De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Tot wanneer je die moet parkeren met een draaicirkel van 12.5m :fingerguns:

Huidige wagen is de iX3 oud model. Dat is ook 12 meter draaicirkel. Niet erg handig maar ook geen dealbreaker.

Dingen die voor ons ook geen parameter meer zijn (toch niet tussen de drie opties die we overwegen, want die halen dit vlot):
range (in realiteit is alles vanaf +- 400 km goed genoeg voor ons)
laadsnelheid (alles boven de 150 is goed, voor die paar keer dat we snelladen)
acceleratie (ja, neue iX3 onder de 5 seconden is leuk. Maar ik geef nu al zelden plankgas met de ouwe iX3 en dan nog ben ik sneller weg dan 95% van de auto's aan het licht)

i4 ++ rijplezier ;)

i4 rijdt inderdaad wat plezanter dan de neue iX3. Ook het interieur leunt wat meer aan bij wat we gewoon zijn. Moet wel zeggen dat de display van de neue iX3 (alle info geprojecteerd op een soort band onder het raam) wel aangenaam is.

Panoramisch dak, comforttoegang, leren zetels, verwarmde zetels,...al die dingen hebben we gehad of hebben we en daar zouden we echt niets extra voor betalen.

Misschien staat comfort tegenwoordig wel op nummer 1 voor ons. Maar we kunnen de i4 pakken met adaptieve ophanging...das toch ook wel een comfortabele optie.
Zoals bij Huske...20 jaar geleden reed ik graag met de auto maar ik aanzie het nu meer als een noodzakelijk kwaad. 95% van de ritten zou ik liever gewoon niet rijden.

Ah ok. Ik ken niet veel mensen met een EX90, maar die ene wat ik ken is tevreden. Nu goed die komt van een Range rover dus die is misschien al wat gewend !
Net gezien dat mijn buurman nu "this car is shit" op de achterruit heeft staan.

Ik denk dat al zijn problemen nog steeds niet opgelost zijn :p

Tot wanneer je die moet parkeren met een draaicirkel van 12.5m :fingerguns:

J/k, alles went uiteindelijk.
Even ESP uit en iets teveel gas geven. Dan kan je iets vlotter draaien :fingerguns:

Ik heb echt welgeteld nog 0 plezier van te rijden op de openbare weg met al die mongols en als ik rij is dat veelal over de autosnelweg. Ze kunnen allemaal rechtdoor aan 120km/h.
Ja dat snap ik wel. Mijn ritten zijn wel vaker privé. Woon-werk doe ik meestal met de moto en dan kan je makkelijker de mongols passeren.

De geruchten hier zijn dat we nog enkel uit BMW en Mercedes gaan mogen kiezen, de 2 merken die het hardst de pedalen kwijt zijn Dat zal dan mogelijks de i4, i5 break, iX3 zijn en de CLA, GLB, GLC. Echt :sick:. Hopelijk zijn de geruchten niet waar.

Verder een leasetermijn van 6 jaar, maar dat boeit me eigenlijk niets.
Zijt blij dat het geen VAG slop is.

Zijt blij dat het geen VAG slop is.

Ik heb van de 25 jaar dat ik auto rij de helft met VAG gedaan. Nu 3,5 jaar met de iX3, ik zou niet weten waarom je zoveel extra zou neerleggen voor een BMW. Moest ik die prive aangekocht hebben voor de bijna 80k catalogusprijs zou ik zwaar teleurgesteld zijn…

Heb je de G60? Ik dacht dat je nog met de vorige generatie reed? Die zit nog onder de 5 meter.
Wagen is van (begin) 2023, dus facelift v/d vorige productlijn. Een goeie rijping, net voor hun designers zot en/of high geworden zijn.

Google says ...
  • Lengte: 5.060 mm
  • Breedte: 1.900 mm (zonder spiegels) / 2.156 mm (inclusief spiegels)
  • Hoogte: 1.515 mm
  • Wielbasis: 2.995 mm [1, 2]
Heb de non-facelift ook gehad weliswaar, nog meer jaren terug.

Wagen is van (begin) 2023, dus facelift v/d vorige productlijn. Een goeie rijping, net voor hun designers zot en/of high geworden zijn.

Google says ...
  • Lengte: 5.060 mm
  • Breedte: 1.900 mm (zonder spiegels) / 2.156 mm (inclusief spiegels)
  • Hoogte: 1.515 mm
  • Wielbasis: 2.995 mm [1, 2]
Heb de non-facelift ook gehad weliswaar, nog meer jaren terug.
Je bent naar de nieuwste bmw 5 aan het kijken. De vorige zit nog onder de 5 meter.

Volgende maand vervalt mijn data abbo (Polestar).
1 jaar extra kost 120eur.

