De BeyondGaming boardgame top 100

1. The Castles Of Burgundy
2. A Feast For Odin (met The Norwegians expansion)
3. Legendary encounters : An Alien Deck Building Game
4. Maracaibo
5. Scythe
6. Wingspan
7. Viticulture (met Tuscany expansion)
8. Gloomhaven
9. Amerigo
10. Hoogspanning

4. Maracaibo
5. Scythe
6. Wingspan
8. Gloomhaven
9. Amerigo
10. Hoogspanning
Duidelijke mix van heavy stuff en lichtgewichtjes :-).

Duidelijke mix van heavy stuff en lichtgewichtjes :).
ja is wel nodig. als we gamen beginnen we om 13u00 en eindigen we rond 23u30.
we beginnen meestal met de zwaardere en eindigen dan met lichtere games.
vooral omdat er af en toe wel eens een trappistje gedronken wordt naar de avond toe...

Want AFFO had nog niet genoeg variatie in componenten en acties ofwat? :p
je kan The Norwegians best als de 2.0 versie van AFFO bekijken. ik speel niet meer zonder.
ze hebben deze expansie uitgebracht na alle feedback van spelers te hebben bekeken en het maakt AFFO nog beter.
is momenteel moeilijk aan te geraken in Europa maar ik hoop dat eens ze de nieuwe expansie (The Danes) uitbrengen deze een reprint krijgt in Europa.
als je graag AFFO speelt dan moet je deze expansie zeker kopen :)

De volgorde van 2-10 is niet van zo'n groot belang:
1. Food chain magnate
2. 18Ireland
3. Age of Steam
4. 1849: the game of Sicilian railways
5. 1960: the making of the president
6. Indonesia
7. Brass (Birm/Lanc)
8. Dominant species
9. Gloomhaven
10. The last hundred yards

De volgorde van 2-10 is niet van zo'n groot belang:
1. Food chain magnate
2. 18Ireland
3. Age of Steam
4. 1849: the game of Sicilian railways
5. 1960: the making of the president
6. Indonesia
7. Brass (Birm/Lanc)
8. Dominant species
9. Gloomhaven
10. The last hundred yards
Mooie lijst (y), alleen Gloomhaven vind ik een hele rare in vergelijking met de rest?
1960: the making of the president vond ik zo een geweldig spel. Nog maar 2 keer gespeeld (op dezelfde avond), maar vond ik echt heel goed.

18Ireland ken ik niet, de moeite? Zelfde als elke 18xx veronderstel ik?
The last hundred yards ken ik ook niet. Ziet er wat Tide of Iron uit?

Mooie lijst (y), alleen Gloomhaven vind ik een hele rare in vergelijking met de rest?
1960: the making of the president vond ik zo een geweldig spel. Nog maar 2 keer gespeeld (op dezelfde avond), maar vond ik echt heel goed.

18Ireland ken ik niet, de moeite? Zelfde als elke 18xx veronderstel ik?
The last hundred yards ken ik ook niet. Ziet er wat Tide of Iron uit?
Gloomhaven vond ik een heel goede tactische dungeon crawler. Ik speelde het met 2 heel aangename en plezante mensen wat zeker bijdraagt dat het zo hoog staat.
18Ireland heeft idd de gekende regels van 18xx, maar daarbij komen ook nog eens mergers en auctions, 2 van mijn favoriete mechanismen.
Ivm LHY, het simuleert close combat met een beperkt aantal pelotons, dus effectief de laatste 100 yards :p, man tegen man, schuilen achter een muurtje etc. Ik ken Tide of iron niet, het ziet er idd qua map gelijkaardig uit als ik op bgg zie, maar lhy is veel kleinschaliger. pelotons ipv legers.

4. Maracaibo
5. Scythe
6. Wingspan
8. Gloomhaven
9. Amerigo
10. Hoogspanning
Waarom Viticulture specifiek met de Tuscany expansion?

Mijn top tien is precies iets meer mainstream en gericht op korte spelletjes (ligt vooral aan mijn medespelers)

1) Game of Thrones The Board Game, 2nd edition (speel ik niet zo vaak wegens veel spelers nodig en de nodige tijd. Maar indien die voorwaarden vervuld zijn een vrij compleet strategy game)
2) Codenames
3) 7 Wonders
4) Ticket to ride Europe
5) Catan
6) Camel Up
7) Carcassonne
8) Jaipur
9) Wizard
10) Machiavelli

Dacht ik ook 🤣, ik haat dat spel!
Idem, omdat er zodanig veel tijd tussen de games zit waardoor ik de regels altijd vergeet. Echt regelneukspel. anderzijds ben ik wel altijd geïntegreerd, denk het zelf leuk te vinden als ik de regels ken :p. maar helaas, zo veel games.

Idem, omdat er zodanig veel tijd tussen de games zit waardoor ik de regels altijd vergeet. Echt regelneukspel. anderzijds ben ik wel altijd geïntegreerd, denk het zelf leuk te vinden als ik de regels ken :p. maar helaas, zo veel games.
Eens iedereen de regels kent speelt het eigenlijk vrij vlot. Leuke aan het spel vind ik dat je tergelijkertijd je commando's moeten ingeven waardoor de coalitie veel doeltreffender zijn dan bijvoorbeeld in risk. Plus heb je geen ellenlange onderlinge battles met dobbelstenen.

Heb geschreven 'Precies iets meer'. Dus buiten mijn nr 1 toch allemaal vrij mainstream niet?
Ja tuurlijk hoor, en ik snap uw punt wel ivm (de rest van) uw lijst, maar het was wel hilarisch zo te lezen :p.

De helft zijn inderdaad meer mainstream (waar niks mis mee is), en als gevolg wat lichter. Ik had eigenlijk Dominion nog verwacht in zo een lijst?

Nog niet echt veel boardgames gespeeld (sinds oktober pas begonnen) maar dit moet ongeveer mijn Top 10 zijn tot nu toe:

1. 7 Wonders Duel
2. Arkham Horror LCG
3. Chronicles of Crime
4. Yinsh
5. Eldritch Horror
6. Pandemic
7. Santorini
8. Lost Cities
9. Jaipur
10. Time Stories

Games die ik nog liggen heb (niet gespeeld): Scythe, Adventure Tactics en Crew: the Quest for Planet 9. Dit jaar wil ik ook nog graag Clank! Legacy eens proberen, Brass: Birmingham, Terraforming Mars, Ticket to Ride en Wingspan (als dat gaat kunnen natuurlijk). :giggle:

Ja tuurlijk hoor, en ik snap uw punt wel ivm (de rest van) uw lijst, maar het was wel hilarisch zo te lezen :p.

De helft zijn inderdaad meer mainstream (waar niks mis mee is), en als gevolg wat lichter. Ik had eigenlijk Dominion nog verwacht in zo een lijst?
Staat op mijn lijst. Maar heb er nog vele. Puerto rico staat hier nog ongeopend in mijn kast. Omdat we vaak gekende spelletjes spelen als we bezoek hebben. Wat nu sowieso volledig stil is gevallen door corona.

Puerto Rico is (y) imo, zeker als lichter spel.
Dominion is sowieso een aanrader, zeker voor "beginnende" gamers (dus ook @SpeedySpeedsUp). Veel "hardcore" gamers spelen dat niet meer, maar dat is enkel omdat iedereen dat spel compleet kapot gespeeld heeft, en ze het beu zijn. Maar het feit dat iedereen het ZOveel gespeeld heeft, is dus alleen maar een kwaliteits-label (y).

Terug
Bovenaan