De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Enkele weken geleden de Xpeng P7+ besteld in ruil voor mijn Skoda Superb van 2017 :) Met wat chance kan ik daar ook 10j mee bollen, inclusief autovakanties. Leverdatum voorlopig februari 2027.
Effectief als firmawagen (ik vraag het omdat 10 jaar mij lang lijkt)? Welke versie heb je besteld?

Effectief als firmawagen (ik vraag het omdat 10 jaar mij lang lijkt)? Welke versie heb je besteld?
Klopt, wel voor de eigen vennootschap.

De Performance full option (lees: de trekhaak erbij :laugh:). Silver frost met het Drak Grey interieur. Vond persoonlijk het lichtgrijze interieur mooier, mijn kinderen (en vrouw) zijn op vlak van autohygiëne 3 biggetjes bijeen, dat zou mijn hart jammer genoeg dus niet aankunnen :)

Klopt, wel voor de eigen vennootschap.

De Performance full option (lees: de trekhaak erbij :laugh:). Silver frost met het Drak Grey interieur. Vond persoonlijk het lichtgrijze interieur mooier, mijn kinderen (en vrouw) zijn op vlak van autohygiëne 3 biggetjes bijeen, dat zou mijn hart jammer genoeg dus niet aankunnen :)
Dikke auto. Eigenlijk echt geen geld voor die specs. Batterij zou misschien iets groter mogen, maar met die laadsnelheden eigenlijk alsnog overbodig.

Dikke auto. Eigenlijk echt geen geld voor die specs. Batterij zou misschien iets groter mogen, maar met die laadsnelheden eigenlijk alsnog overbodig.
Klopt, wat me daarnaast ook interesseerde was de technologie die erin zit. Zou de mogelijkheid hebben om de concurrentie aan te gaan met het FSD van Tesla, Xpeng begint in China nu ook met chauffeurloze taxivoertuigen, alles wijst er dus op dat een toekomstige update dit ook voor de P7+ zal tewerkstellen. De specs zijn er alvast naar, nu nog de updates/wetgeving in België.

Soit, zelfs zonder FSD was ik zéér aangenaam verrast. Heb ook de G9 testgereden, die een pak duurder is, maar ook een pak minder aangenaam om te rijden. Ook vrouw en kinderen waren meteen fan van de P7+. Vrouw rijdt met en Mercedes EQC en zei meteen dat ze over 2 jaar mogelijks ook idem wagen zou kopen voor die prijs/kwaliteit.

Die opmerking ga je nog veel kunnen maken de komende jaren, gezien de evolutie nog steeds heel hard gaat.

Maar het voordeel van een nieuwe auto met nieuwe tech wordt steeds kleiner.
Een Tesla met de kleine LFP batterij die 2tal jaar geleden gereleased is, zou perfect zijn voor de meeste mensen.
(Op vlak van EV tech weliswaar, over de auto zelf en het merk kan je discussiëren.)

De next big thing volgens mij is unsupervised autopilot. De rest is rommelen in de marge.
Zeer zeker, maar ik vind de sprong van 400 naar 800V charging wel de meest frappante. Dat samen met het efficiënter volsteken met battery packs waardoor je meer capacietit hebt, zo zit je nu vlak aan die ervaring van ICE-wagens waar al die boomers over zagen.

Ten voordele van jouw punt: Mijn pa, die een i5 heeft gekocht aan een spotprijs die al 3 jaar lult over mijn i4 dat opladen zo lang duurt enzovoort is met die wagen naar Italië gereden. En die moet erkennen dat er zelfs met deze 'oude' tech in essentie er amper verschil is. Een anderhalf uurtje extra reistijd, maar dan moeten toegeven dat je dat sowieso hebt aangezien je wel een gaat plassen, kakken en een sandwich gaat eten.

Zelfde zoals de neef van mijn vriendin. "Wat als ik direct doormoet om 400km te rijden direct en mijn wagen is niet opgeladen"

Uhu, uhu...

