De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 12,9%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,2%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 104 29,1%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 174 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    357
Mijn Kia PV5, die kan ik pas in de bochten leggen. Letterlijk. Te snel door de bocht en hij ligt er :laugh:
Hoe bevalt dat eigenlijk - die ruimte zal wel zalig zijn, maar ik bedoel het rijden zelf en dagelijks normaal gebruik: moet je echt een pamper dragen in de bochten, voldoende vlot - ook om in te halen, vering - gaan de printplaten in uw pc eruit vallen als je over kasseien rijdt, mag je daarmee in het openbaar parkeren, staren de mensen u aan als je in of uitstapt. Hoe vergelijkt dat met eerdere wagens.

Ik passeer hier regelmatig een KIA dealer en er staan er een paar - mooi vind ik em niet, maar ziet er wel super praktisch uit - zou dat ook nog overwegen.

Sinds launch van de vernieuwde Enyaq kon ge de auto op de officiële site configureren en zag ge toch altijd die lelijke grijze zijskirts toch duidelijk op de foto van uw configuratie?
Zoals gezegd: dat vond ik dus niet. In de configurator waren die donkergrijs, niet lichtgrijs/zilver. Totaal anders dan in 't echt alleszins.

Dan wordt uw lakwerk toch niet vuil als ge gaat offroaden met uwe SUV?
Ik heb zelfs paraplu's in beide portieren zitten!

Just nog mijne telefoonnummer erop zetten en ik ben kapper aan huis.

Wat is dat toch met het volk dat met den baas zijn centen een auto mag gaan kiezen en dan bij de dealers wat verwaand gaan liggen doen.
Die verkoper maakt gewoon een grapje en ge zijt op uw tenen getrapt? Zegt meer over u dan over die verkoper eigenlijk. Jongens toch.
Misschien in het vervolg bij Rolls Royce gaan kijken? Daar zullen ze u hoogstwaarschijnlijk wel als een echte koning behandelen.

Ik wou dat ze bij de mercedes garage een grapje zouden maken, die was gewoon te mottig om uit zijn kot te komen om me te woord te staan.
Mijn vrouw zegt dat dat komt omdat ik daar in mijn short en t-shirt op mijn slofkes stond en dat niet de manier is om een mercedes te gaan kopen.

Bij BMW deden ze er dan niet moeilijk over blijkbaar, die waren kei behulpzaam eigenlijk.

Zoals gezegd: dat vond ik dus niet. In de configurator waren die donkergrijs, niet lichtgrijs/zilver. Totaal anders dan in 't echt alleszins.

Ik heb zelfs paraplu's in beide portieren zitten!

Just nog mijne telefoonnummer erop zetten en ik ben kapper aan huis.

Als ik dat hier bekijk is dat zowat hetzelfde als smokey diamond silver

Laatst bewerkt:
Dan zit je idd wel wat beperkt. Lukt dat ook niet met zo'n VW bus?

Die Kia pv5 letterlijk alle opties en grootste batterij was kleine 40k. Vw buzz basic was 62k. Mijn Kia is onder budget, de vw buzz was sleuren om iets basic in budget + eigen bijdrage te krijgen

Hoe bevalt dat eigenlijk - die ruimte zal wel zalig zijn, maar ik bedoel het rijden zelf en dagelijks normaal gebruik: moet je echt een pamper dragen in de bochten, voldoende vlot - ook om in te halen, vering - gaan de printplaten in uw pc eruit vallen als je over kasseien rijdt, mag je daarmee in het openbaar parkeren, staren de mensen u aan als je in of uitstapt. Hoe vergelijkt dat met eerdere wagens.

Ik passeer hier regelmatig een KIA dealer en er staan er een paar - mooi vind ik em niet, maar ziet er wel super praktisch uit - zou dat ook nog overwegen.

Ik heb hem nog niet, he. Ergens oktober wordt hij geleverd. De proefrit, daar was niks op aan te merken. Dat reed even vlot als mijn Touran. En aangezien de dikste batterij een stevige motor heeft, heb je niet het gevoel dat je met een slome bus rijdt. Het is niet dat dat zon wiebelende bus is.

Enige dat een probleem is, is ondergrondse parking. Maar dat is met de Touran met dakkoffer ook een probleem.

