De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 12,9%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,2%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 104 29,1%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 174 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    357
Gisteren met een bang hartje mijn Enyaq gaan halen. Aangezien er nog geen rondreden toen ik hem bestelde kon ik enkel de uitvoering in 't donkergrijs bekijken in de showroom, wat zeker niet verkeerd was. Toch gekozen voor zwart.

De laatste maanden zag je hem hier en daar al in 't straatbeeld en de lichtgrijze zijskirts vielen enorm hard op bij het zwarte model. Direct gaan kijken en bleek dat mijn corporate 85 pack exclusief zijskirts in koetswerkkleur was. Het enige waar ik kon op voortgaan was de configurator waarbij die er donkergrijs uitzien.

Goed, gisteren dus gaan ophalen en bij de reveal met het doek wegtrekken werd mijn vrees realiteit.

Dien auto is spuuglelijk met die lichtgrijze zijskirts. Diegene die zo'n design goedgekeurd heeft mogen ze buiten smijten.
'En?!' stond die verkoper daar met ne grote smile.
Kzeg ja, 't is lelijk é. Gelukkig moet ik hem niet zelf betalen.
Die kerel lachte wa groen en dacht dat ik aan 't zeveren was.
Kzeg 'k ben serieus wi :laugh:

Edit: verkoper wist mij te zeggen dat het model 2027 is (waarbij de one pedal drive ook zorgt dat je helemaal tot stilstand komt te staan i.p.v. licht blijft bollen)
Kon je niet in de configurator kiezen voor die zijskirts in koetswerkkleur? Ik heb de Enyaq corporate 85 sinds februari en ik kon dat gewoon kiezen.

Kon je niet in de configurator kiezen voor die zijskirts in koetswerkkleur? Ik heb de Enyaq corporate 85 sinds februari en ik kon dat gewoon kiezen.
Dat zijn voorgeconfigureerde wagens waarbij je enkel 't kleur enzo kan kiezen. Ik had hem apart in de app wel geconfigureerd en vond die donkergrijze zijskirts wel meevallen.

Door dat nu tegen te komen hoor ik van velen dat je eigenlijk nooit blindelings mag vertrouwen op de configurator. Schoon verhaal gehoord van ene bij BMW daarover.

Zo erg is 't nu ook allemaal niet é. Ik ben gewoon gepest op het werk, 't is al. En terecht.

Ze belden me gisteren op van Skoda om te vragen of ik content ben.
Ik zei dat, buiten de extreem lelijke zijskirts waar zelfs mijn kinderen mij mee uitlachen, de auto wel soepel rijdt.

Deze ochtend allerlei storingen tijdens het rijden. Sensoren voorraan werkten niet en verkeersbordherkenning werkte niet. Ge ziet, dienen auto zit ook niet goed in z'n vel é. Hoe zou je zelf zijn, ne stoere, kloeke zwarten auto en ge moet dan een diadeem dragen.

Dat zijn voorgeconfigureerde wagens waarbij je enkel 't kleur enzo kan kiezen. Ik had hem apart in de app wel geconfigureerd en vond die donkergrijze zijskirts wel meevallen.

Door dat nu tegen te komen hoor ik van velen dat je eigenlijk nooit blindelings mag vertrouwen op de configurator. Schoon verhaal gehoord van ene bij BMW daarover.

Zo erg is 't nu ook allemaal niet é. Ik ben gewoon gepest op het werk, 't is al. En terecht.

Ze belden me gisteren op van Skoda om te vragen of ik content ben.
Ik zei dat, buiten de extreem lelijke zijskirts waar zelfs mijn kinderen mij mee uitlachen, de auto wel soepel rijdt.

Deze ochtend allerlei storingen tijdens het rijden. Sensoren voorraan werkten niet en verkeersbordherkenning werkte niet. Ge ziet, dienen auto zit ook niet goed in z'n vel é. Hoe zou je zelf zijn, ne stoere, kloeke zwarten auto en ge moet dan een diadeem dragen.
Ah ok vandaar...

Snap het gevoel wel. Ik ben totaal niet bezig met auto's ofzo (de velg kan me bijvoorbeeld weinig schelen), maar van die zijkanten wist'k wel meteen dat'k ze echt in koetskleur wou hebben 😂. Dat is idd echt lelijk.

Op dag 1 van mijn Enyaq had'k ook wel wat errors, voornamelijk over 12v batterij. Maar ik denk dat'k toen ook gewoon te lang geprutst heb met schermpjes instellen, app 120x opengedaan, korte ritjes om iets te testen.
Sindsdien in elk geval geen problemen meer.

