De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
De p12 staat er blijkbaar nu ook bij, incl launch pack (wat dat ook moge zijn).

CAT3 bij Cronos heeft nooit zo'n aanbod gehad hoor, dat waren VW Tiguans met 140pk at best, of iets als een mooi aangeklede 320d of Arteon. Alle E-segmenters (en SUV varianten daarvan) zijn al altijd uitgesloten, dus veel "hoger" kan je sowieso niet gaan.

een midsize SUV met 680pk, zelfs al rijdt hij vaag... no brainer hé
EX60 P12 incl Launch Pack is echt een waanzinnig easy keuze imo. Effectief dus zeer agressieve lease prijzen van Volvo conform de geruchten... Ik vraga me af of hun EX90 fiasco daar mee te maken heeft.

EX60 P12 incl Launch Pack is echt een waanzinnig easy keuze imo. Effectief dus zeer agressieve lease prijzen van Volvo conform de geruchten... Ik vraga me af of hun EX90 fiasco daar mee te maken heeft.
nog vlug alles dumpen op de Belgische markt voor ze hier de fabriek sluiten

Hier binnenkort de EV5...maar krijg tegenstrijdige levertijden doorgestuurd.
Einde lease = 22/06
Alphabet zegt dat de wagen 24/07 komt
De tussenmaatschappij zegt 22/06
KIA zegt dat ze al een chassisnummer hebben en verwachten dat hij binnen 3 weken bij de dealer staat.

Best wel belangrijk want we gaan in de zomer een roadtrip doen (nog in te plannen) en best belangrijk te weten wat nu haalbaar is op een dag rijden.

Hier binnenkort de EV5...maar krijg tegenstrijdige levertijden doorgestuurd.
Einde lease = 22/06
Alphabet zegt dat de wagen 24/07 komt
De tussenmaatschappij zegt 22/06
KIA zegt dat ze al een chassisnummer hebben en verwachten dat hij binnen 3 weken bij de dealer staat.

Best wel belangrijk want we gaan in de zomer een roadtrip doen (nog in te plannen) en best belangrijk te weten wat nu haalbaar is op een dag rijden.
Steek uw rit in ABRP, voeg uw EV5 en uitrustingsniveau toe en je zal een zeer accurate inschatting krijgen. Dat gaat er niet veel naast zitten.

Na een bijna een jaar discussiëren en palaveren is de nieuwe eindelijk besteld.
Mercedes CLA 250+ Business Line met dan nog premium pack en nog enkele losse opties.
Kortom kan niet klagen en het was het discussiëren waard :woohoo:

Verwachte levertijd half december.

Na een bijna een jaar discussiëren en palaveren is de nieuwe eindelijk besteld.
Mercedes CLA 250+ Business Line met dan nog premium pack en nog enkele losse opties.
Kortom kan niet klagen en het was het discussiëren waard :woohoo:

Verwachte levertijd half december.

Je kan nog discussieren, bij ons ist van de lijst kiezen.
Is dat dan de sedan? Volgens mij is er nog altijd geen break versie van die wagen.

Ik wacht geduldig af, normaal moest de lijst begin Mei gepubliceerd zijn. Seffes bol ik wederom een jaar langer dan voorzien rond met mijn wagen. Iedere keer shit als ik moet kiezen, dat is 4/4 dat het niet volgens plan verloopt.
En dan releasen ze de lijst en moet je op 2 weken gekozen hebben...

Is dat dan de sedan? Volgens mij is er nog altijd geen break versie van die wagen.

Ik wacht geduldig af, normaal moest de lijst begin Mei gepubliceerd zijn. Seffes bol ik wederom een jaar langer dan voorzien rond met mijn wagen. Iedere keer shit als ik moet kiezen, dat is 4/4 dat het niet volgens plan verloopt.
Er is wel degelijk een shooting break van, maar die werd iets later op de markt gebracht.
Je begint ze nu pas te zien.

Wat ik me afvraag is de miserie met de GLC leveringen.
Besteld in december, toen spraken ze van juni/juli, dan begin augustus en nu is het al eind augustus.

Heel vreemd want de nieuwe GLB die maanden later pas werd voorgesteld wordt nu al volop afgeleverd zie ik (veel camions vol GLB's) terwijl ik nog maar 1 GLC gezien heb op de baan.
Dat itt. tot de iX3 die ik nu echt wel vaak begin te zien, dat ding gaat een leasing favoriet worden garantie

Wat is het EX90 fiasco? Ik vind dat ferme bakken

bij ons willen sommige bazen nu ook zo'n lijst erdoor duwen. Zeker gezien fusies. Ben gewoon op mijn strepen gaan staan dat ik contract heb van firma x waarin staat dat er vrije keuze is mits goedkeuring offerte door...
En gezien mijn keuze/wensen goedkoper zijn dan wat anderen van mijn firma hebben (ook al zijn ze "lager" van rang) kon deze nieuwe baas het niet blijven tegenhouden. Ik had ook vorig jaar al moeten vernieuwen maar net door oa samensmelting en zo moeten verhuizen was ik ook al wat degrne die er van tussen glipte.

Binnen 5jaar zal het wss gans anders zijn en ook met lijst voor mij. Eens de firma met bepaalde groei gaat zitten. Al zal hetgene dat die mens wil er nooit doorgeraken, nl. iedereen zelfde ongeacht functie en/of ancinniteit. kwens hem veel succes om teamleads met 25j dienst zelfde te geven als een schoolverlater.

