De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
wanneer ik dit zie, begint het toch soms te nijpen zulle. Ik word binnen 2 maand 40, en om die nakende midlife crisis de kop in te drukken en de pijn wat te verzachten, zou dit zo een welgekomen cadeautje zijn hé. :love:

En dan dat stemmetje in mijn hoofd "nee, ge kunt dat niet maken, wat gaan ze op het werk niet zeggen, daar kunt ge niet mee afkomen,..." Damn you, stupid consciense! :eviltongue:

Den deze kopen en er dan een Disco Volante ombouw op laten doen, niemand weet nog wat het is dus ge moet u dan ook niet meer verantwoorden :unsure:

wanneer ik dit zie, begint het toch soms te nijpen zulle. Ik word binnen 2 maand 40, en om die nakende midlife crisis de kop in te drukken en de pijn wat te verzachten, zou dit zo een welgekomen cadeautje zijn hé. :love:

En dan dat stemmetje in mijn hoofd "nee, ge kunt dat niet maken, wat gaan ze op het werk niet zeggen, daar kunt ge niet mee afkomen,..." Damn you, stupid consciense! :eviltongue:
Ik weet anders nog een goede motivatie om het wel te doen.
Die auto gaat nooit zo goedkoop zijn als het nu is. Die fiscale voordelen voor EV's gaan volgens mij zeer snel verdwijnen vanaf 2026 of zelfs eerder al.
Net zoals het nu misschien een van de laatste kansen is om een RS6 lichte vracht te kopen of andere zotte ICE wagens, want de kans ga je misschien nooit meer krijgen.

Maserati eigenlijk. Allez de motor toch, al de rest is alfa. En full carbon bodywork.

Los daarvan, ik vind de Taycan best een knappe wagen. Beetje krap vanachter naar mijn goesting, maar een van mijn favoriete EV's. Ben er ook niet helemaal uit wat Audi wil bekomen door de E-Tron GT in quasi dezelfde price bracket te steken, want de Taycan is dan toch op alle vlakken van een ander niveau.

Zaterdag testrit met de golf 8R. Als dat meezit durf ik die nog wel te bestellen. M340i gaat té duur zijn voor mij vrees ik.

De vergelijking is wel correct.
ineens neem je wel meerdere stappen terug natuurlijk :P
Ik zou ook durven kijken naar een 330i dan.

De vergelijking is wel correct.
ineens neem je wel meerdere stappen terug natuurlijk :p
Ik zou ook durven kijken naar een 330i dan.
330i mist al de charme van wat een 340i leuk maakt. Geen 6-cilinder en geen aangepaste ophanging (die de 340 volgens mij wel heeft).
De 330i is dan ook nog een heel pak trager dan een Golf R (Meer dan 1s trager naar 100, mét x-drive).

Daarnaast kost een 330i met optiepakketten ook bijna 70k he, ik vermoed dat hij dus ook nog een pak duurder uitkomt dan de Golf.

Den deze kopen en er dan een Disco Volante ombouw op laten doen, niemand weet nog wat het is dus ge moet u dan ook niet meer verantwoorden :unsure:

Die zal toch zoals ook sanderanderspuntje zegt in een heel andere pricerange zitten hé. En dat voor een Alfa. Pas op, knap hé, maar dan heb ik liever één van die 992's die ze ook staan hebben. Die zijn toch ook 😍😍, nog meer dan die Taycan.

330i mist al de charme van wat een 340i leuk maakt. Geen 6-cilinder en geen aangepaste ophanging (die de 340 volgens mij wel heeft).
De 330i is dan ook nog een heel pak trager dan een Golf R (Meer dan 1s trager naar 100, mét x-drive).

Daarnaast kost een 330i met optiepakketten ook bijna 70k he, ik vermoed dat hij dus ook nog een pak duurder uitkomt dan de Golf.

En de 330d xdrive als alternatief? 6 cylinder, beter koppel en zuiniger. Geen idee mbt de fiscaliteit, maar zal wellicht slechter zijn ondanks dat die eigenlijk properder is.

