De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik rij met een 318d berline en heb een gemiddeld verbruik van 5,4 liter.
Maar ik betaal een pak meer VAA vermoed ik.
FYI de 330e is wel een benzine, dus vandaar het verbruik.
Volgens mij wel. 530e verliest wel waarde in sneltempo (nu al). Ex-collega wou de zijne inruilen voor iets anders, en was op 2 jaar tijd 50% kwijt...
Idd ook al gemerkt. Mijn broer is aan het rondzien voor een 330e tweedehands en heeft intussen al gemerkt dat de 530e echt wel goedkoop is tov de aanschafprijs.
Ik zou in elk geval zo snel mogelijk bestellen. No way dat die situatie lang zo gaat blijven, ja EV's hebben een lagere TCO, maar ook weer niet zoveel lager...
Idd ik prijs mezelf gelukkig dat ik nu (als die configurator nu eindelijk klaar is dan toch) een auto kan kiezen. Want ik denk dat het niet zo lang meer gaat duren vooraleer de fiscale voordelen voor EV serieus gaan teruggeschroefd worden.

Howla, nice! Proficiat!

Onlangs de eerst in het wild tegengekomen. Zullen wel goed verkopen denk ik.
Ja ik was eigenlijk direct verkocht. Ook naar fiscaliteit blijft hetzelfde tov een 530e op een iets hogere VAA en wegenbelasting na. Heb wel de M spoiler moeten weglaten anders kwam ik net op 50g uitstoot...

Alsook heeft de 45e een 25kwh batterij tov de 30.e

Voor de rest is hij echt wel keihard uitgerust. Zelfs de 20" M sport accesoire velgen in het antraciet!

6.4 hier, hoe geraak jij aan 5.4? Vertrekken in 2de en nooit boven de 90?
E90 model nog misschien? De F en G reeks zijn echt veel zuiniger geworden, daar raak je zelfs onder de 5 liter mee.
Voor 5,4l te halen hoef je daar echt geen moeite voor te doen. Zelfs met de F10 530xd zat ik juist rond de 6 liter.

Weet niet goed wat ik hier op moet zeggen :p
Dat is snel van een M340i naar een golf R gegaan en dan naar een 545e. Drie wagens die toch wel heel verschillend zijn :p
Ja maar die 545e heeft gewoon alles. En als je ziet hoeveel meer auto dat is tov de fiscaliteit (biv, taks en vaa) tegenover die andere wagens... Daar heb ik quasi al m'n opties 'gratis' voor nu.

Ja maar die 545e heeft gewoon alles. En als je ziet hoeveel meer auto dat is tov de fiscaliteit (biv, taks en vaa) tegenover die andere wagens... Daar heb ik quasi al m'n opties 'gratis' voor nu.
Het is geen goedkope wagen om te beginnen natuurlijk. Dan is de golf R toch een stuk goedkoper.
Maar zo een 545e is natuurlijk wel de hybride die je wilt. Zes in lijn onder de kap, dat is gewoon geniaal natuurlijk. Zal totaal anders dan een m340i rijden en je vertoeft er ook totaal anders in. Maar of dat erg is dat betwijfeld ik!

Nee echt een geniale koop gedaan!

6.4 hier, hoe geraak jij aan 5.4? Vertrekken in 2de en nooit boven de 90?
Automaat VS handgeschakeld?
Die zf8 is echt een stuk zuiniger dan handgeschakeld, en trekt zelfs de sprintjes sneller dan de handbak...

Paar jaar met de f31 318d automaat gereden en ook altijd rond de 5,5 l/100km gezeten. En zeker geen trage chauffeur...

Het is geen goedkope wagen om te beginnen natuurlijk. Dan is de golf R toch een stuk goedkoper.
Maar zo een 545e is natuurlijk wel de hybride die je wilt. Zes in lijn onder de kap, dat is gewoon geniaal natuurlijk. Zal totaal anders dan een m340i rijden en je vertoeft er ook totaal anders in. Maar of dat erg is dat betwijfeld ik!

