De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
bij het buitenrijden uit de parking ?

mijn volvo is net afgezet. straks de platen er eens ophangen en misschien vanavond nog een toertje doen om hem gewoon te worden :)
't is leverdag van de Beyond-volvo's blijbkaar :)

Neje, bij den drive in van de McDo helaas. Al meteen eens kijken of het hersteld kan worden want dat irriteert me nu eens mateloos.

Laatst bewerkt:
Tsss bijna 6 maanden dat ik mijn nieuwe bedrijfswagen heb en nog geen 6k km op de teller.
En niet direct een ritje in het vooruitzicht dat niet op standaardwegen doorgaat (een klant in de middle of nowhere, Luxemburg, skivakantie, citytrip, ...)

Neje, bij den drive in van de McDo helaas. Al meteen eens kijken of het hersteld van worden want dat irriteert me nu eens mateloos.

Man dat kan een eerste dag met de nieuwe wagen verneuken 😅

Vriendin had ook zo een grapje voor. Komt met de nieuwe (2dehands) wagen thuis, doet de deur wat te enthousiast open en tikt het huis aan met de deur. Gelukkig waren er 2 kleine beschadigingen waarvoor de stift nog niet binnengekomen was dus de week erna hebben we het allemaal in 1 keer kunnen laten doen.

Tsss bijna 6 maanden dat ik mijn nieuwe bedrijfswagen heb en nog geen 6k km op de teller.
En niet direct een ritje in het vooruitzicht dat niet op standaardwegen doorgaat (een klant in de middle of nowhere, Luxemburg, skivakantie, citytrip, ...)

Ga je nooit naar de winkel ofzo? 😅

Heb de mijne van half december en zit nu aan 3k en zit ook in permanent telewerk.

Heb de mijne van half december en zit nu aan 3k en zit ook in permanent telewerk.
Oei misgeteld, bijna 5 maanden ipv 6 dat ik em heb.

Naar mijn ouders en terug rijden: 3400 km
Eenmaal in Berlijn geweest, in totaal: 1500 km
Dan zit ik nog met een 500 km kleine ritten naar de winkel/dokter/etc.

Die zetels zijn echt zalig.
Die zetels zijn écht m'n ding niet. Ik ben niet te vinden voor 'karookes'. Ook m'n hemden niet trouwens, vrijwel altijd effen, maar zeker nooit geen karookes. Dan de bleke uitvoering voor de rest ... hmmmm ... yeah, not for me.

Mor soit ... des Goûts et des Couleurs eh.

Bij mij nog geen 3K op 1j, 't voorbije jaar uiteraard.

Langste afstand was naar de Vossemeren na de eerste lockdown ergens.
2e langste was naar Willebroek ... enige klant die ik heb aan gedaan voor een heel jaar, 1 keer, ook tussen lockdowns door.

Ik ga dit jaar een nieuwe bedrijfswagen mogen kiezen. Alleen heb ik echt de ballen verstand van auto's, dus als iemand soms goede ideeën heeft?
Zaken die ik belangrijk vind:

- Ruime koffer

- Hoger model van auto (ik ben een vrouw van 1m55 en zit graag wat rechter in een auto. Als ik zo'n kuipmodel moet zitten, dan kom ik gewoon niet boven het stuur uit).

- Qua opties heb ik denk'k niet al te veel eisen. In mijn huidige auto ben ik vooral heel blij met airco, gps, parkeersensoren en achteruitrijcamera. Alle andere foliekes zoals massagezetel, automatisch laten parkeren, multisense systeem, enz... zijn voor mij allemaal niet belangrijk.

Momenteel heb ik een Renault Grand Scénic waar ik niet tevreden van ben (te vaak naar de garage gemoeten wegens mankementen). Dus liever geen Renault meer.

Iemand een leuke tip?

Ik ga dit jaar een nieuwe bedrijfswagen mogen kiezen. Alleen heb ik echt de ballen verstand van auto's, dus als iemand soms goede ideeën heeft?
Zaken die ik belangrijk vind:

- Ruime koffer

- Hoger model van auto (ik ben een vrouw van 1m55 en zit graag wat rechter in een auto. Als ik zo'n kuipmodel moet zitten, dan kom ik gewoon niet boven het stuur uit).

- Qua opties heb ik denk'k niet al te veel eisen. In mijn huidige auto ben ik vooral heel blij met airco, gps, parkeersensoren en achteruitrijcamera. Alle andere foliekes zoals massagezetel, automatisch laten parkeren, multisense systeem, enz... zijn voor mij allemaal niet belangrijk.

Momenteel heb ik een Renault Grand Scénic waar ik niet tevreden van ben (te vaak naar de garage gemoeten wegens mankementen). Dus liever geen Renault meer.

Iemand een leuke tip?
Misschien nog even budgetcategorie meegeven en gewenste (verplichte?) motorisatie?
Spontaan komt zowat elke crossover of small SUV in mijn gedachten op, om maar iets te noemen een Peugeot 2008 lijkt me hieraan alvast te beantwoorden.

