem dat al bijna 250 jaar bestaat. Je kan je vragen stellen of het een goei systeem is, maar om het systeem nu in vraag te stellen omdat er vanuit SCOTUS zo'n beslissing genomen wordt? Neen. Onderdeel van't systeem. Net zoals Conservatieven ongetwijfeld meermaals hun twijfels hebben geuit bij andere beslissingen van SCOTUS toen de balans naar de liberale strekking neigde.Mensen hebben totaal geen invloed op wat het hooggerechtshof beslist. Ik vind dit eigenlijk een achterlijke comment.
De Republikeinen hebben de aanstelling van Garland geblokkeerd, noem jij dat democratisch. En nadat Trump verkozen was, hebben ze Gorsuch genomineerd. Bij de aanstelling van Amy Coney Barett hebben ze niet gewacht op de verkiezingensuitslagen erna, maar het heel snel erdoor gevoerd.
Mensen hebben geen directe zegje op abortusrechten. Er is geen referendum geweest etcetera, etcetera.
Het hooggerechtshof is niet langer representatief voor de Verenigde Staten.
Het probleem met de VS is dat pro-life vooral de foetus betreft. Vanaf je geboren bent geven ze geen fuck meer om je.
Het hooggerechtshof heeft zich niet uitgesproken over abortusrechten, enkel over wiens bevoegdheid het is om daarover te beslissen, ze hebben gezegd dat dit de individuele staten zijn en daar hebben democratische verkozen overheden de keuze over wat ze gaan doen, of abortus al dan niet toegelaten wordt zal democratisch bepaald worden. Het is eigenlijk zelfs omgekeerd, voordien kon je wel degelijk het argument maken dat er geen democratische betrokkenheid was over de regels rond abortus, nu zal die er wel zijn.Mensen hebben totaal geen invloed op wat het hooggerechtshof beslist. Ik vind dit eigenlijk een achterlijke comment.
De Republikeinen hebben de aanstelling van Garland geblokkeerd, noem jij dat democratisch. En nadat Trump verkozen was, hebben ze Gorsuch genomineerd. Bij de aanstelling van Amy Coney Barett hebben ze niet gewacht op de verkiezingensuitslagen erna, maar het heel snel erdoor gevoerd.
Mensen hebben geen directe zegje op abortusrechten. Er is geen referendum geweest etcetera, etcetera.
Het hooggerechtshof is niet langer representatief voor de Verenigde Staten. Als beslissingen gemaakt worden tegen wat ingaat wat een meerderheid v/d mensen willen, hoe kan je dat dan als onderdeel v. een democratisch proces zien.
26/50 Staten zijn van plan om abortus 100% af te schaffen.Het hooggerechtshof heeft zich niet uitgesproken over abortusrechten, enkel over wiens bevoegdheid het is om daarover te beslissen, ze hebben gezegd dat dit de individuele staten zijn en daar hebben democratische verkozen overheden de keuze over wat ze gaan doen, of abortus al dan niet toegelaten wordt zal democratisch bepaald worden. Het is eigenlijk zelfs omgekeerd, voordien kon je wel degelijk het argument maken dat er geen democratische betrokkenheid was over de regels rond abortus, nu zal die er wel zijn.
Het is nu toch niet dat abortie verboden is in alle staten? De macht om deze wetten te bepalen is nu gewoon overgeheveld naar de staten.
https://datawrapper.dwcdn.net/1MBaz/5/
Texas en oklahoma doen de zotte 6 weken (hallucinant) maar de andere staten zitten aan 20 en 24 weken. Wat nog langer is dan de termijn in belgie? De meeste staten hebben dan ook nog een clausule als het de patient zijn gezondheid ondermijnt de termijn vervalt. (in mijn ogen valt pscyhologische schade hier ook onder)
Is het dat de conservatieve machtshebbers de termijn steeds verder terugdraaien zullen ze het wel merken aan het verlies van stemmen.
Ofwel ben ik totaal niet mee maar zo wereldschokkend lijkt het me nu toch ook weer niet?
Mensen hebben totaal geen invloed op wat het hooggerechtshof beslist. Ik vind dit eigenlijk een achterlijke comment.
Het hooggerechtshof is niet langer representatief voor de Verenigde Staten. Als beslissingen gemaakt worden tegen wat ingaat wat een meerderheid v/d mensen willen, hoe kan je dat dan als onderdeel v. een democratisch proces zien.
Dan moet je de opinie van Alito maar eens lezen, dan wordt snel duidelijk dat dit geen neutrale maar een ideologische beslissing is.Het punt van het hooggerechtshof is de wet interpreteren. Je kan dat niet overlaten aan volksvertegenwoordigers want dan zou er nooit een neutrale beslissing genomen kunnen worden.
De beslissing was 6 tegen 3 dus mochten de senaat ten tijde van Trump maar één rechter benoemd hebben dan bestond er nog een kans dat dezelfde beslissing genomen werd.
Ten slotte, het is, volgens mij, het hof van 1973 die haar boekje te buiten is gegaan en een recht uit een hoed heeft getoverd dat nergens in de grondwet te vinden was. Wat het huidige hof beslist is, het volk moet hier over beslissen, wij niet.
Met andere woorden. Het Amerikaanse congres staat het volledig vrij om een abortus wet door te voeren al dan niet voorafgegaan door een referendum.