Wordt dat bij jullie door de werkgever betaalt? Heb een mail gestuurd maar ik voel al dat ik het zelf mag betalen.

Volgende maand vervalt mijn data abbo (Polestar).
1 jaar extra kost 120eur.

Wordt dat bij jullie door de werkgever betaalt? Heb een mail gestuurd maar ik voel al dat ik het zelf mag betalen.

Zelf te betalen. Heb nog nergens gehoord dat de werkgever dit betaald.

Ik zie ook niet in waarom de werkgever dat zou moeten betalen

Veronderstellend dat je de wagen overwegend gebruikt voor het werk denk ik wel dat up to date navigatie relevant kan zijn voor de werkgever.

het is volgens mij ook zoiets dat meer kost aan de werkgever aan gediscussieer op de werkvloer dan de effectieve kost. Allemaal de schuld van business model wagenverkoop, dat zou er gewoon moeten inzitten maar bon.

Veronderstellend dat je de wagen overwegend gebruikt voor het werk denk ik wel dat up to date navigatie relevant kan zijn voor de werkgever.

het is volgens mij ook zoiets dat meer kost aan de werkgever aan gediscussieer op de werkvloer dan de effectieve kost. Allemaal de schuld van business model wagenverkoop, dat zou er gewoon moeten inzitten maar bon.
Dat zit er standaard in bij aankoop tegenwoordig. Je krijgt meestal een goeie 3j dienst & daarna is 't abonnementen betalen. Is bij mijnen BMW dus niet anders.
Ik heb weliswaar nog nooit geweten dat een WG uw privé abonnementen bekostigd, of het er nu eentje is dat toevallig werkt in de wagen of niet.

Updated navigatie? File info? Relevant voor WG? Why?
Dat trekt uwen baas zich écht niet aan hoor, hoe gij bij uwe klant geraakt. Al gebruikte je nog een klassieke kaart op papier. Zolang je er maar op tijd staat is het allemaal goe.

Men kan zelfs nog stellen dat je dan uwe GSM maar moet gebruiken voor navigatie, want men betaald uw data abonnement daar al. En GMaps/Waze is free.

Beginnen discussiëren of een paar 100 EUR veel of weinig is voor eender welke onderneming is basically nutteloos. Elke EUR die ze u niet moeten geven zullen ze u ook niet geven.
't Is pretty much 't zelfste als moest je morgen even een eenmalige bonus gaat vragen van een paar 100 EUR. Je zal ook niet snel als antwoord krijgen van "oh ja, da's toch ni veel voor ons, 't is goe".
Kan je er niet gewoon zelf een simkaart insteken?
Denk niet dat de SIM kaart zelf het grootste probleem is. 't Is ook niet enkel/voornamelijk dataverbruik dat je betaald.
Voor file info bv. zal er nauwelijks data over de lijn gaan, maar zal je sowieso het abonnement op de 'dienst' moeten betalen (ook al is dat gratis op GMaps).

Voor zover je überhaupt al aan die SIM kaart kunt zonder heel die wagen open te breken.

We mogen al content zijn wss dat men hier nog niet afkomt met een abbo om uw zetelverwarming te mogen gebruiken zeker.

'tis maar 120euro en ga daar niet van wakker liggen.
Maar langs de andere kant is het ook maar 120 voor de werkgever die er nog minder last van heeft.
Al is het zoals @ThekillingGoku zegt, als ze dat zo met alles doen telt het snel op.

Ik ga er al van uit dat ze het niet gaan betalen. Maar ik zou het toch apprecieren.

Dan ben je er sneller, kan je meer werk doen binnen dezelfde tijd - wel nogal specifiek en lang niet voor iedereen met bedrijfswagen van toepassing.
In theorie kan je dat zelf zo willen interpreteren, maar in realiteit is de built-in GPS van uw wagen een convenience optie. Uwe GSM doet dat even goed of zelfs beter. Dus iets voor uw convenience.
To be fair, ik heb het liever, maar doe het momenteel ook met Android Auto ze. Want mijn abbo is even goed op.

Je bent dus niet sneller op locatie via uw built-in GPS VS GMaps op uwe GSM.

Alsook spreek je dan enkel over profielen die op 1 dag, on the clock, zich verplaatsen tussen meerdere locaties (met een klassieke bedrijfswagen). Bv. een consultant die op een dag 3 klanten moet doen & zijn verplaatsing dus mag inboeken als werkuren.
Al de rest is again, irrelevant. Mijn WG heeft zich nog nooit aangetrokken hoe lastig het is om bij een klant te geraken, laat staan hoeveel tijd het mij kost om daar te geraken.

Terug
Bovenaan