KO
Well-known member
Heb sinds maart vorig jaar bijna niks kunnen spelen maar allez, toch een poging:
- Wizard (Jubiläumsedition)
- Ik speel dat dus al jaren (vorig jaar iets minder :onzeker:) 2x per week met collega's onder de middag. We roteren 3 decks kaarten en ze zijn allemaal al bijna vervaagd. 't Is wiezen maar dan met meer opportuniteiten om elkaar een kloot af te trekken, plus dat je individueel speelt.
- Blood Rage
- Ik speel heel graag strategy games. Thema is fantastisch + verschillende speelstijlen mogelijk. In de uitbreidingen is de balans wel een beetje zoek soms.
- Zombicide: Black Plague
- Misschien niet eens de beste Zombicide, maar ik heb de belangrijkste uitbreidingen, waardoor het toch altijd gevarieerd blijft, ondanks al tig scenario's uitgespeeld.
- Small World
- Toegankelijk strategiespel. Casual genoeg om makkelijk op tafel te krijgen. Speelde dat vroeger ook online op de trein. Altijd leuk
- 7 Wonders Duel
- Wellicht mijn favo duelspel. In de praktijk heb ik te weinig opportuniteiten om te bordspelen met 2. Anders had ik deze op 1 gezet denk ik.
- Pandemic
- Altijd graag gespeeld, maar na een paar seizoenen Legacy, en varianten zoals Iberia, Rising tide, ... begint de plaat toch een beetje grijsgedraaid te geraken. Van het basisspel blijk ik wel fan.
- Ticket To Ride
- De redder van familiefeesten. Door deze reeks moeten we niet langer Monopoly en andere "klassiekers" ondergaan op familiale bijeenkomsten.
- Coup
- Ik tax
- Terraforming Mars
- Niemand in mijn vaste groep heeft het (schande I know), dus nog maar paar keer kunnen spelen. Zou hoger komen na meer speelbeurten denk ik
- Patchwork
- Ook weer een geval van weinigspeelitis. Resource management en puzzelen maar het is veel leuker dan het op papier klinkt.
(en ja, er zit een licht verschil op ten opzichte van mijn top 10 in de andere thread, deze is eigenlijk correcter)
heb gegeven. Ook al ben grotendeels niet akkoord, ik respecteer elke onderbouwde mening
.