En mensen mij aanstaren. Dat kan mij nu letterlijk Gene fuck schelen. Toen ik de BMW x3 had zaten er ook mij aan te staren. En met de Audi a4 kreeg ik continue opmerkingen in het containerpark. Het is altijd ergens iets.

Als ik dat hier bekijk is dat zowat hetzelfde als smokey diamond silver
Smokey? Ik heb de configurator naast mijnen auto gehouden. Donker vs. licht. Totaal geen weerspiegeling van de werkelijkheid.
Zelfs mijne baas zei om dat te laten wrappen. :laugh:

Ik heb het opgezocht, 't is het pussy diamond silver van de ugly AF uitvoering.

Ik pak straks eens een foto! You be the judge.

Ik vond het in het begin ook wat tegenvallen die grijze strepen op de Enyaq.
Maar die rijden al rond sinds vorig jaar in april @Mr.Anderson want ik rij er met ene.
Volledig in koetswerkkleur is enkel voor de sport blijkbaar.

Opmerkingen van BMW chauffeurs of je je Audi zou achterlaten? :p
Voor dat verkeerd overkomt, ik heb zelf langer met Audi's gereden dan met BMW's.
Audi vs. BMW of omgekeerd, als iemand dergelijke opmerkingen zou maken dan weet ik ook meteen genoeg. Dan kan je bij de Brugge vs. Anderlecht mensen gaan zitten. 'Haat' tegenover een ander sportteam of een product heb ik nooit begrepen.

Al moet ik zeggen dat ik zwaar neerkijk op mensen met een oprit uit klinkers. Team platines!!

Gisteren met een bang hartje mijn Enyaq gaan halen. Aangezien er nog geen rondreden toen ik hem bestelde kon ik enkel de uitvoering in 't donkergrijs bekijken in de showroom, wat zeker niet verkeerd was. Toch gekozen voor zwart.

De laatste maanden zag je hem hier en daar al in 't straatbeeld en de lichtgrijze zijskirts vielen enorm hard op bij het zwarte model. Direct gaan kijken en bleek dat mijn corporate 85 pack exclusief zijskirts in koetswerkkleur was. Het enige waar ik kon op voortgaan was de configurator waarbij die er donkergrijs uitzien.

Goed, gisteren dus gaan ophalen en bij de reveal met het doek wegtrekken werd mijn vrees realiteit.

Dien auto is spuuglelijk met die lichtgrijze zijskirts. Diegene die zo'n design goedgekeurd heeft mogen ze buiten smijten.
'En?!' stond die verkoper daar met ne grote smile.
Kzeg ja, 't is lelijk é. Gelukkig moet ik hem niet zelf betalen.
Die kerel lachte wa groen en dacht dat ik aan 't zeveren was.
Kzeg 'k ben serieus wi :laugh:

Edit: verkoper wist mij te zeggen dat het model 2027 is (waarbij de one pedal drive ook zorgt dat je helemaal tot stilstand komt te staan i.p.v. licht blijft bollen)
Is er weeral een facelift gebeurd? Of wat bedoel je ‘hier en daar’? Ik zie enorm veel facelift enyaqs rondrijden.

Denk dat veel mensen gehecht zijn aan een merk, het merk interesseert me eigenlijk niet. Wat andere mensen denken van de auto waar ik mee rij nog veel minder, ik volg @cege daarin. Eens je je niet aantrekt wat andere mensen van je denken (heb daar echt het sch*t aan) ga je zoveel gelukkiger door het leven.

Als cege met een lelijke maar praktische doos wil rijden, fine. Wil die dat doen in een porsche GT3 RS ook fine (en megaveel respect dan). Maakt een mens toch niet meer of niet minder imo.
De premium merken zijn toch de weg totaal kwijt. Toen ik naar de audi a6 ging kijken was ik verbaasd, verbaasd hoeveel goedkoop plastiek er in zo een audi A6 zit. Voor dat geld en minder zijn er veel betere opties imo, in de eerste plaats de ID7 uit eigen stal.

Audi vs. BMW of omgekeerd, als iemand dergelijke opmerkingen zou maken dan weet ik ook meteen genoeg. Dan kan je bij de Brugge vs. Anderlecht mensen gaan zitten. 'Haat' tegenover een ander sportteam of een product heb ik nooit begrepen.

