Voor korting €68.590 incl btw, dat is al stevig ja.komt toch redelijk duur uit nee?
Ze geven echter wel wat korting aan de fleet, bijna 25%. Ik zou het nog steeds niet particulier willen betalen, maar zo past het wel in budget

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voor korting €68.590 incl btw, dat is al stevig ja.komt toch redelijk duur uit nee?

Dat is eigenlijk het enige dat me wat stoort qua rijhulp/veiligheidssystemen bij de Enyaq. Je hebt het dan nog het geluid bij overschrijden van de snelheidslimiet, maar dat valt bijna niet op, en heel af en toe een verkeerd aangegeven maximumsnelheid (verkeerde detectie verkeersborden). Ook is er een melding/tijdelijke blokkering van het infotainment als je iets te lang/te diep in de menu`s zit tijdens het rijden, maar dan moet je het al heel bont maken...Gurgh, hoe meer van die zever 'tech' men uit hun botten slaagt, hoe ambetanter een wagen wordt precies.
Ik zal me maar alvast vast houden aan de takken v/d bomen voor m'n volgende wagen zeker, want nu zit al dat gedoe er bij mij totaal niet op (and that's a good thing).![]()
Hier is dat nu ook. Bij Tesla kon ik op autopilot mijn hand onderaan het stuur laten rusten of met mijn been wat weerstand geven en dat was voldoende. Bij de i5 nu pakt dat niet, ik moet die precies echt vastpakken op 10 voor/na om hem tevreden te houden.Bij de Enyaq is het een capacitief stuur. Ik merk wel dat de detectie niet zo goed werkt als je het stuur aan de onderkant vast hebt tov de bovenkant. Best vervelend soms inderdaad.
Er een zwaar genoeg vals hand op plakken zeker. Altijd een 3e hand op uw stuur om dat ding content te houden.Hier is dat nu ook. Bij Tesla kon ik op autopilot mijn hand onderaan het stuur laten rusten of met mijn been wat weerstand geven en dat was voldoende. Bij de i5 nu pakt dat niet, ik moet die precies echt vastpakken op 10 voor/na om hem tevreden te houden.
Daar kan je wel een shortcut voor maken om dat af te zetten, is wel voor elke rit, maar is ook maar 1 tik op het scherm.Dat is eigenlijk het enige dat me wat stoort qua rijhulp/veiligheidssystemen bij de Enyaq. Je hebt het dan nog het geluid bij overschrijden van de snelheidslimiet, maar dat valt bijna niet op, en heel af en toe een verkeerd aangegeven maximumsnelheid (verkeerde detectie verkeersborden). Ook is er een melding/tijdelijke blokkering van het infotainment als je iets te lang/te diep in de menu`s zit tijdens het rijden, maar dan moet je het al heel bont maken...
Dit is net de reden dat die controles voor het stuur zo vervelend geworden zijn. Ze moeten streng genoeg zijn zodat ze het grootste misbruik kunnen uitfilteren.Er een zwaar genoeg vals hand op plakken zeker. Altijd een 3e hand op uw stuur om dat ding content te houden.
Waar is die Adams family als ge ze nodig hebt eh..Dit is net de reden dat die controles voor het stuur zo vervelend geworden zijn. Ze moeten streng genoeg zijn zodat ze het grootste misbruik kunnen uitfilteren.
Mooie wagen!![]()
Overwegend positief, het is natuurlijk wennen komende van een Passat waar vrijwel niets van ondersteuning in zat behalve front assist en adaptieve cruise control.
Eerste positieve punten:
- Rijdt zeer vlot/soepel
- Algemene ruimte
- Softwarestructuur heeft logica
- Adaptieve cruise control is vloeiend, als er iemand in het gat met de voorligger springt remt hij niet overdreven af.
Eerste negatieve punt:
- De auto verwacht dat je het stuur altijd vasthoudt (wat niet onlogisch is), maar blijkbaar is mijn grip te zacht op een lang recht stuk waardoor hij dwingender vraagt om het stuur vast te houden. Dit zal nog wat zoeken zijn vanaf wanneer de auto tevreden is...
- Harder geveerd dan de Passat, ook niet onlogisch met al dat extra gewicht.
De sideskirts in koetswerkkleur is toch "maar" 350 euro extra dacht ik? Jammer genoeg was deze optie pas beschikbaar nadat ik de mijne had besteld...Mooie wagen!
Welk interieur heb je?
De verkoper zei tegen mij dat enkel de zijkanten in koetswerkkleur zouden zijn en niet de voorbumper/achterbumper. Of bedoelen ze de licht grijze lijn ter hoogte van je nummerplaat? Je achterbumper is ook in deze kleur?
Prijs/kwaliteit (met businesskorting) zal je in dit segment inderdaad niet beter vinden. Al heb ik de indruk dat ze toch altijd extra geld proberen te halen door cheape/onaantrekkelijke materialen in de basisprijs te steken die de meeste mensen toch upgraden. Voorbeeld die sideskirts en ook het licht grijze loft interieur met dashboard in stof. Toch al een meerprijs van 3000 euro als je die eruit wilt. Daarvoor heb je een mooi pakket aan opties.
Inderdaad, suite is 2500 euro als ik het mij goed herinner.De sideskirts in koetswerkkleur is toch "maar" 350 euro extra dacht ik? Jammer genoeg was deze optie pas beschikbaar nadat ik de mijne had besteld...
De standaard bekleding voelde wel heel goedkoop aan ja, daarom dat ik voor de alcantara/suede Lounge uitvoering ben gegaan (leder vind ik onaangenaam), dit zijn wel relatief dure upgrades inderdaad...
Interieur is Design Selection Suite Black. Toen ik in een toonzaalwagen stapte met het standaard interieur dacht ik ook even van ‘oei’, jammer dat je dat ‘moet’ upgraden.Mooie wagen!
Welk interieur heb je?
De verkoper zei tegen mij dat enkel de zijkanten in koetswerkkleur zouden zijn en niet de voorbumper/achterbumper. Of bedoelen ze de licht grijze lijn ter hoogte van je nummerplaat? Je achterbumper is ook in deze kleur?
Prijs/kwaliteit (met businesskorting) zal je in dit segment inderdaad niet beter vinden. Al heb ik de indruk dat ze toch altijd extra geld proberen te halen door cheape/onaantrekkelijke materialen in de basisprijs te steken die de meeste mensen toch upgraden. Voorbeeld die sideskirts en ook het licht grijze loft interieur met dashboard in stof. Toch al een meerprijs van 3000 euro als je die eruit wilt. Daarvoor heb je een mooi pakket aan opties.
In dit filmpje krijg je wel een goede indruk van het Lounge interieur. Je hoeft geen schrik voor vlekken te hebben, is heel makkelijk te reinigen, en er trekt niets in, de onderlaag is niet doorlatend lijkt het. Hier ook kinderen in de auto, dus de vlekgevoeligheid is al uitgebreid getest...Inderdaad, suite is 2500 euro als ik het mij goed herinner.
De lounge sprak mij ook aan maar enkel nog maar gezien op foto. Geen enkele Skoda garage in de buurt kan een model laten zien met dit interieur. Wordt blijkbaar amper genomen. Heb je een foto van jouw interieur? Heb wat schrik voor vlekken met jonge kinderen...
Ik had dit filmpje ook al gezien. Ziet er heel mooi uit die lounge. Precies wat donkerder dan de standaard loft. Altijd donkere stof gehad in mijn wagens en niet echt problemen gehad. Maar bleke stof op termijn met 2 kinderen is toch niet mijn favoriete optie denk ikIn dit filmpje krijg je wel een goede indruk van het Lounge interieur. Je hoeft geen schrik voor vlekken te hebben, is heel makkelijk te reinigen, en er trekt niets in, de onderlaag is niet doorlatend lijkt het. Hier ook kinderen in de auto, dus de vlekgevoeligheid is al uitgebreid getest...
Alternatief is de sportline, dezelfde soort stof, maar ik vond de sportstoelen niet zo aangenaam.

