De Beste frituur van Vlaanderen

Op welke dag ga jij doorgaans naar de frituur?

• Maandag

Stemmen: 1 0,6%
  • Dinsdag

Stemmen: 0 0,0%
  • Woensdag

Stemmen: 9 5,8%
  • Donderdag

Stemmen: 15 9,7%
  • Vrijdag

Stemmen: 36 23,4%
  • Zaterdag

Stemmen: 17 11,0%
  • Zondag

Stemmen: 17 11,0%
  • Geen vaste dag

Stemmen: 59 38,3%

• Totaal aantal stemmers
    154
6-C0-A3-F1-D-220-D-4-CC2-A678-F76401205100.jpg

Nee serieus😊
Hier bij ons in de streek "de fritmarsjang"
Alleen spijtig dat er binnen niet veel plaats is om daar ter plaatse te eten

Volgens mijn Kortrijkse vriend is 't Stroatje veel beter dan Bellegems Friethuisje. En de google reviews gaven dat ook aan (ik baseer me daar overigens niet blindelings op, maar het geeft een indicatie).

Maar dus volgens u is het Bellegems friethuisje een bezoekje waard?

Vorige week nog eens naar Bellegems Friethuisje geweest.
De royale schotels waren toch ergens hun handelsmerk, maar die zijn opeens een stuk kleiner geworden.
De borden zelf zijn nog steeds dezelfde grootte, maar er ligt minder op.

Economische crisis of hebben ze gewoon vastgesteld dat er veel werd weggegooid?

In elk geval de ommerit niet meer waard...

Vorige week nog eens naar Bellegems Friethuisje geweest.
De royale schotels waren toch ergens hun handelsmerk, maar die zijn opeens een stuk kleiner geworden.
De borden zelf zijn nog steeds dezelfde grootte, maar er ligt minder op.

Economische crisis of hebben ze gewoon vastgesteld dat er veel werd weggegooid?

In elk geval de ommerit niet meer waard...
Goed om weten.

Economische crisis? Kan kloppen, ze hebben al bijna geen marge op hun patatten. :unsure:

Winnaars 2022

Vlaams Brabant – Frituur Friddl – Hoegaarden (eindwinnaar)
Limburg – Frituur@Home – Genk
Antwerpen – Frituur Frittie – Nijlen
West-Vlaanderen – Frites Unique – Kortrijk
Oost Vlaanderen – Patatclub – Destelbergen

@Topgear : heb je ze al allemaal eens bezocht?

Winnaars 2022

Antwerpen – Frituur Frittie – Nijlen
West-Vlaanderen – Frites Unique – Kortrijk
Oost Vlaanderen – Patatclub – Destelbergen

@Topgear : heb je ze al allemaal eens bezocht?
Deze stond reeds in mijn lijstje bij de openingspost:

Het is ondertussen 3j. geleden dat ik Friddl heb bezocht, maar als de kwaliteit nog steeds is zoals toen, dan zijn ze zeker een verdiende winnaar.

Deze heb ik recent bezocht en wou ik nog een post over schrijven:

Het is echt een aanrader. Leuk om te zien dat ze de winnaar zijn van Limburg.

Daarnaast ben ik recent ook in deze frituren geweest:
  • Friet 105 – Huldenberg
  • Pat@telier – Huldenberg
  • La Frite Dorée – Oudergem
--> Die kunnen meteen in mijn lijst komen. Topervaringen. Het valt me op hoeveel goede frituren er zijn in de druivenstreek.

Ook waar. Maar ondertussen zullen die ook wel al een hoop zonnepanelen liggen hebben.

Nog aanraders in de regio?

Ik vond de frituur het Vichtenaarke (in Vichte /Anzegem ) een stuk lekkerder dan Bellegem friethuis. (maar smaken verschillen natuurlijk)

Het enigste minpuntje misschien is dat het iets trager is qua bediening/bestelling, in tegenstelling tot andere frituren.
Maar het blijft altijd goed volk trekken waarschijnlijk wel omdat het lekker is.

En als je veel frietjes wilt is saint-louis (deerlijk) ook een aanrader.

Bij ons in Merelbeke is het de zoveelste keer op rij de Zoutkorrel die verkozen is. Ok, dat is een cava frituur, maar totaal niet de beste van de streek. De frieten zijn daar te inconsistent vind ik. De ene keer goed gebakken, de andere keer te weinig. Ik heb er ook eens een zelfgemaakt gerecht gegeten dat beter zou zijn dan een Julientje, maar het komt nog niet tot aan de enkels van een Julientje.
Frituur Patat is in mijn ogen de beste. Ze hebben daar ook heel goede hamburgers. En zeggen dat die misschien 1 of 2 jaar open zijn.

Bij ons in Merelbeke is het de zoveelste keer op rij de Zoutkorrel die verkozen is. Ok, dat is een cava frituur, maar totaal niet de beste van de streek. De frieten zijn daar te inconsistent vind ik. De ene keer goed gebakken, de andere keer te weinig. Ik heb er ook eens een zelfgemaakt gerecht gegeten dat beter zou zijn dan een Julientje, maar het komt nog niet tot aan de enkels van een Julientje.
Frituur Patat is in mijn ogen de beste. Ze hebben daar ook heel goede hamburgers. En zeggen dat die misschien 1 of 2 jaar open zijn.
Akkoord, soms slecht, maar soms ook wel verdraaid lekker.
In de ruime omgeving zou ik de Botermarkt in Ledeberg kiezen

Ik vind zijn antoinnetje wel tig keer beter dan een julientje

Akkoord, soms slecht, maar soms ook wel verdraaid lekker.
In de ruime omgeving zou ik de Botermarkt in Ledeberg kiezen

Ik vind zijn antoinnetje wel tig keer beter dan een julientje
Ik ben vandaag weer naar Frituur Patat geweest om hun nieuwe hot dogs te proberen, beestig lekker.
Ik heb bij de Zoutkorrel een antoinnetje of het andere gegeten en vond dat niet speciaal eigenlijk.

Ik ben vandaag weer naar Frituur Patat geweest om hun nieuwe hot dogs te proberen, beestig lekker.
Ik heb bij de Zoutkorrel een antoinnetje of het andere gegeten en vond dat niet speciaal eigenlijk.
Oohnee. Frituur patat is Puur Frituur van vroeger?

Dat is voor mij de naam frituur niet eens waard. Zeker die “zelfgemaakte burgers” zijn echt schandalig slecht voor mij.

Ik werk in Axxes Business Park op 2 min wandelen en letterlijk iedereen van dat bedrijventerrein die ik ken neemt zijn auto om elders frieten te halen.

Florafriet is ook tig keer beter imho.
Bij Puur Frituur had je nog een vrouw met gigantische tieten om naar te kijken

Laatst bewerkt:
En de frietchinees aan de kerk, daar was de vorige uitbaatsters een paaldanseres 😆.

Wij gaan altijd naar Fritissimo op de Hundelgemsesteenweg: bestellen per mail, en gewoon afhalen op het afgesproken uur.
Een tijd terug ook eens naar Velli's in Melsen geweest, ook een mooie zaak met een zeer uitgebreide kaart met verse gerechten.

Geen idee of ze dit jaar gewonnen hebben maar mijn stamcafé/frituur heeft het al 5 jaar op rij gewonnen in Beveren dus ik gok nu ook wel weer.
't Patatje... Enige frituur die ik ken met bier vant vat :D Gisteren nog ne Sloeber IPA gaan drinken.
Lekkere frieten ook, grote porties en veel zelfgemaakte snacks.

Terug
Bovenaan