De Beste frituur van Vlaanderen

Op welke dag ga jij doorgaans naar de frituur?

• Maandag

Stemmen: 1 0,6%
  • Dinsdag

Stemmen: 0 0,0%
  • Woensdag

Stemmen: 9 5,8%
  • Donderdag

Stemmen: 15 9,7%
  • Vrijdag

Stemmen: 36 23,4%
  • Zaterdag

Stemmen: 17 11,0%
  • Zondag

Stemmen: 17 11,0%
  • Geen vaste dag

Stemmen: 59 38,3%

• Totaal aantal stemmers
    154
Neen, maar bij Bonny hem al weten uitvliegen op een andere klant omdat ze niet snel genoeg haar portemonnee uithaalde en bij de Leet zelf zeer onaangenaam ontvangen geweest. Heb ook voor frietrock gewerkt dat door hem georganiseerd wordt/werd en ik heb zijn evolutie toch meegemaakt van aimabele mens naar dikkenek. :p
En zijn stoofvlees is taai.
Laatste 2 keer dat ik ging was hij niet aanwezig. Die oude man die daar opdient is een beetje vreemd maar wel droog en kluchtig.

Speedysnack in Loppem is close second.
Ook al geweest en inderdaad lekker.
Groot aanbod ook en gezellig om te zitten in het mooie interieur.

In regio Kortrijk is Bossuwé zeer gekend en de moeite als je vlakbij het station bent.

Frituur Mullerhof in Molenbeersel (Kinrooi).

Vettige Pièrre bij ons (in Genk, niet Molenbeersel) spuwde in zijn ossenvet om te zien als het heet was maar het volk kwam wel van heinde en ver voor zijn frietjes 🙈

Laatst bewerkt:
1x geweest en ik had braakneigingen bij het eten van hun slappe vettige frieten
Bij veel frituren moet ik halverwege mijn pak frieten al een diarreeke placeren, waarschijnlijk omdat ze in ossevet bakken. Bij De Bosrand is het plantaardige olie, verteer ik blijkbaar beter.

Frituur Suzanne in Bilzen. Is eigenlijk een simpel familierestaurant - binnen een bepaalde familie met enkel dochters - met Belgische klassiekers, maar heeft ook een frituur waar altijd veel mensen staan aan te schuiven. Schillen nog iedere dag hun aardappelen en mayonaise kloppen ze zelf, andere sauzen wel niet. Kan daar een week naartoe leven om daar te gaan eten.

Minpunt: jup, daar verstaan ze me niet als ik spreek over een frikandel, een lange hamburger kennen ze daar eerder.

8 voor een serieus Julientje incl. drankje, kan je niet voor sukkelen.

Ergens wringt het dat een Julientje Vlaanderen verovert terwijl veel frituuruitbaters, en al zeker klanten, geen idee hebben van waar de naam komt.

De gouden saté was misschien niet de beste maar zeker de meest memorabele frituur. De ene keer was ik een van de lamzakken die er bij dageraad met dubbele tong nog wat euro’s ging doorjagen, de andere keer keek ik meewarend naar de lijn zwalpende lamzakken terwijl ik ‘s ochtend vroeg naar de eerste les op weg was. Het was tevens de periode waarin ik vond dat een Bicky een volwaardige lunch kon zijn. Later zei mijn metabolisme dat we zo niet verder konden gaan.

Frituur Suzanne in Bilzen. Is eigenlijk een simpel familierestaurant - binnen een bepaalde familie met enkel dochters - met Belgische klassiekers, maar heeft ook een frituur waar altijd veel mensen staan aan te schuiven. Schillen nog iedere dag hun aardappelen en mayonaise kloppen ze zelf, andere sauzen wel niet. Kan daar een week naartoe leven om daar te gaan eten.

Minpunt: jup, daar verstaan ze me niet als ik spreek over een frikandel, een lange hamburger kennen ze daar eerder.

Dat niet iedereen dezelfde benaming er voor gebruikt dat weten we inmiddels wel (en die discussie gaan we maar niet opnieuw voeren :laugh: ), maar ge zou toch denken dat iedereen de benaming "frikandel" alleszins wel ként, en toch zeker iemand die in een frituur werkt? :unsure:

Ikzelf kies qua frituur voor een groot deel ook wel voor het gemak en ergens ook wel de prijs, ook al ben ik iemand die qua eten normaal niet heel fel op de prijs let, maar bij een frituur vind ik dat om een of ander reden blijkbaar moeilijker om echt veel te betalen.
Hier op 500meter ligt een frituur met relatief goedkope prijzen, en de frieten zijn goed dus doorgaans ga ik daar dan ook gewoon.
Er is dan ook nog wel een nieuwe frituur in het dorp die naar het schijnt echt wel goed zou zijn, maar als ik die prijzen bekijk dan kom ik al vlug tot vijf euro of meer duurder uit dan wanneer ik hetzelfde bestel als in onze vaste frituur. 3,5 euro voor een grote friet, +3 euro voor een mexicano, bijna 3 euro voor een goulashkroket, ... :wtf:

Laatst bewerkt:
Ondertussen gesloten, maar frituur Moustache in Hulst, Tessenderlo blijft voor altijd mijn favoriet.

