Veel mensen weten niet hoe ze dat moeten activeren. Bij Porsche moet ge bvb eens stevig doorduwen op uw rem.Kan toch niet? Auto hold staat op de goedkoopste Dacia's tegenwoordig
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Veel mensen weten niet hoe ze dat moeten activeren. Bij Porsche moet ge bvb eens stevig doorduwen op uw rem.Kan toch niet? Auto hold staat op de goedkoopste Dacia's tegenwoordig
De huidige i5 gaat een giga facelift krijgen over een paar maand. Wel pas in 2030 tech update.Kiest die niet automatisch hoe hard die remt in D-stand, de BMW kiest dan uit bollen, zacht remmen, hard remmen,... naargelang de situatie.
Maar het rempedaal van de ID7 blijft in alle gevallen ruk tov de iX3. Had bij de ID7 dezelfde ervaring, ook op de B-stand.
Ik was bijna achterop ene gereden omdat die auto niet remde als ik de pedaal al verder induwde dan bij mijn iX3 (geen ACC aanstaan).
Heb ondertussen wat wagens gezien (niet gereden en ben dat ook niet van plan).
- GLC 400, op papier groter dan de iX3 maar dat voelt zo niet
- iX3, buitenkant lelijk, binnenkant en technologie eigenlijk wel goed
- C-klasse is nergens te bekijken, maar vind de lijnen wel mooi. Hoop dat het groeien in lengte genoeg is voor de achterruimte.
- i4, te oud model om nog te nemen voor 6 jaar
- i5 sedan, mooie auto, genoeg plaats, genoeg koffer, jammer van de middentunnel en het standaard ontbreken van een elektrische kofferklep (sluiten)
- i5 touring, zelfde als de i5 sedan, wel standard elektrische koffer en je krijgt standaard luchtvering achteraan.
Beetje jammer dat de mercedes wagens enkel in dual motor beschikbaar zijn, had liever een goedkopere single motor in de lijst.
De i5 is wss wel wat opleggen (meer dan ik zou willen) maar die staat op 1, de c-klasse op 2 en de GLC op 3 momenteel.
Nee, in D-stand is enkel maar 'uitbollen', zeer weinig/geen recuperatie. dan moet je ofwel in B-mode zetten, daar heb je meer recup. tenzij het zeer koud is, of volle batterij.Kiest die niet automatisch hoe hard die remt in D-stand, de BMW kiest dan uit bollen, zacht remmen, hard remmen,... naargelang de situatie.
Maar het rempedaal van de ID7 blijft in alle gevallen ruk tov de iX3. Had bij de ID7 dezelfde ervaring, ook op de B-stand.
Ik was bijna achterop ene gereden omdat die auto niet remde als ik de pedaal al verder induwde dan bij mijn iX3 (geen ACC aanstaan).
D-stand = uitbollenKiest die niet automatisch hoe hard die remt in D-stand, de BMW kiest dan uit bollen, zacht remmen, hard remmen,... naargelang de situatie.
D-stand = uitbollen
Als je natuurlijk veel hulpsystemen hebt aanstaan dan zal de wagen voor jou inderdaad gaan afremmen op basis van de voorligger, op basis van het traject, als je een kruispunt nadert,…. Uiteraard zal er bij het afremmen dan gerecupereerd worden maar in de basis blijft het gewoon uitbollen. B-stand is dan effectief one-pedal-drive waarbij je het rempedaal amper moet bedienen.
Het remgevoel van de ID7 is inderdaad aanpassen als je van een andere wagen komt. Dat kan ik beamen.
De huidige i5 gaat een giga facelift krijgen over een paar maand. Wel pas in 2030 tech update.
Ben je zeker dat je niet gewoon in de D-stand aan het rijden was? In deze stand ga je gewoon uitbollen gelijk een normale wagen. In de B-stand wordt er echt wel geremd…
- i5 touring, zelfde als de i5 sedan, wel standard elektrische koffer en je krijgt standaard luchtvering achteraan.
Deze zou hier d'office de keuze zijn...moest hij binnen budget zitten.
...
- i4, te oud model om nog te nemen voor 6 jaar
- i5 sedan, mooie auto, genoeg plaats, genoeg koffer, jammer van de middentunnel en het standaard ontbreken van een elektrische kofferklep (sluiten)
Bij mij valt de i5 sowieso af omdat het old tech is. Vooral 800v laden is huge. Geen idee hoe groot de volgende sprong gaat zijn maar nu 800km range + heel snel laden is bijna benzine/dieselcomfort.Vind je de i4 in vergelijking met de i5 een te oud model omdat die pre-facelift 2 jaar eerder gelanceerd werd? Want technisch zijn de i4 en i5 wel identiek en dus geen van beide het meest recent op vlak van EV-technologie.
Bij mij valt de i5 sowieso af omdat het old tech is. Vooral 800v laden is huge. Geen idee hoe groot de volgende sprong gaat zijn maar nu 800km range + heel snel laden is bijna benzine/dieselcomfort.
Ik denk dat het eerder zo is: 90% van alle mensen heeft 95% van de tijd niet méér nodig dan de vorige generatie van EV (i5/i4).Maar 90% van de mensen heeft geen voordeel bij 350 kW laden of 800 km range...
Hier meer dan >100.000 km full electric ondertussen en het aantal keer dat we gevloekt hebben op de range of op 'maar' 150 kW laden kan ik op één hand tellen denk ik.
Die opmerking ga je nog veel kunnen maken de komende jaren, gezien de evolutie nog steeds heel hard gaat.Maar het maakt je EV ervaring wel weer wat completer als je die nieuwe tech kan benutten.
Bij mij valt de i5 sowieso af omdat het old tech is. Vooral 800v laden is huge. Geen idee hoe groot de volgende sprong gaat zijn maar nu 800km range + heel snel laden is bijna benzine/dieselcomfort.
Maar 90% van de mensen heeft geen voordeel bij 350 kW laden of 800 km range...
Hier meer dan >100.000 km full electric ondertussen en het aantal keer dat we gevloekt hebben op de range of op 'maar' 150 kW laden kan ik op één hand tellen denk ik.
Vind je de i4 in vergelijking met de i5 een te oud model omdat die pre-facelift 2 jaar eerder gelanceerd werd? Want technisch zijn de i4 en i5 wel identiek en dus geen van beide het meest recent op vlak van EV-technologie.
Niet gebaseerd op tech, beetje dat de i4 eerder zal verdwijnen dan de i5, maar vooral omdat de i4 behoorlijk klein is voor de 3de passagier vanachter door die middentunnel. Hebben namelijk 3 kinderen. Dat speelt bij de i5 ook wel, maar die is overall een stuk ruimer.
Moest ik iets jonger zijn en geen kinderen zou ik gewoon de i4 nemen hoor.
Ik doe amper 20000km/jaar en ik laad 98% van de kilometers aan 2,5-4,2kWh, dat kan ook op 400V technologie en is voor mij eigenlijk geen issue. Dat die technologie over 6 jaar stokoud zal zijn ben ik me van bewust.
Daarom dat ik de GLC en de C-klasse zeker niet uitsluit, die zijn dan ook nog eens goedkoper dan de i5 ook.
De c-klasse kan je uiteraard wel nergens bekijken en is een pure gok op grootte.
Lang geleden hadden grootouders een Audi 100, dat was beenruimte - en een tank waar je nu een lening moet voor afsluiten op hem te vullen.