De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Understated langs de buitenkant, met de "lelijke" 16" velgen. Maar ik woon in Brussel en dus kun je niets fancy hebben of er wordt eens met de sleutel langsgegaan...

Echt? Ik heb 10 jaar in Brussel op straat geparkeerd in onder andere Etterbeek en Schaarbeek. Passat, A4, A6. Nooit zoiets voorgehad.

in onder andere Etterbeek en Schaarbeek
Ik woon in Etterbeek, ‘t is dan toch niet meer wat het geweest was. In de Lemanstraat een stuk of 6 spiegels afgeslagen van BMW, Audi, Volvo, aan Van Meyel een Tesla met PUTA op de zijkant gekrast,…

Misschien dat het overdag meevalt, en dat het dingen zijn die ‘s nachts gebeuren.

Als zelfstandige beschouw ik mijn bedrijfswagen als mijn eigen wagen. Bijgevolg probeer ik er ook zo goed mogelijk voor te zorgen.

Zelfs als werknemer... Mijn bedrijfswagen is al sinds het begin van mijn carriere 17 jaar geleden mijn primaire vervoer en gezinsvoertuig geweest. Op welke manier daarvoor betaald is verandert niets aan mijn comfort-, ruimte- of andere voorkeuren :)

(even losgetrokken van het feit dat dit getriggered is via de Audi A3 van @Mr.Fingers natuurlijk, wat natuurlijk een zeer propere wagen is :) )

Vandaag bij BMW langs geweest voor de i4 eventueel te bestellen. Ik was voor mijn verlof, eind juli, er nog geweest en toen was gezegd dat het ondertussen veel beter is met de levertermijn en kreeg ik een verwachte levertijd van eind november omdat de garage nog enkele slots had voor de i4.

Nu dus een paar weken verder, nieuwe verwachte levertijd: juni 2024. “Met wat geluk” zou dat maart/april kunnen zijn. Valt tegen.

Vandaag bij BMW langs geweest voor de i4 eventueel te bestellen. Ik was voor mijn verlof, eind juli, er nog geweest en toen was gezegd dat het ondertussen veel beter is met de levertermijn en kreeg ik een verwachte levertijd van eind november omdat de garage nog enkele slots had voor de i4.

Nu dus een paar weken verder, nieuwe verwachte levertijd: juni 2024. “Met wat geluk” zou dat maart/april kunnen zijn. Valt tegen.

Tenzij het een '35' is, zou ik niet teveel op wat geluk rekenen. Maart/april 2024 is momenteel nog altijd de verwachte leverdatum van o.a. mijn '40' die in september 2022 besteld is, en ik ben absoluut niet de enige in die situatie.

Als zelfstandige beschouw ik mijn bedrijfswagen als mijn eigen wagen. Bijgevolg probeer ik er ook zo goed mogelijk voor te zorgen.

Ik snap sowieso die redenering niet van 'het is toch mijne auto niet'. Zo heb ik collega's die nagenoeg nooit hunne auto wassen en die vanbinnen nen halve vuilnisbelt is (ok, wat overdreven). Het doet er toch niet toe wiens auto het is, want het is wel jij die er dagelijks mee moet rijden. Ik houd mijn bedrijfswagen dan ook proper voor mezelf, en niet om de leasing te plezieren.

Tenzij het een '35' is, zou ik niet teveel op wat geluk rekenen. Maart/april 2024 is momenteel nog altijd de verwachte leverdatum van o.a. mijn '40' die in september 2022 besteld is, en ik ben absoluut niet de enige in die situatie.
Het is een 35 maar ik ga er vanuit dat dat inderdaad geen verbetering van de levertijd zou geven. Heb heel wat over de i4 gelezen en dus ook dat zeer veel mensen absurd lang moeten wachten zoals dat voor u het geval is (of bv de 18 maanden hier iets boven), dus op zich zou ik niet al te hard moeten klagen over 9-10 maanden.

Alleen heb ik momenteel geen auto en dan is 10 maanden wachten niet echt een optie.. En ook wel zuur dat ik de i4 na 4 maanden had kunnen krijgen als ik sneller besteld had.

Het is een 35 maar ik ga er vanuit dat dat inderdaad geen verbetering van de levertijd zou geven. Heb heel wat over de i4 gelezen en dus ook dat zeer veel mensen absurd lang moeten wachten zoals dat voor u het geval is (of bv de 18 maanden hier iets boven), dus op zich zou ik niet al te hard moeten klagen over 9-10 maanden.

Alleen heb ik momenteel geen auto en dan is 10 maanden wachten niet echt een optie.. En ook wel zuur dat ik de i4 na 4 maanden had kunnen krijgen als ik sneller besteld had.
Mocht je geen 40 kiezen? Bij ons is de 40 goedkoper dan de 35.

Nekeer goed gelachen.
Bij ons worden de bedrijfswagens aangekocht en rijdt ge ermee tot em uit mekaar valt.
Ikzelf zat dus aan 340.000km met de mijne.

Nu heeft er ene op het werk een "nieuwe" Tesla M3 ontvangen....160.000km :biglaugh: ..en hij gaat er 5-6jr mee moeten rijden hahahaha.

Nekeer goed gelachen.
Bij ons worden de bedrijfswagens aangekocht en rijdt ge ermee tot em uit mekaar valt.
Ikzelf zat dus aan 340.000km met de mijne.

Nu heeft er ene op het werk een "nieuwe" Tesla M3 ontvangen....160.000km :biglaugh: ..en hij gaat er 5-6jr mee moeten rijden hahahaha.
De meeste lease rijders zullen nu al op 5j zitten, dus zo erg is dat toch niet om daar 5-6j mee te moeten rijden?

De meeste lease rijders zullen nu al op 5j zitten, dus zo erg is dat toch niet om daar 5-6j mee te moeten rijden?

Een auto met 160.000 km op de teller aankopen, dat is als bedrijf echt wel zeggen dat je geen € wil uitgeven aan die bedrijfswagens - al denk ik dat het op termijn goedkoper zou zijn om een tweedehands met wat lagere km-stand te kopen en grote onderhoudskosten te vermijden?

Terug
Bovenaan