Misschien nog even budgetcategorie meegeven en gewenste (verplichte?) motorisatie?
Spontaan komt zowat elke crossover of small SUV in mijn gedachten op, om maar iets te noemen een Peugeot 2008 lijkt me hieraan alvast te beantwoorden.
Heb een budget van 600 EUR. Ik vermoed'k dat'k nog steeds een dieselwagen moet nemen. Elektrisch is geen optie, want hier thuis zijn geen oplaadmogelijkheden. Benzine mocht 4 jaar geleden enkel onder de 20000km/jaar, dus dat is vermoedelijk ook geen optie. Tenzij er intussen nieuwe regels zijn, maar heb de officiële email van het bedrijf nog niet gekregen.

Heb een budget van 600 EUR. Ik vermoed'k dat'k nog steeds een dieselwagen moet nemen. Elektrisch is geen optie, want hier thuis zijn geen oplaadmogelijkheden. Benzine mocht 4 jaar geleden enkel onder de 20000km/jaar, dus dat is vermoedelijk ook geen optie. Tenzij er intussen nieuwe regels zijn, maar heb de officiële email van het bedrijf nog niet gekregen.
Hier kan je veel wagens eens vrijblijvend configureren om een gedacht te hebben van de prijzen.
Looptijd en kilometrage zijn natuurlijk ook belangrijk bij leasing.
In jouw geval zou ik dan peugeot 2008 active pack durven voorstellen, ik weet wel niet of die ook als automaat kan, mss moet je daarvoor naar een hoger uitrustingsniveau.

Ik zou kijken naar een compacte SUV genre volkswagen T-roc, volvo XC40, peugeot 2008, opel mokka, seat ateca, skoda karoq en met wat geluk past er ook een bmw X1 of audi Q3 in het budget.

Ik zou kijken naar een compacte SUV genre volkswagen T-roc, volvo XC40, peugeot 2008, opel mokka, seat ateca, skoda karoq en met wat geluk past er ook een bmw X1 of audi Q3 in het budget.
Ik wou zeggen hoort de XC40 niet bij dat laatste groepje. Maar die is precies een stuk goedkoper geworden?

Ik wou zeggen hoort de XC40 niet bij dat laatste groepje. Maar die is precies een stuk goedkoper geworden?
Klopt maar die blijkt iets goedkoper te zijn in leasing. Dat maakt de keuze voor apzoeir alleen maar makkelijker :clap:
Volvo en diesels lopen ook op zijn einde dus geen idee hoelang diesels nog beschikbaar gaan zijn.

Bij ons is die net een pak duurder in leasing dan de X1 of Q3, dus zal ook van fleetvoorwaarden afhangen.
Ach ja. apzoeir heeft dan ook amper eisen. Elke compacte SUV dat in het budget past zal wel voldoen. Ze hebben allen een redelijke koffer, het zijn hogere modellen en neem daarbij nog een standaard business pakket en een diesel en ze is klaar :cool:

Qua onderhoud moet je wat chance hebben. Sommige merken/motoren scoren iets minder maar veel heeft ook te maken met rijvaardigheden en type autoritten.

wanneer ik dit zie, begint het toch soms te nijpen zulle. Ik word binnen 2 maand 40, en om die nakende midlife crisis de kop in te drukken en de pijn wat te verzachten, zou dit zo een welgekomen cadeautje zijn hé. :love:

En dan dat stemmetje in mijn hoofd "nee, ge kunt dat niet maken, wat gaan ze op het werk niet zeggen, daar kunt ge niet mee afkomen,..." Damn you, stupid consciense! :eviltongue:

wanneer ik dit zie, begint het toch soms te nijpen zulle. Ik word binnen 2 maand 40, en om die nakende midlife crisis de kop in te drukken en de pijn wat te verzachten, zou dit zo een welgekomen cadeautje zijn hé. :love:

En dan dat stemmetje in mijn hoofd "nee, ge kunt dat niet maken, wat gaan ze op het werk niet zeggen, daar kunt ge niet mee afkomen,..." Damn you, stupid consciense! :eviltongue:
Ontslag nemen #problemsolved

Niet te veel kijken naar wat de mensen zouden kunnen denken, als je u daar moet mee bezighouden.. Als het kan, en je wilt het, waarom niet?

het hangt er ook van af van wat de fleetvoorwaarden zijn en welke korting jullie bedrijf krijgt bij de grotere merken. mijn huidige leasing kost 579 euro/m voor 48m met 30.000km per jaar: Tiguan Allspace, 2.0 liter diesel met DSG en 150pk. redelijk goed uitgerust. veel plaats. ikzelf ben 1m80. zetels zitten ok voor dat prijssegment.
we hadden op het moment dat ik bestelde fleetconventie C, ondertussen is het een D geworden, maar ik denk dat ik net geen 12000 euro korting heb gekregen op die aankoop van 48K euro toen. En daardoor viel de wagen ineens wel in mijn categorie..

Terug
Bovenaan