Al moet ik zeggen dat ik zwaar neerkijk op mensen met een oprit uit klinkers. Team platines!!
Wel, 'k zou denken dat bij de vergelijking van een moderne A6 E-Tron VS een i5 het een gelijkaardigere ervaring zal worden.
I.t.t. de gewoonlijke achter VS voorwielaandrijving discussie zijn deze in de basisuitvoering beide achterwiel aangedreven (als je dus niet voor de 4WD gaat).

Zoals ik eerder al eens aanhaalde, ik bolde (vele jaren terug) liever met m'n 3 reeks (AWD) dan met een A5 waarmee ik ging testrijden (FWD).
Ik kan stellen dat de aandrijving daar wel deels een rol speelde in 't rijgevoel. Zeker zo van die situaties waar je rap rap moest invoegen op een baan waar men 70 bolt bv.

Dunno wat de verdere differentiatie verder wordt eens ze beide AWD zijn.
Nu, dat is het hogere segment, want de A4 e-tron is nog 2 jaar. Dus een vergelijk tussen een i3 & A4 ET kan je nog niet maken.

Denk dat veel mensen gehecht zijn aan een merk, het merk interesseert me eigenlijk niet. Wat andere mensen denken van de auto waar ik mee rij nog veel minder, ik volg @cege daarin. Eens je je niet aantrekt wat andere mensen van je denken (heb daar echt het sch*t aan) ga je zoveel gelukkiger door het leven.

Als cege met een lelijke maar praktische doos wil rijden, fine. Wil die dat doen in een porsche GT3 RS ook fine (en megaveel respect dan). Maakt een mens toch niet meer of niet minder imo.
De premium merken zijn toch de weg totaal kwijt. Toen ik naar de audi a6 ging kijken was ik verbaasd, verbaasd hoeveel goedkoop plastiek er in zo een audi A6 zit. Voor dat geld en minder zijn er veel betere opties imo, in de eerste plaats de ID7 uit eigen stal.
Ik persoonlijk moet mij bij niemand verantwoorden, heb geen vrouw of kinders om indruk op te maken, none of that whatever.
Maar die lelijke doos moet ik zelf ook alle dagen op kijken eh. Als je niets hebt met auto's & dit gewoon iets is dat u van punt A naar B brengt, kan ik er mij in vinden dat je genoeg hebt aan 'praktisch'.

Echter, in mijn geval heb ik wel iets met wagens & ben ik toch nog altijd content als ik met een voor mezelf schone wagen rond bol.
Again, als een ander die dan niet schoon vindt, daar zou ik dan niet van wakker liggen.

Maar zoals je zegt, moderne wagens zijn de weg kwijt (niet enkel de premiums in my opinion). Maar de premiums zeker zot qua prijs VS kwaliteit vergeleken met vroeger, zeker en vast.

Anyway, momenteel is mijn opmerking dat ik na dik een decennium BMW in feite niet zoek te veranderen & dus wel gehecht ben aan het merk.
Maar ik zal het alvast overwegen volgend jaar. Meer dan andere jaren.

Ik vond het in het begin ook wat tegenvallen die grijze strepen op de Enyaq.
Maar die rijden al rond sinds vorig jaar in april @Mr.Anderson want ik rij er met ene.
Volledig in koetswerkkleur is enkel voor de sport blijkbaar.

Die Enyaq side skirts kunde toch in koetswerkkleur krijgen? :unsure:
Voor de niet sport versie is die optie erbij gekomen in augustus 2025.

@Mr.Anderson kak dat het anders is dan jij verwacht had, op zich wel opmerkelijk dat je het nog niet gezien had, want er rijden er toch wel wat rond. Toen ik moest bestellen in augustus was het alleszins mijn plan om voor de lichtgrijze te gaan net omdat het verschil met die onderste strook dan beperkt was, groot was mijn vreugde toen er net een nieuwe optie bleek te zijn die nog niet online stond om de sideskirts in hetzelfde kleur te krijgen.

Ik vermoed dat dat een gepland verdienmodel was, ik kan mij echt niet inbeelden dat er iemand dat effectief mooi vind met die grijze sideskirts.

Opmerkingen van BMW chauffeurs of je je Audi zou achterlaten? :p
Voor dat verkeerd overkomt, ik heb zelf langer met Audi's gereden dan met BMW's.

Tis niet omdat meneer met een audi rijdt, blablabla, hier ben ik de baas.

Dude, je bent een containerpark nazi. Ik vraag gewoon of dit papier is.... NEE, GROF VUIL... :laugh:

Terug
Bovenaan