Vind je die A stijl niet vervelend?Interieur is Design Selection Suite Black. Toen ik in een toonzaalwagen stapte met het standaard interieur dacht ik ook even van ‘oei’, jammer dat je dat ‘moet’ upgraden.
![]()
![]()
De optie sideskirts zorgt ook voor andere kleuren op voor- en achterbumper, al blijft er wel een stuk grijs.
![]()
![]()
Gohja, dat lappen ze u bijna allemaal eh. Zeker die Duitsers.Inderdaad, suite is 2500 euro als ik het mij goed herinner.
De lounge sprak mij ook aan maar enkel nog maar gezien op foto. Geen enkele Skoda garage in de buurt kan een model laten zien met dit interieur. Wordt blijkbaar amper genomen. Heb je een foto van jouw interieur? Heb wat schrik voor vlekken met jonge kinderen...

Toen ik instapte merkte ik op dat het anders was dan mijn vorige auto, dat was het dan ook. Is niet storend ofzo.Vind je die A stijl niet vervelend?
IK zit rond dezelfde TCO. Ik heb (omdat men situatie het toelaat door 2EV in gezin) gewoon mob budget genomen. Ik blijf het hier af en toe herhalen, met 850 euro netto de maand op uw rekening kan je in veel gevallen leukere dingen doen dan in godbetert een id3 rond te rijden.Vandaag de link naar onze configurator gekregen, wat een teleurstelling. Met een TCO van 850 euro kan ik zelf geen pover geconfigureerde Skoda Elroq krijgen of iX1 zonder opties. Rij momenteel met een ID.3 inloop wagen en zelf die valt niet binnen budget (in dezelfde uitvoering). Wat het nog zuurder maakt is dat het bedrijf waar ik werk heel hoge fleet korting krijgt, maar dat is toch niet merkbaar in de prijzen. Fleet manager is een derde partij die totaal geen transparantie naar ons toe biedt voor de TCO berekening, hun configurator is ook gigantisch buggy en staat vol fouten. Ik denk dat ik 30 euro opleg en voor een model Y standard ga gaan, binnen budget spreekt niets mij aan...
Afgelopen zaterdag een testrit gemaakt en ook besteld. M'n vrouw was fan van dat grijs (met de zwarte accenten die goed uitkomen). Toch heb ik hem in 't zwart besteld, ook met de regulus velgen eronder.![]()
Overwegend positief, het is natuurlijk wennen komende van een Passat waar vrijwel niets van ondersteuning in zat behalve front assist en adaptieve cruise control.
Eerste positieve punten:
- Rijdt zeer vlot/soepel
- Algemene ruimte
- Softwarestructuur heeft logica
- Adaptieve cruise control is vloeiend, als er iemand in het gat met de voorligger springt remt hij niet overdreven af.
Eerste negatieve punt:
- De auto verwacht dat je het stuur altijd vasthoudt (wat niet onlogisch is), maar blijkbaar is mijn grip te zacht op een lang recht stuk waardoor hij dwingender vraagt om het stuur vast te houden. Dit zal nog wat zoeken zijn vanaf wanneer de auto tevreden is...
- Harder geveerd dan de Passat, ook niet onlogisch met al dat extra gewicht.