Heb 3,5 jaar ervaring en die zaken die Marsu opsomt tellen idd voor 99,9% van de tijd niet. 400 en 800V technologie geeft voor mijn gebruik geen verschil en alles met 400km range in de winter is OK voor mij.
Als ik voor die 1-2 keer per jaar dat ik moet snelladen 10-15 min langer moet staan is dat maar zo, ik ga daar geen wagenkeuze op baseren, zeker niet omdat ik tussen 2 merken moet kiezen die op dat vlak achterstaan op de rest. Zowel mercedes en BMW komen nu pas met de eerste auto's.

Heb de iX3 40 eens bekeken en die komt standaard verdorie goed uitgerust voor de dag, mss moet ik het design gewoon naast me neerleggen want ik krijg het gevoel dat dat voor een gezin met 3 kinderen de meest logische keuze is. Die ligt binnen budget en er is nog wat optiebudget over.

Heb de iX3 40 eens bekeken en die komt standaard verdorie goed uitgerust voor de dag, mss moet ik het design gewoon naast me neerleggen want ik krijg het gevoel dat dat voor een gezin met 3 kinderen de meest logische keuze is. Die ligt binnen budget en er is nog wat optiebudget over.
Gohja, looks & design is 't grootste probleem tegenwoordig eh, in mijn ogen toch. Slechte wagens zullen het over 't algemeen niet zijn.
Ook een lelijke BMW zal wel leuk rijden. Maar er elke dag heen en weer naar lopen wordt dan wel telkens een ambetant moment van de dag. Zo van 'daar is mijn lelijke kar weer'.

De XPeng 7+ hier eerder vermeld bv. is voor mij ook in 't zelfste bedje ziek bv. dan Tesla. Volledig blanco interieur & dan een tablet in de midden.
Probleem is dat het niet enkel die is, maar dus ook Tesla, maar ook Volvo met bv. hun EX90 e.d.
Again, design dat mij afstoot.

Maar als bijna iedereen dezelfsten toer begint op te gaan wordt het lastig natuurlijk.
Al die producenten willen kostenbesparingen. Zij het in materiaal kwaliteit (zoals Audi tegenwoordig naar 't schijnt) of gewoon door minder materialen nodig te hebben (bv. instrumentencluster, analoge knoppen, etc.).
Zo kom je idd snel uit op een beperkte shortlist als je echt moet veranderen (wat in bedrijfswagen land nu eenmaal van moeten zal zijn, i.t.t. een particulier of zelfstandige).

En uiteindelijk, alles went wel zeker? Als je kiest voor andere facetten dan de looks, zal je u uiteindelijk wel over die looks (& practicaliteiten) kunnen zetten (probably?).

En uiteindelijk, alles went wel zeker? Als je kiest voor andere facetten dan de looks, zal je u uiteindelijk wel over die looks (& practicaliteiten) kunnen zetten (probably?).

Het is zeker niet mijn eerste keuze, die liggen buiten de duitse premium merken.

Aan de andere kant kunt ge er ook moeilijk om blijten als ge een degelijke wagen krijgt. Die BMW’s sturen toch wat strakker dan de gemiddelde auto en ze zitten degelijk in elkaar, maar andere voordelen heb ik na 3,5 jaar iX3 nog niet echt gevonden.

Het is zeker niet mijn eerste keuze, die liggen buiten de duitse premium merken.

Aan de andere kant kunt ge er ook moeilijk om blijten als ge een degelijke wagen krijgt. Die BMW’s sturen toch wat strakker dan de gemiddelde auto en ze zitten degelijk in elkaar, maar andere voordelen heb ik na 3,5 jaar iX3 nog niet echt gevonden.
Als ik Matt Watson van Carwow mag geloven, rijdt de Audi en Tesla beter dan de BMW iX3.

Als ik Matt Watson van Carwow mag geloven, rijdt de Audi en Tesla beter dan de BMW iX3.