En is idd de sedan. break versie is er ook maar spreekt mij persoonlijk minder aan.

We hebben wel nog gradaties, maar de wagens zijn serieus geminderd. Max wat nu in budget past (senior/expert/leidinggevende) is een ID7 tourer pro business en i4 e40 M sport. Niet niks, maar vroeger was meer mogelijks.

Letterlijk iedereen die ik ken met een ex90 had serieuze problemen met hun wagen. Lees: wagen stond de eerste maanden meer in de garage dan op de weg...
Is ondertussen grotendeels wel opgelost.

Ah ok. Ik ken niet veel mensen met een EX90, maar die ene wat ik ken is tevreden. Nu goed die komt van een Range rover dus die is misschien al wat gewend !

Steek uw rit in ABRP, voeg uw EV5 en uitrustingsniveau toe en je zal een zeer accurate inschatting krijgen. Dat gaat er niet veel naast zitten.
De app zelf ken ik, maar het is eerder "als ik nog met de A4 diesel kan rijden, rijden we de eerste dag +1000km. Indien het de Ev5 is, rijden we mss eerder 600-700km" (wat best belangrijk is als we op voorhand een hotel willen boeken 😅)

Wat is het EX90 fiasco? Ik vind dat ferme bakken
Drie collega's hebben ene besteld (pre-order), twee hebben letterlijk de eerste 4 maanden quasi continue in de garage gestaan wegens defecten. Gewoon het één na het ander. Auto die weigert te starten, boordcomputer die uitvalt enzovoort.

Gewoon kinderziektes van een nieuwe software waarschijnlijk, maar zéér zuur als je in een auto van 90-100k zit.

Mijn broer had ook ene besteld in pre-order maar die heeft er zo lang bijkomstig op moeten wachten dat hij van werk veranderd is voor de auto werd geleverd. :unsure: OP een bepaald moment konden ze hem gewoon zelf niet meer zeggen wanner hij ongeveer zou geleverd worden.

Drie collega's hebben ene besteld (pre-order), twee hebben letterlijk de eerste 4 maanden quasi continue in de garage gestaan wegens defecten. Gewoon het één na het ander. Auto die weigert te starten, boordcomputer die uitvalt enzovoort.

Gewoon kinderziektes van een nieuwe software waarschijnlijk, maar zéér zuur als je in een auto van 90-100k zit.

Mijn broer had ook ene besteld in pre-order maar die heeft er zo lang bijkomstig op moeten wachten dat hij van werk veranderd is voor de auto werd geleverd. :unsure: OP een bepaald moment konden ze hem gewoon zelf niet meer zeggen wanner hij ongeveer zou geleverd worden.
De meeste fouten zijn er wel al even uit, zelfs de lelijke lidar unit hebben ze op de nieuwere modellen weggelaten.

De app zelf ken ik, maar het is eerder "als ik nog met de A4 diesel kan rijden, rijden we de eerste dag +1000km. Indien het de Ev5 is, rijden we mss eerder 600-700km" (wat best belangrijk is als we op voorhand een hotel willen boeken 😅)

Overschat je het verschil niet?
Met een EV5 heb je om 1100 km te rijden (snelweg bij deftig weer, vertrekken met volle batterij) ongeveer 1,5u laadtijd nodig. 300-400 km minder ver geraken wil zeggen dat je minstens 3-4u tijd zou verliezen?

Overschat je het verschil niet?
Met een EV5 heb je om 1100 km te rijden (snelweg bij deftig weer, vertrekken met volle batterij) ongeveer 1,5u laadtijd nodig. 300-400 km minder ver geraken wil zeggen dat je minstens 3-4u tijd zou verliezen?
Inderdaad. Ik heb de indruk dat de extra reistijd voor langere afstanden met EV's nog vaak serieus overschat wordt in vergelijking met een benzine of diesel.

Als ge met een EV zou gaan met een batterij van 60 kWh of minder en laag snellaadvermogen (100 kW of minder), dan klopt dat wel deels, maar de EV5 heeft een accu van 81 kWh en laadt aan 150 kW.
Als ge dan nog eens op weg zijt met jongere kinderen, neem ik aan dat ge toch sowieso om de 2 à 3 uur even stopt voor een plaspauze, even de benen te strekken en eventueel iets te eten (dat hebben wij de afgelopen jaren toch altijd gedaan toen we met onze benzine naar Zuid-Frankrijk reden). In praktijk verliest ge zo maar heel weinig of zelfs geen tijd in vergelijking met een diesel.
In totaal 1,5 à 2 uur pauzeren/laden op een rit van 10-11 uur is toch echt niet veel.

Een tentje mee pakken en erges in de bossen kamp opzetten of zoiets dan maar. 😋

De geruchten hier zijn dat we nog enkel uit BMW en Mercedes gaan mogen kiezen, de 2 merken die het hardst de pedalen kwijt zijn Dat zal dan mogelijks de i4, i5 break, iX3 zijn en de CLA, GLB, GLC. Echt :sick:. Hopelijk zijn de geruchten niet waar.

Verder een leasetermijn van 6 jaar, maar dat boeit me eigenlijk niets.

Terug
Bovenaan