Nee echt een geniale koop gedaan!
Ja uiteraard is de golf R een stuk goedkoper, maar daar kwam ik ook op 58k, met een veel hogere TCO. En dan heb je.. een golf. Zoals jij hier ook al eens aanhaalde :)

Deze was vooral duur in aankoop, voor de rest valt het mee. Wel 6 maanden wachten. Kzal straks de optielijst eens posten, m'n vriendin gaat een beroerte krijgen als ze het ziet 😬

Bon, maandag tekenen. 't is een 545e LCI berline geworden. 😎

Ferm man. Is inderdaad wel efkes iets anders dan wat je eerst op het oog had maar ik kan u geen ongelijk geven. Zeker gezien de fiscaliteit zijn het zeer leuke tijden om nu nog zo'n model te scoren :)

Benieuwd naar foto's wanneer die er zijn!

Ferm man. Is inderdaad wel efkes iets anders dan wat je eerst op het oog had maar ik kan u geen ongelijk geven. Zeker gezien de fiscaliteit zijn het zeer leuke tijden om nu nog zo'n model te scoren :)

Benieuwd naar foto's wanneer die er zijn!
Helaas enkel crappy renders momenteel, doen de wagen geen eer aan. . en dan nog eens met de verkeerde velgen want de velgen die ik gekozen heb zijn enkel als accessoire te krijgen.

Dit zijn de velgen, 20" antraciet (ik heb wel de blauwe remklauwen)

iJ0e7Hv.jpg

En dan dit is de trim:

Ej7R1nV.jpg

Qu7wcoG.jpg

En dan qua opties is hij vrij volledig:

- m sport uitvoering
- shadowline met bijkomende elementen
- m aerodynamic pack
- BMW laserlights
- m lights shadowline
- individual tansanit blauw II
- Harman Kardon
- panoramisch schuifdak
- m sport multifunctionele lederen zetels
- dashboard sensatec
- business pack
- comfort pack plus
- innovation pack
- driving assistance pack professional
- parking assistant pack plus
- adaptieve ophanging
- spiegelpakket
- sfeerverlichting
- integral active steering
- heads up display
- ...

Nu dus wachten..

Automaat VS handgeschakeld?
Die zf8 is echt een stuk zuiniger dan handgeschakeld, en trekt zelfs de sprintjes sneller dan de handbak...

Paar jaar met de f31 318d automaat gereden en ook altijd rond de 5,5 l/100km gezeten. En zeker geen trage chauffeur...
Ik heb een manueel inderdaad. Wel een g20.
Rijd wel altijd op sport en trek al eens graag de gas open :unsure:

Helaas enkel crappy renders momenteel, doen de wagen geen eer aan. . en dan nog eens met de verkeerde velgen want de velgen die ik gekozen heb zijn enkel als accessoire te krijgen.

Dit zijn de velgen, 20" antraciet (ik heb wel de blauwe remklauwen)

iJ0e7Hv.jpg

En dan dit is de trim:

Ej7R1nV.jpg

Qu7wcoG.jpg

En dan qua opties is hij vrij volledig:

- m sport uitvoering
- shadowline met bijkomende elementen
- m aerodynamic pack
- BMW laserlights
- m lights shadowline
- individual tansanit blauw II
- Harman Kardon
- panoramisch schuifdak
- m sport multifunctionele lederen zetels
- dashboard sensatec
- business pack
- comfort pack plus
- innovation pack
- driving assistance pack professional
- parking assistant pack plus
- adaptieve ophanging
- spiegelpakket
- sfeerverlichting
- integral active steering
- heads up display
- ...

Nu dus wachten..
Wil je de aankoopprijs/leaseprijs delen?

Zit rond de 90k. Ik ga wel van 2 wagens naar 1 wagen, door de verkoop van die 2 wagens komt er wel extra kapitaal vrij. Anders was het te gortig.
Beetje vooruitgang en achteruitgang dus :P
90k is stevig natuurlijk, eigenlijk nog wel vrij geflipt.
Maar als je inderdaad dan ziet dat een golf R ook al 58k kost. En je kijkt hoeveel vinkjes je gezet hebt, logisch gevolg natuurlijk :P

En die renders doen hem inderdaad geen eer. Als ik kijk naar foto’s dan is het toch een prachtige wagen hoor.

Terug
Bovenaan