parabellum
Well-known member
Tot wanneer je die moet parkeren met een draaicirkel van 12.5m![]()
Huidige wagen is de iX3 oud model. Dat is ook 12 meter draaicirkel. Niet erg handig maar ook geen dealbreaker.
Dingen die voor ons ook geen parameter meer zijn (toch niet tussen de drie opties die we overwegen, want die halen dit vlot):
range (in realiteit is alles vanaf +- 400 km goed genoeg voor ons)
laadsnelheid (alles boven de 150 is goed, voor die paar keer dat we snelladen)
acceleratie (ja, neue iX3 onder de 5 seconden is leuk. Maar ik geef nu al zelden plankgas met de ouwe iX3 en dan nog ben ik sneller weg dan 95% van de auto's aan het licht)
i4 ++ rijplezier![]()
i4 rijdt inderdaad wat plezanter dan de neue iX3. Ook het interieur leunt wat meer aan bij wat we gewoon zijn. Moet wel zeggen dat de display van de neue iX3 (alle info geprojecteerd op een soort band onder het raam) wel aangenaam is.
Panoramisch dak, comforttoegang, leren zetels, verwarmde zetels,...al die dingen hebben we gehad of hebben we en daar zouden we echt niets extra voor betalen.
Misschien staat comfort tegenwoordig wel op nummer 1 voor ons. Maar we kunnen de i4 pakken met adaptieve ophanging...das toch ook wel een comfortabele optie.
Zoals bij Huske...20 jaar geleden reed ik graag met de auto maar ik aanzie het nu meer als een noodzakelijk kwaad. 95% van de ritten zou ik liever gewoon niet rijden.

. Hopelijk zijn de geruchten niet waar.