Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Degene die nu op de eerste plaats staan bij Cronos (waar ik ook bij zit) mogen nu nog 2 weken wachten? En ik die dacht eind januari al een login te krijgen. Het wachten steekt me tegen, ik wil wat spanning in m'n coronaleven en die auto kiezen is daar goed voor
Ik vraag me nu wel af of dit niet een soort van contractbreuk is, want ik ben met bepaalde voorwaarden akkoord gegaan die in het contract voor het wagenpark staan.
Degene die nu op de eerste plaats staan bij Cronos (waar ik ook bij zit) mogen nu nog 2 weken wachten? En ik die dacht eind januari al een login te krijgen. Het wachten steekt me tegen, ik wil wat spanning in m'n coronaleven en die auto kiezen is daar goed voor
Ik vraag me nu wel af of dit niet een soort van contractbreuk is, want ik ben met bepaalde voorwaarden akkoord gegaan die in het contract voor het wagenpark staan.
Waarschijnlijk, maar daar gaat het me niet zo zeer om. Misschien had ik het woord contractbreuk niet moeten gebruiken.
Er is een bepaalde TCO afgesproken en ik zou toch willen dat ze zich daaraan houden.
Dat auto's duurder worden en dat ik daardoor kleinere wagens moet nemen, daar heb ik geen probleem mee, daar heeft de WG geen schuld aan.
Maar de TCO verlagen wel.
Waarschijnlijk, maar daar gaat het me niet zo zeer om. Misschien had ik het woord contractbreuk niet moeten gebruiken.
Er is een bepaalde TCO afgesproken en ik zou toch willen dat ze zich daaraan houden.
Dat auto's duurder worden en dat ik daardoor kleinere wagens moet nemen, daar heb ik geen probleem mee, daar heeft de WG geen schuld aan.
Maar de TCO verlagen wel.
Wie zegt dat uw TCO lager is? Aftrekbaarheid die minder is, hogere leasingprijs etc zorgen ervoor dat je ook voor dezelfde TCO gewoon een mindere wagen kunt hebben.
Voor je helemaal bang wordt negenschot, ik heb het over de lopende contracten. Het kan best zijn dat alle nieuwe contracten opnieuw op 48 maanden worden gezet.
Maar Vera (van wagens@cronos) zegt “hoh, ik ben geen fleetverantwoordelijke hoor, dus daar weet ik niets van”... Wat zit je daar dan te doen Vera?! Wat zit je daar dan te doen...
Voor je helemaal bang wordt negenschot, ik heb het over de lopende contracten. Het kan best zijn dat alle nieuwe contracten opnieuw op 48 maanden worden gezet.
Maar Vera (van wagens@cronos) zegt “hoh, ik ben geen fleetverantwoordelijke hoor, dus daar weet ik niets van”... Wat zit je daar dan te doen Vera?! Wat zit je daar dan te doen...
Eindelijk een aankoopbudget gekregen, ik twijfel nog tussen onderstaande.
Stockmodel om nog NEDC te kunnen gebruiken ipv WLTP
Pyrite Silver Metallic
17" Sebring velgen
Easy open pakket
Navigatiesysteem discover pro, inclusief digital cockpit
Trekhaak
Panoramisch dak
Achteruitrijcamera
Verdonkerde achterruiten
Levertermijn maart-april waardoor het ook nog NEDC zal zijn
Pyrite Silver Metallic
18" Muscat velgen
Trekhaak
Voor mij wint de Arteon in looks, maar hetgeen mij nog het meest doet twijfelen is het feit dat ik geen GPS in de Arteon krijg, er zit wel Android auto/Apple carplay in, de achteruitrijcamera die standaard bij de Passat zit kan ook handig zijn maar heb ik momenteel ook niet bij mijn huidige V60 (vorige generatie), wat je nog nooit gehad hebt kan je ook niet missen. De koffer van de Passat is ook wel nog wat handiger, hoofdzakelijk dankzij de vlakke vloer.
Vergeet niet dat de spelregels nog kunnen veranderen ivm die NEDC waarden, aangezien bij jou de WLPT waarden gekend zijn.
Tot nu toe laten ze toe de meest voordelige van de 2 te kiezen, maar ik vertrouw er alleszis niet op dat dat zo gaat blijven.
Eindelijk een aankoopbudget gekregen, ik twijfel nog tussen onderstaande.
Stockmodel om nog NEDC te kunnen gebruiken ipv WLTP
Pyrite Silver Metallic
17" Sebring velgen
Easy open pakket
Navigatiesysteem discover pro, inclusief digital cockpit
Trekhaak
Panoramisch dak
Achteruitrijcamera
Verdonkerde achterruiten
Levertermijn maart-april waardoor het ook nog NEDC zal zijn
Pyrite Silver Metallic
18" Muscat velgen
Trekhaak
Voor mij wint de Arteon in looks, maar hetgeen mij nog het meest doet twijfelen is het feit dat ik geen GPS in de Arteon krijg, er zit wel Android auto/Apple carplay in, de achteruitrijcamera die standaard bij de Passat zit kan ook handig zijn maar heb ik momenteel ook niet bij mijn huidige V60 (vorige generatie), wat je nog nooit gehad hebt kan je ook niet missen. De koffer van de Passat is ook wel nog wat handiger, hoofdzakelijk dankzij de vlakke vloer.