Die zal toch zoals ook sanderanderspuntje zegt in een heel andere pricerange zitten hé. En dat voor een Alfa. Pas op, knap hé, maar dan heb ik liever één van die 992's die ze ook staan hebben. Die zijn toch ook 😍😍, nog meer dan die Taycan.
Uiteraard is dat een andere categorie, die Disco Volante conversie op zich kost al 400.000 EUR :D

En alle gekheid op een stokje, maar waarom geen S3 of RS3 ipv de Golf 8R?
Een afgeladen S3 komt +- op dezelfde prijs als de Golf 8R, maar heeft wel de heerlijke 5-pitter (en Audi afwerking...)

Uiteraard is dat een andere categorie, die Disco Volante conversie op zich kost al 400.000 EUR :D

En alle gekheid op een stokje, maar waarom geen S3 of RS3 ipv de Golf 8R?
Een afgeladen S3 komt +- op dezelfde prijs als de Golf 8R, maar heeft wel de heerlijke 5-pitter (en Audi afwerking...)

RS3 komt pas eind dit jaar, S3 komt met dezelfde opties toch wel een stuk duurder uit en tbh vind ik hem echt niet zo mooi. S3 heeft gewoon een 2.0 4cil hoor :)

En ja ik heb zoals je weet wel een zwak voor golfkes, ik vind dat heel mooie en naar mijn normen degelijke wagens, retesnel ook.

Zaterdag eerst eens rijden en dan zien..

Maserati eigenlijk. Allez de motor toch, al de rest is alfa. En full carbon bodywork.

Los daarvan, ik vind de Taycan best een knappe wagen. Beetje krap vanachter naar mijn goesting, maar een van mijn favoriete EV's. Ben er ook niet helemaal uit wat Audi wil bekomen door de E-Tron GT in quasi dezelfde price bracket te steken, want de Taycan is dan toch op alle vlakken van een ander niveau.
Waarom is de Taycan op alle vlakken van een ander niveau? Prijs is nog steeds iets meer en de afwerking zelf is toch ook iets minder blijkbaar dan andere Porsches. De keuze tussen de twee zal eerder op smaak aankomen.

Ze zitten niet echt in dezelfde price bracket. De Audi kom je rond 130k full option uit. Voor de Taycan 4S kom je voor een soortgelijke uitvoering op 150k uit. 20k verschil is (zelfs in die prijsklasse) nog wel veel...

RS3 komt pas eind dit jaar, S3 komt met dezelfde opties toch wel een stuk duurder uit en tbh vind ik hem echt niet zo mooi. S3 heeft gewoon een 2.0 4cil hoor :)

En ja ik heb zoals je weet wel een zwak voor golfkes, ik vind dat heel mooie en naar mijn normen degelijke wagens, retesnel ook.

Zaterdag eerst eens rijden en dan zien..
Ik heb hem door de configurator gehaald en full option komen ze beiden (op kleingeld na) op exact 68k uit. Ok, niet met Audi Exclusive fratsen, maar voor de rest wel alles op en aan.
Ik was nog in de waan dat de S3 ook de 5cyl had, jammer dan.

Ik heb hem door de configurator gehaald en full option komen ze beiden (op kleingeld na) op exact 68k uit. Ok, niet met Audi Exclusive fratsen, maar voor de rest wel alles op en aan.
Ik was nog in de waan dat de S3 ook de 5cyl had, jammer dan.
Maar vind jij een S3 mooier dan een golf R met alle toeters en bellen? Ok, jij bent niet de juiste persoon om dat aan te vragen natuurlijk :D

Ik vind die S3 er oersaai uitzien tbh. Interieur is wel top.

En ja dan is er nog dit

Ik vind ze alletwee fucking saai. De nieuwe M135i vind ik ook gewoon lelijk, dat model klopt niet.
Als het Duits moet zijn, A45 AMG all the way.

Terug
Bovenaan