JanusDR
Well-known member
Ze hebben wel de keuze voor wat hen minst schaadt. Die keuze wil het anti abortus kamp afschaffen.Abortus is dat niet natuurlijk
Of ik begrijp uw redenering niet.
Ik weet het, vandaar...

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ze hebben wel de keuze voor wat hen minst schaadt. Die keuze wil het anti abortus kamp afschaffen.Abortus is dat niet natuurlijk
Of ik begrijp uw redenering niet.
Ik weet het, vandaar...

Ze mag daar over beslissen omdat het *haar* foetus is. Waarom zou ze daar niet over mogen beslissen?Omdat haar zwangerschap afbreken betekent dat iemand anders moet sterven. Waarom zou een vrouw die beslissing mogen maken? (in de veronderstelling dat het wel al een persoon is en dat het rechten heeft)
Maar ze kunnen kiezen wat voor hen het minst schaadt, daarover gaat het hier.Praktisch is dat zeker niet. Abortus gaat echter ook gepaard met spijt en psychologische problemen.
Pleit je nu ook voor geheelonthouding buiten het huwelijk/expliciete kinderwens?Op dat vlak zijn de 'seks als je geen kinderen wil'-prolifers nog het meest vrouwvriendelijk. Die proberen beide scenario's uit te sluiten.
Moet wel zuur zijn als je zelf ongewenst was of uit een pleeghuis komt en iedereen constant hoort vertellen dat je beter nooit had geleefd.Hogere aantal gehandicapte kinderen.
Hoger aantal kinderen in pleeghuizen/opvangcentra
Hoger aantal ongewenste kinderen die niet in pleeghuizen en opvangcentra eindigen (Die zullen goed uitdraaien.)
Zijn dat er meer of minder dan die 3% vrouwen die herhaaldelijk "in groepjes" terugkomen voor abortus?Ook al die middenklasse radicale ecowarriors die geen anticonceptiva in hun lichaam willen?
Nee, ik vind seks een belangrijke uiting van verbondenheid en liefde tussen mensen, iets dat je niet kan of mag reguleren. Gelukkig bestaat er zoiets als anticonceptie zodat we dat kunnen blijven doen met zeer weinig kans op ongewenste kinderen.Maar ze kunnen kiezen wat voor hen het minst schaadt, daarover gaat het hier.
Pleit je nu ook voor geheelonthouding buiten het huwelijk/expliciete kinderwens?
Ik denk dat dit nog niet aangehaald is maar elke bevalling/keizersnede is niet zonder risico voor een vrouw. Ook met een perfect lopende zwangerschap kan dit volledig foutlopen. Dus absoluut, het risico van een zwangerschap is reëel.Maternale sterfte is een fenomeen dat vandaag nog steeds bestaat. Waarom zou een vrouw potentieel haar leven dus moeten opgeven voor een ongewenste foetus?
Ik geloof zelfs dat een zwangerschap uitdragen gemiddeld dodelijker is dan een abortus die plaats vindt buiten een medische instelling.Ik denk dat dit nog niet aangehaald is maar elke bevalling/keizersnede is niet zonder risico voor een vrouw. Ook met een perfect lopende zwangerschap kan dit volledig foutlopen. Dus absoluut, het risico van een zwangerschap is reëel.
Ja want dat je pleit voor verantwoordelijk om te gaan met seksualiteit maakt van jou al deze zaken? Als je pro-life ben is het toch logisch dat je ook pro zaken bent die gevallen waarin je abortus zou kunnen/willen plegen wil gaan verminderen?Noot aan het publiek: zie je hoe deze slippery slope evolueert bij dergelijke gasten?
Van abortus naar geen seks buiten huwelijk, naar anticonceptiva verbieden, naar... homohuwelijk terug afschaffen waarschijnlijk ook?
Daarna, seksuele betrekkingen tussen mannen strafbaar zoals in bepaalde Afrikaanse landen, want Bijbel?
Dan vrouw thuis want moet voor gezin zorgen?
Niet vergeten stemmen bij verkiezingen jongens, want geef die mannen 1 duimbreed toe, en we zitten op de duur terug in de middeleeuwen.
Beetje offtopic maar daarbovenop kan seks ook gewoon stevig edoch respectvol en plezierig rampetampen zijn, zonder veel liefdeNee, ik vind seks een belangrijke uiting van verbondenheid en liefde tussen mensen, iets dat je niet kan of mag reguleren.