Persoonlijk zou ik voor die Arteon gaan. De Passat zal zeker praktischer zijn, maar in mijn ogen een pak saaier. Het is maar wat jij persoonlijk nodig hebt. Als je carplay hebt, heb je hierdoor meteen een GPS-oplossing. Achteruitrijcamera zou ikzelf niet meer kunnen missen, maar zoals zovele zaken eenmaal je het gehad hebt in een vorige wagen.
Verandert er dan iets vanaf maart/april? Ik dacht dat 2021 volledig een overgangsjaar was, ook al volg ik Nineshots dat dit sowieso nog een staartje zal krijgen.
Ik krijg een hybride Passat variant niet in budget, een break vind ik wel zeer handig ivm hobbies en reizen. Een berline Passat hybride of Tiguan hybride lukt, maar dan zit ik ofwel met een minder praktische berline of een SUV waar ik over het algemeen geen fan van ben.
De eerstvolgende break hybride die lukt is een Octavia combi, dat is dan toch wat stappen terug.
De belasting is inderdaad hoger, maar een trip naar Zuid-Frankrijk spaart me al snel €80 uit aangezien ik enkel kan tanken in België, de hybride meer gaat verbruiken op autosnelweg en een kleinere tank heeft.
Volkswagen geeft aan dat ze bij de volgende update van modeljaren (voorzien zomer '21) verplicht zullen zijn om de NEDC waarden te laten vallen, dan is het zeker WLTP, wat de belastingen drastisch laat stijgen. Als je nu een diesel Passat besteld is levertermijn voorzien in oktober en komt er enkel de WLTP waarde op het attest vandaar dat een nieuwe bestellen sowieso geen optie is.
Indien ik voor de duurtijd NEDC belasting moet betalen heb ik niet veel problemen daarmee, al is het inderdaad een gok of er nog eens gaat gefoefeld worden aan de regeling.
De belasting is inderdaad hoger, maar een trip naar Zuid-Frankrijk spaart me al snel €80 uit aangezien ik enkel kan tanken in België, de hybride meer gaat verbruiken op autosnelweg en een kleinere tank heeft.
Het gemiddelde VAA verschil tussen een ICE & PHEV op dit moment kan toch wel tellen.
Denk dat je toch al redelijk veel privé in 't buitenland zou moeten gaan tanken om dat bedrag op jaarbasis opgebruikt te krijgen, laat staan met enkel het 'meer verbruik' t.o.v. een gelijkaardige ICE (naft dus, want uwe PHEV is ook naft).
Het verbruik is over 't algemeen, zeker op de snelweg, niet zo gigantisch veel hoger ... maar 't feit is natuurlijk dat je een veel kleinere tank hebt (pakweg 40 VS 70l), dus minder reserve eens vol getankt. Dus in dit geval, pakweg 30l naft wat je u zou beparen.
Naft VS diesel natuurlijk ... jah ... dan stopt de vergelijking eh. Diesel wins, hands down.
Anyway ... de jaarlijkse beparing in belastingen door een PHEV te kiezen (voor zolang het nog mogelijk is) lijkt mij interessanter dan eenmalig enkele tientjes te besparen op een buitenlandse rit.
Nu maak je me wel heel enthousiast (als iX3 kan, hoef ik niet meer te twijfelen), maar ik ga hier toch proberen het hoofd koel te houden.
Want voor hetzelfde geld maakt onze bedrijfsleider wat aanpassingen in die lijst.
En een datum al gekregen? Of is het nog steeds 'binnen 2 weken'?
iX3 gaat als voordeel hebben dat daar echt altijd veel opties op zitten. En door de productie in China heeft BMW wss ook een grotere marge waardoor er ook meer kortingen kunnen voor bedrijven als Cronos.
EQC vond ik zelf niet mooi, maar is mogelijks ook wel een leuk model!
In elk geval, als die 2 in dezelfde categorie vallen als een 318d vroeger, denk ik dat de keuze niet zo moeilijk is.
Polestar 2 zal er dan ook wel in vallen? En Mustang mach e?
Nu maak je me wel heel enthousiast (als iX3 kan, hoef ik niet meer te twijfelen), maar ik ga hier toch proberen het hoofd koel te houden.
Want voor hetzelfde geld maakt onze bedrijfsleider wat aanpassingen in die lijst.
En een datum al gekregen? Of is het nog steeds 'binnen 2 weken'?
€50 per maand idd, hybride gaat altijd goedkoper zijn, ik maak me geen illusies, moest ik een hybride Passat Variant in budget krijgen twijfelde ik geen seconde. Nu zie ik het als bijbetalen voor een wagen die mij meer aanstaat. Met 3-4 verre fietstrips per jaar komt dat nog op +- €350 per jaar.
Opt werk ene met zijn Insignia 4-5jr oud..288.000km.. nog niet eens sprake van een nieuwe..jeezes..
Ikzelf zit nu al op 225.000km na 4.5jr met mijn 116D