Frituur De Locomotief in Boechout won, toen ik daar woonde, nog een Bestfrit award. Sinds ik daar weg ben zijn er nieuwe uitbaters, maar ik ben daar geen frieten meer gaan halen dus ik weet niet hoe die daar vandaag zijn.

Frituur waar ik nu meestal heen trek is Frigant/Schaft! (naam is veranderd sinds ze in de nieuwbouw zijn getrokken) in Mol. Zeker geen slecht frituur, maar vergeleken met Chips in Antwerpen eerder de goede middenmoot. Hamburgers zijn er niet zo goed, de kaas is te dominant. Bij Chips zijn de hamburgers subliem omdat ze naast een lekker stuk vlees ook aandacht hebben voor verse groenten.

Blijven jullie maar allemaal weg uit mijn favoriete frituur, het is daar al druk genoeg. :nono:

De beste frituur in je buurt vind je op friet from desire uiteraard!

Hier in't dorp is het beste frituur er sinds twee jaar mee gestopt. Niet alleen héél goeie frietjes maar die kerel was ook gewoon ne weirdo. Elk bezoel was een belevenis. Zo ooit eens tijdens een Lan eens voor 25 man frieten gaan halen. Die panikeerde lichtjes. De twee klanten die na ons kwamen stuurde hij weg want dat van ons ging te lang duren. Nog een hoop gratis bitterballen, curryworsten en kaaskroketten gekregen als compensatie voor als hij iets vergeten was.

De frituur waar we nu gaan is wel goed al zijn de porties imo aan de te kleine kant.

Frituur De Locomotief in Boechout won, toen ik daar woonde, nog een Bestfrit award. Sinds ik daar weg ben zijn er nieuwe uitbaters, maar ik ben daar geen frieten meer gaan halen dus ik weet niet hoe die daar vandaag zijn.

Frituur waar ik nu meestal heen trek is Frigant/Schaft! (naam is veranderd sinds ze in de nieuwbouw zijn getrokken) in Mol. Zeker geen slecht frituur, maar vergeleken met Chips in Antwerpen eerder de goede middenmoot. Hamburgers zijn er niet zo goed, de kaas is te dominant. Bij Chips zijn de hamburgers subliem omdat ze naast een lekker stuk vlees ook aandacht hebben voor verse groenten.
vorig jaar in zomer daar eens frieten gaan eten, was wel goed.
Interessant topic zeker voor de frituren in Antwerpen, zou er willen meer willen leren kennen. Chips ook al geweest (wel prijzig). Frituur pulhof is hier het dichtsbij, maar vindt zijn frieten niet zo geweldig, ook ne speciale mens. Zou ook nog eens frituur Lescluse of Ellen moeten bezoeken.
Mijn favoriete frituren zijn nog altijd het 'frituurke' en 'Marco' in Achel;

De Frietboetiek in Oudsbergen blijft mijn favoriet, de kwaliteit is daar gewoon echt op en top, iedere keer dat ik terug in België ben ga ik daar frietjes halen. Heeft ook geweldige (maar gigantische) broodjes.

Een honorable mention voor Friet Marmiet in Hasselt, puur voor de herinneringen. een heel laag plafond, super klein (als je kwam afhalen toch) en vlak naast een boardgame/wargaming/all around nerd winkel waar ik al eens vertoefde toen ik een tiener was. Dan kon je gaan bestellen in de frituur en brachten ze het op een plateau tot in de winkel waar je dan dus rustig je frietjes kon eten terwijl je aan je Warhammer 40k game bezig was.
Dan tijdens mijn studentijd veel herinneringen van er na een fuif of na op cafe te gaan om 3u snachts nog een friet te gaan steken. Ze bleven op donderdag tot soms 5u open. Zalig.

frituur Francine in Herentals was de allerbeste ooit eenvoudige chaletje naast een drukke baan. Meer dan zes woorden heb ik haar nooit weten zeggen maar kon die frieten bakken :love: . Eerder genoemde Maggy in Noorderwijk ook heel lekker. Belegde broodjes ook zeldzaam goed daar imo.

Frituur nr1 met stip op 1 van meest overroepen bullshit frituur.

Bij veel frituren moet ik halverwege mijn pak frieten al een diarreeke placeren, waarschijnlijk omdat ze in ossevet bakken. Bij De Bosrand is het plantaardige olie, verteer ik blijkbaar beter.

Zijn er nog zoveel frituren die in ossevet bakken? Zou denken dat de meerderheid al in plantaardige olie bakken.

frituur Francine in Herentals was de allerbeste ooit eenvoudige chaletje naast een drukke baan. Meer dan zes woorden heb ik haar nooit weten zeggen maar kon die frieten bakken :love: . Eerder genoemde Maggy in Noorderwijk ook heel lekker. Belegde broodjes ook zeldzaam goed daar imo.

Frituur nr1 met stip op 1 van meest overroepen bullshit frituur.
Francine, is dat vlak aan de Gamma, maar dan tegen de Liersesteenweg?

Terug
Bovenaan