Heb dat ook gezien, maar vind de audi slechter afgewerkt dan bvb de BMW. De Tesla heb ik niet gezien, dat merk is al jaren geschrapt.
Maar rij eigenschappen hebben nooit heel hoog gestaan in mijn wensen, anders had ik geen 12 jaar VAG auto’s gereden in het verleden.

Laatst bewerkt:
Heb momenteel 2 offertes staan:

iX3 40:
- M sportpack (bumpers, interieur, blauwe remklauwen)
- M stuurwiel (minst lelijke)
- sfeerverlichting (geen idee wat dat is)
- Parking Assistant Pack plus
- Parking Assistant Pack professional
- Geen monogram
- BMW iconic glow exterior pack (voor de dynamische lichten)
- getint glas achteraan

i5 touring edrive 40 M edition
- Professional pack
- Parking Assistant Pack Plus
- Geen monogram
- BMW Icon Glow Exterior Pack
- Interieurcamera (komt met prof pack denk ik)
- zonnewerend glas

Voor beide is eenzelfde eenmalige (maar behapbare) opleg modig, of maandelijkse verrekening met verlaagde VAA.
Ben beide gisteren nog gaan bekijken (in brooklyn grey) en de iX3 valt dan wel mee, zou er aan kunnen wennen. Binnenin zijn beide goede wagens. Het is een naar buitenafmetingen een slagschip tegenover een compacte SUV.

Heb momenteel 2 offertes staan:

Toch zot, wij hebben ongeveer een gelijkardige config voor de iX3 nu (wel niet dat parking assistant package maar wel het pack met de Harman Kardon erbij, denk dat uw config beetje duurder zal zijn dan de onze). En dat past binnen budget zonder opleg.

En de basic i5 touring zonder enige optie zit hier al met een serieuze opleg.

En de basic i5 touring zonder enige optie zit hier al met een serieuze opleg.

Dat pack met harman kardon is veel duurder dan dat parking pack, jouw config is 27 euro per maand duurder (x72 dus).
Op de iX3 zit 8200 euro korting, op de i5 15200 euro. En dus is je meerprijs dichtgereden op die manier...

Maar weet nu niet goed wat kiezen.

Dat pack met harman kardon is veel duurder dan dat parking pack, jouw config is 27 euro per maand duurder (x72 dus).
Op de iX3 zit 8200 euro korting, op de i5 15200 euro. En dus is je meerprijs dichtgereden op die manier...

Ik zou mijn HK sound niet meer kunnen missen. 't Is niet het duurste of beste sound system ever, maar zeker een wereld van verschil t.o.v. 'den default'.

Zijn nog een aantal andere opties die verschillen, zo hebben wij geen M-sportstuur.

Maar inderdaad, serieus meer korting op de i5 bij jou. Dat is bij ons niet het geval.
Bij ons zou er geen seconde discussie zijn moest de i5 break binnen budget vallen, dan is het die.

Ik zou mijn HK sound niet meer kunnen missen. 't Is niet het duurste of beste sound system ever, maar zeker een wereld van verschil t.o.v. 'den default'.
Goh, vind de HK in mijn huidige iX3 tegenvallen en vind 2000 euro wel wat stevig. De rest van de opties in dat pack interesseren me niet.
De i5 heeft standaard HK aan boord en is 800 opleg naar BW.

Zijn nog een aantal andere opties die verschillen, zo hebben wij geen M-sportstuur.

Maar inderdaad, serieus meer korting op de i5 bij jou. Dat is bij ons niet het geval.
Bij ons zou er geen seconde discussie zijn moest de i5 break binnen budget vallen, dan is het die.

Dat stuur is 90 euro, dat zal het niet maken. Moest ik 2 kinderen hebben zou ik ook zo de i5 nemen. Maar die vonden dat precies wel tof dat er geen middentunnel was. Om 16h zal de beslissing vallen, ze mogen kiezen. Mij is het eigenlijk eender.

Terug
Bovenaan