Die van BMW is thans redelijk in orde en je krijgt bij bestelling ook een volledige digitale brochure van jouw configuratie (binnen en buiten).
Als het over de systemen gaat die je niet ziet in de configurator snap ik het, maar het uitzicht is vrij duidelijk.

Die van BMW is thans redelijk in orde en je krijgt bij bestelling ook een volledige digitale brochure van jouw configuratie (binnen en buiten).
Als het over de systemen gaat die je niet ziet in de configurator snap ik het, maar het uitzicht is vrij duidelijk.
Goh, ik hoor van de collega's weliswaar dat ze verplicht langs een of andere configurator van ons (wss v/d lease firma) moeten gaan.
Dan mag de officiële configurator site nog zo goed zijn, uiteindelijk maakt het dan niet veel meer uit?

Anyway, heb zelf nog niet moeten werken met zo'n configurator v/d leasing, dus nog geen ervaring mee.
Was vroeger bij ons ook 'not a thing', maar ik heb dat hier ook al vaak gelezen.

Goh, ik hoor van de collega's weliswaar dat ze verplicht langs een of andere configurator van ons (wss v/d lease firma) moeten gaan.
Dan mag de officiële configurator site nog zo goed zijn, uiteindelijk maakt het dan niet veel meer uit?

Anyway, heb zelf nog niet moeten werken met zo'n configurator v/d leasing, dus nog geen ervaring mee.
Was vroeger bij ons ook 'not a thing', maar ik heb dat hier ook al vaak gelezen.

Hier is dat ook zo en dat was in orde. Je ziet visueel niets, je moet je config ook uitvoeren in de brand configurator. De dealer waar je wagen besteld wordt zal de config ook checken en als iets niet kan zou die contact moeten opnemen.

Sommige leasing configurators waren in het verleden een stuk duidelijker dan die van het automerk zelf (vooral wat er wel/niet in bepaalde pakketten zat).
Om in te schatten of een configuratie in je budget past, moet je dat vaak checken via de configurator van de leasing firma, al dacht ik dat ze alles nog eens narekenen wanneer ze de officiële offerte van de dealer gekregen hebben.

Ah ok vandaar...

Snap het gevoel wel. Ik ben totaal niet bezig met auto's ofzo (de velg kan me bijvoorbeeld weinig schelen), maar van die zijkanten wist'k wel meteen dat'k ze echt in koetskleur wou hebben 😂. Dat is idd echt lelijk.

Op dag 1 van mijn Enyaq had'k ook wel wat errors, voornamelijk over 12v batterij. Maar ik denk dat'k toen ook gewoon te lang geprutst heb met schermpjes instellen, app 120x opengedaan, korte ritjes om iets te testen.
Sindsdien in elk geval geen problemen meer.
Duwt mij nog een beetje dieper, ja.

Ei, en de velgen maken of breken net de hele wagen.

't Is duidelijk, ik ga prijs vragen om ze te laten wrappen. Berichtje gestuurd nr mijne maat die een garage heeft.

't Was ne klant die visueel ook niet content was van de configurator van BMW. Zelf geen ervaring mee. Diezelfde klant zijne maat had dan weer een Land Rover gekocht waar blijktbaar de opstapjes aan de zijkanten totaal niet duidelijk werden weergegeven in de configurator en die ook gewoon silver waren. Die heeft dat ook laten wrappen en bleek zeker niet de enige te zijn. Ondertussen heeft Land Rover dat opgelost.

Van horen zeggen é gasten, ik kan dat niet bevestigen.

Hoeveel er mij nu al niet gezegd hebben dat ze de Enyaq genomen hebben in 't grijs omdat die zijskirts dan minder opvallen. In before: ja ge kunt ze voor 350 euro ofzo laten meespuiten. Maar voor een firmawagen waarbij dat niet in 't pakket zit gaan mensen daar minder snel geld aan uitgeven.

Dedie van het onthaal vond het dan weer een lelijke neus. 'Dan ben je niet meer de enige' was niet het antwoord dat ze verwachtte.
Trut, mijnen auto zo blameren.

Ik vond de Enyaq alleen knap in Sportline. Ben wel blij dat ik dit najaar afscheid kan van nemen na 4.5j, te veel in de garage gestaan en zielige support voor software updates. Ik reed er graag mee, is ook ideale gezinswagen. We dachten zelfs eerst om die over te nemen als onze 2e wagen, maar heb er mijn buik van vol.

Terug
Bovenaan