De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Geen idee. Ze hebben 2x een levertermijn gegeven nl q4 2023 en dan dat het Maart 2024 zou worden. Toen ik paar weken geleden een update vroeg dan was het antwoord zeker al niet meer in Maart en geen idee wanneer wel :unsure:
Bizar eigenlijk. Ik rij ondertussen met mijn 4e Audi, steeds levertermijn bij bestelling meegekregen en die is ook altijd gehaald.

Bizar eigenlijk. Ik rij ondertussen met mijn 4e Audi, steeds levertermijn bij bestelling meegekregen en die is ook altijd gehaald.
Bij ons zijn er ondertussen 2 Q4's geannuleerd omwille van die reden. Maar ondertussen zijn er wel al Q4's geleverd die na mij besteld hebben. Echt bizar

Wat is dat daar in Bornem? De hoofdzetel van BMW België?

Stond daar wel wat schoon gerief in de ondergrondse parking.
Daar is een aparte gebouw voor de M-afdeling waar gewoon alle M-modellen staan. Maar zo speciaal zijn die nu ook niet, het is nu niet daar daar een M1 beschikbaar is ofzo.

Mijn leasing verloopt in oktober en werkgever koopt liever de volgende wagens aan... Mocht zelf eens rondkijken en budget zou zo'n 40.000 euro zijn. ( nieuw of jonge occasie )

Zijn er degelijke opties rond dat budget behalve de Tesla Y?

Moet elektrisch zijn voor alle duidelijkheid :)

Mijn leasing verloopt in oktober en werkgever koopt liever de volgende wagens aan... Mocht zelf eens rondkijken en budget zou zo'n 40.000 euro zijn. ( nieuw of jonge occasie )

Is dat incl of excl BTW?
Jong tweedehands: je zou wel een mooie Skoda Enyaq of iets dergelijks moeten kunnen vinden lijkt me.

Ewel, 40K klinkt mooi natuurlijk, maar voor een nieuwe EV is dat gene vetpot uiteraard.

Model Y begint al iets boven de 40K, dus ik verwacht dat het toch minimum gedeeltelijk excl. BTW zal zijn.
In dat geval kan je ook nog kijken naar een ID.3
Technisch gezien begint een Enyac ook rond de 40K (uiteraard niet het duurste model)

Voordeel v/d Model Y is natuurlijk dat je over 't algemeen niet moet wakker liggen van 'opties' die de prijs de lucht injagen.

2e hands weet ik niet hoe het zit op de markt als je 't beperkt tot EV's. Maar je zou dan alleszins toch iets meer opties moeten kunnen krijgen hier & daar voor non-Tesla wagens.
Je kan evt. wel eens zien naar stock wagens. Daar zit meestal nog wel iets van korting achter.

Daar is een aparte gebouw voor de M-afdeling waar gewoon alle M-modellen staan. Maar zo speciaal zijn die nu ook niet, het is nu niet daar daar een M1 beschikbaar is ofzo.

Als ik me goed herinner, stond er een M1 in een West-Vlaamse BMW garage.

Misschien dat een Volvo EX30 single motor ook nog net lukt, alhoewel dat ik denk dat de basisprijs in België 39 K€ was (zonder opties - geen idee hoe goed de uitrusting dan is)

Le Couter denk ik, daar stond alleszins een zeldzame bmw.

Inderdaad, daar was het, ik kwam niet direct op de naam maar nu doet het een belletje rinkelen.

Het was mss ene met pinkers? :unsure:

:D Nee, want die heb ik meegenomen. ("er zitten wel degelijk pinkers op" was het grapje van de verkoper toen hij zo de "rondleiding" deed van mijn BMW toen ik die ging afhalen)

:D Nee, want die heb ik meegenomen. ("er zitten wel degelijk pinkers op" was het grapje van de verkoper toen hij zo de "rondleiding" deed van mijn BMW toen ik die ging afhalen)
Hey, mijn BMW-verkoper kon niet lachen toen ik een grapje maakte over de pinkers bij het afhalen van mijn BMW (hah, ik had die optie nochtans niet aangeduid)

Ligt het aan mij of is het op dit moment 1 van de weinige modellen die er normaal uit ziet en toch elektrisch is? In de positieve zin dus.
Benieuwd om die in het echt te zien of te testen.

Het begint te beteren vind ik, maar BMW (i4, i5) is inderdaad redelijk traditioneel qua lijn - ook niet te verwonderen omdat die modellen hun carrosserie delen met niet-elektrische modellen.

Ligt het aan mij of is het op dit moment 1 van de weinige modellen die er normaal uit ziet en toch elektrisch is? In de positieve zin dus.
Benieuwd om die in het echt te zien of te testen.
Bij BMW in het algemeen vind ik toch dat het er gewone wagens uitzien. (I4,i5, ix modellen) Vooral op het vlak van het interieur blijven ze er traditioneel uitzien.

Is ook 1 van de redenen waarom ik er dan toch nu voor gegaan ben. De neue klasse staat me niet aan, dus liever nu nog even een “traditionele” bmw. Alleen is de i5 wel gigantisch groot 😅.

I5 touring besteld :woohoo: Juli staat hem er normaal gezien.

Hier ook vandaag de bevestiging binnengekregen van het werk. Huidige G31 (facelift) zal tegen dat mijn contract in oktober afloopt een G61 eDrive40 worden. Heb er zelf nog wat extra opties bij kunnen kletsen vergeleken met de huidige. Wel geen M pakket erbij maar om de één of andere reden vind ik dat op het nieuwe model niet zo erg. Had het ook al niet op de huidige.

Hier zal het uiteindelijk de Enyaq worden.
Nu nog beslissen.. Wit , Zwart of arctic silver.

Moest blauw mogen dan was het geen probleem.

Zwart net mee gereden.. altijd wel goed, maar 'tis maar zo zwart.
en wit is zo wit?
En dat arctiv silver is wel cava op foto, maar in het echt nog niet gezien en daar zei iedereen die ik ken van dat het op niks trekt in het echt.
Moeilijk moeilijk.

Terug
Bovenaan