Maar nog pas 2 pagina's of zo geleden stonden cijfers die tonen dat vele abortussen een gevolg zijn van anticonceptie die niet 100% waterdicht is!?Gelukkig bestaat er zoiets als anticonceptie zodat we dat kunnen blijven doen met zeer weinig kans op ongewenste kinderen.
Moet wel zuur zijn als je zelf ongewenst was of uit een pleeghuis komt en iedereen constant hoort vertellen dat je beter nooit had geleefd
Inderdaad, maar het is goed om te beseffen dat het maar dat is, een afspraak, zonder dat er echt objectieve elementen waarom dat de juiste zou zijn. Dus de discussie zou best wel wat meer sereen gevoerd mogen worden en niet vanuit het eigen groot gelijk. We doen soms alsof de andere kant religieuze nutjobs zijn maar de mate waarin heel wat mensen van het pro abortus kamp zonder dat ze echt goede argumenten hebben zo extreem overtuigd zijn van het gelijk klinkt ook best wel wat religieus.Wel, in onze maatschappij hebben we de afspraak gemaakt dat tot x aantal weken, een foetus niet 'sterft' want we beschouwen het nog niet als zelfstandig leven wiens rechten voorrang hebben op het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw.
Het is ook haar kind eens het geboren is en toch laten we als maatschappij niet toe dat ze daarmee doet wat ze wil. Opnieuw, als je er al vanuit gaat dat die foetus geen aparte persoon is dan heb je uiteraard gelijk maar da's net de hele discussie.Ze mag daar over beslissen omdat het *haar* foetus is. Waarom zou ze daar niet over mogen beslissen?
Om het minder abstract te maken:
Maternale sterfte is een fenomeen dat vandaag nog steeds bestaat. Waarom zou een vrouw potentieel haar leven dus moeten opgeven voor een ongewenste foetus?
Iedere wet moet op zichzelf beoordeeld worden. Het is niet omdat we beperkingen invoeren voor x y en z, dat dat ook moet gelden voor v w en t
Dit was een grapje hé man... of moet ik u nu ook statistische data van abortussen bij linkse anticonceptiva ecowarriors voorzien?Kortom: je hebt het voortdurend over een paar randgevallen om van daaruit een beleid uit te stippelen.
Die slippery slope, ligt vooral bij blanke protestanten overigens. De andere groepen Christenen zijn in meerderheid pro of hebben er geen mening over.Ik weet het, vandaar...![]()
Het is ook haar kind eens het geboren is en toch laten we als maatschappij niet toe dat ze daarmee doet wat het wil. Opnieuw, als je er al vanuit gaat dat die foetus geen aparte persoon is dan heb je uiteraard gelijk maar da's net de hele discussie.
Begrepen, maar je vergeet 1 ding.Als je pro-life ben is het toch logisch dat je ook pro zaken bent die gevallen waarin je abortus zou kunnen/willen plegen wil gaan verminderen?
Mijn mening is dat mensen met hun seksualiteit doen wat ze willen, zolang ze niet strafbaars doen. Ik wil homseksualiteit, etc. niet gaan criminaliseren.
yup, eindeloze discussie vrees ik.maar die redenering komt uiteinlijk altijd terug op: wat beschouwt gij al als mens.
Ik voel mij precies terug in de jaren 50.Dus enkel seks in een huwelijk EN als je zeker WEL kinderen zou willen? Anders moet je maar geheel onthouden, of als anticonceptie faalt maar ongewenst zwanger zijn?
Je bent nu één uitzonderlijke situatie aan het opentrekken naar heel de discussie, één waar ik al op geantwoord had bovendien. Als er een redelijk risico is voor de vrouw is de ethische situatie uiteraard anders. Dan ben je het recht op leven van twee personen aan het afwegen. Maar da's niet waarom in 99.99% van de gevallen abortus overwogen wordt.Je fietst er alweer handig omheen.
Je gaat alweer naar stap 2 nog voor je stap 1 hebt afgerond. Ik doe geen enkele uitspraak over of die foetus een aparte persoon is. Want dat is een vraag van de tweede orde.
Dus jij vindt het oké om een vrouw potentieel verplicht te laten sterven ten voordele van een ongewenste foetus. Jij vindt dat de vrouw in kwestie daar niets over te zeggen heeft. Dat is het enige wat ik kan afleiden uit jouw post.
Voor mij is het irrelevant of het een apart persoon is of niet. Voor jou dus wel, alvorens je een vrouw mogelijks de dood in jaagt?
Ja inderdaad omdat ik abortus ethisch gezien het doden van leven vind. Evengoed gebruikt pro-choice het overheidsmonopolie op geweld om abortus toe te laten.Jouw anti abortus mening wil je in de wetgeving krijgen, anders zaten we hier niet te discussiëren.
Je wil die mening dus wel degelijk opleggen aan anderen, met gebruik van het overheidsmonopolie op geweld.