Gisteren was het zover. 11 maand na bestelling - wat in deze tijden nog best wel OK is - mocht ik de nieuwe ophalen. Een meer atypische wagen, die je niet enorm veel ziet rondrijden, maar ik vond hem wel wat.
Q8 60 TFSI e Competition Quattro
Gletsjerwit metallic
Platinum Pack
S Line interieur/exterieur
S Sportzetels, elektrisch regelbaar, met geheugen (beide), geventileerd en met massagefunctie
Panoramisch glazen dak
Matrix Led
Comfortarmsteun
Bedieningstoetsen glaslook zwart
360 gr cameras
HUD
Servovergrendeling
Smartphone interface
Verlichtingsmodule pack 1
Sfeerverlichtingpakket plus
Verwarmbare zetels voor en achter
Gecapitonneerd Valcona leder
Achterbank Plus
Assistentiepakket Tour (ACC etc)
B&O Premium
Autonoom parkeren met afstandsbediening
Standverwarming en -verkoeling plus
Comfortsleutel (keyless)
Achterklep met voetbeweging
Buitenspiegels verwarmbaar met dag/nacht en geheugen
Instap LEDs
Zwarte dakreling
USB aansluitingen achterin
Zonder kentekens
En dan eigenlijk nog een hoop standaard... Shadow look, pneumatische sportophanging, Virtual Cockpit uiteraard. Teveel om op te noemen, maar... veel en veel meer dan genoeg
Eerste indrukken zijn toch wel overweldigend. Zalige luxe en comfort, ACC werkt veel beter dan ik dacht - remt zelfs af voor bvb ronde punten, neemt automatisch alle snelheden over, en ga maar door. De zetels zijn zalig met de verstelbare zit- en zijwangen die je mooi omsluiten. Geventileerde zetels zijn top, en mijn vrouw is al zwaar into de massage. De luchtvering maakt het nog een stuk comfortabeler dan de A6 was en de verschillen in de verschillende rijmodi zijn wel merkbaar.
460PK uit de elektro- en V6-motor gecombineerd: dat wil wel vlot.
Al is hij door de daklijn eleganter dan broertje Q7, het blijft wel een massief ding. Met de A6 bleef het allemaal nog wel onder de radar, dat kan ik met deze niet meer zeggen.
Genieten
Foto's zijn wat meh door de harde zon die er zat maar het geeft wel een beeld denk ik.