gamer5
Well-known member
die discussie is hier inderdaad al 100x gepasseerd.
En nee, ik gebruik niet elke dag een vliegtuig, net als jij niet elke dag 1400 km rijdt. En voor die 1x op een jaar, kies jij een wagen die minder vermogen heeft, een minder aangename aandrijflijn heeft, meer lawaai maakt, ... Dat is wat ik bedoel met "je kiest iets slechter voor 360 dagen, om 5 dagen beter af te zijn". En dat wat-als argument met het ziekenhuis, slaat nergens op. Het dichtsbijzijnde ziekenhuis is 14.6km van hier. Dat is 3% van de totale capaciteit. Heb jij ooit al je naftbak tot 3% leeggereden?
Uw argumenten zijn de typische argumenten van mensen die nog nooit eens kritisch hun wagengebruik bekeken hebben. Er zijn zeker mensen voor wie een EV geen oplossing is, mensen die elke dag 200km rijden, of mensen die 1x per week 300km rijden. of mensen die niet thuis kunnen opladen. Maar "ik moet 1x per jaar keiver op reis" is wel degelijke een onzin-argument.
Dat vermogen heb je nergens voor nodig, ik hoor mijn aandrijving amper en al helemaal niet als muziek op staat en een auto met niet de zwaarste verbrandingsmotor kost met zelfde opties altijd minder dan ev (je hebt dat vermogen echt niet nodig)
Dus nee die zijn zeker niet beter
En als ik iets ernstig heb wil ik niet naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis maar naar dat iets verder waar ze me beter gaan helpen (Gasthuisberg)
Face it voor EV moet je veel meer plannen en als iedereen 1 heeft dan sta je op dit moment aan elke laadpaal onderweg eerst 2u aan te schuiven
Voor u volstaat die mss aangezien je blijkbaar nog nooit met auto op vakantie bent geweest maar voor mij zou dat ook niet gaan op dit moment, teveel gedoe en ga ook minstens 2*per jaar met auto op vakantie (1 ski en 1 waar we meestal wat rondtrekken)
Akkoord met hierboven

Maar het is niet maar 1x per jaar zoals ik al zei. En zelfs bij een doorsnee mens is dat niet maar 1x per jaar. En jij mag er dan misschien geen probleem mee hebben dat je uw ritten geregeld moet plannen, maar ik vind dat gewoon een heel gedoe.
Ik hoor bij die groep die geregeld meer dan 300km doet. Ik rij 20k km per jaar in mijn privé met mijn wagen, wij gaan al is geregeld naar de zee, shoppen in Nederland of op trip met de wagen. Ook skiën is iets wat we meer willen beginnen doen. Wat moet ik daar nu aan plannen? Ik stap in mijn wagen en ben weg. Tank leeg? 5 minuten stoppen en ben weer weg voor 800km.
Dat heeft niets met kritisch over een wagen denken te maken. Een wagen is al jaar en dag een middel van ultieme vrijheid. Ja, fossiele brandstoffen zijn eindig dus er moet iets gebeuren. Maar heb nooit gesnapt waarom het uiteindelijk elektriciteit geworden is, dat is daar in de huidige vorm gewoon niet voor gemaakt. Ze zeggen al jaren (voor alle consumententechnologie) dat er een sprong in batterijcapaciteit gaat gemaakt worden en dat er dan veel mogelijk is maar het gebeurd maar niet.
Als je kritisch wil zijn moet je misschien eens denken wat er gebeurd binnen 5j als iedereen in jouw straat een elektrische wagen heeft en die begint op te laden tegen 11kwh om 18u. Of hoe het nu wel doenbaar is om een parking met laadpaal te vinden maar wat gaan ze binnen 5-10j doen op een parking zoals parking C bv. Bij de helft van de plaatsen een paal zetten? Wie gaat dat betalen?
Ieder het zijn, en als dat past in uw leven zoveel te beter. Maar ik geloof er (nog) niet in, en het zou me in mijn huidige (non Corona) situatie teveel limiteren.