De BeyondGaming boardgame top 100

Puerto Rico is (y) imo, zeker als lichter spel.
Dominion is sowieso een aanrader, zeker voor "beginnende" gamers (dus ook @SpeedySpeedsUp). Veel "hardcore" gamers spelen dat niet meer, maar dat is enkel omdat iedereen dat spel compleet kapot gespeeld heeft, en ze het beu zijn. Maar het feit dat iedereen het ZOveel gespeeld heeft, is dus alleen maar een kwaliteits-label (y).

Zijn Aeon's End en/of Clank! niet een beetje vervangbaar daarmee? Of is het helemaal anders / beter?
Ik had daar ook al wat over gelezen. En wat is de beste versie om mee te beginnen? Ik lees vaak dat Intrigue echt tof is.

Aeon's End imo nee, Clank nooit gespeeld. Maar misschien hebben anderen daar een andere mening over?
En voor Dominion zou ik gewoon de base game nemen. Maar ik ken nu ook niet al die uitbreidingen van buiten :). Maar met de base doet ge sowieso niks mis.

Dominion ben ik zelf een beetje verdeeld over.. ja het is een aanrader, maar dat is het al heel lang en als beginner of als een meer casual game kan ik het wel begrijpen.
Er zijn andere betere games, hier is het een paar keer gespeeld maar al snel richting andere.

De uitbreidingen brengen wel wat meer en betere mechanics.

Awel dat is dus wat ik zei: voor beginners zeker een aanraden. En welke mechanics introduceren de uitbreidingen? :thinking:

Puerto Rico is (y) imo, zeker als lichter spel.
Dominion is sowieso een aanrader, zeker voor "beginnende" gamers (dus ook @SpeedySpeedsUp). Veel "hardcore" gamers spelen dat niet meer, maar dat is enkel omdat iedereen dat spel compleet kapot gespeeld heeft, en ze het beu zijn. Maar het feit dat iedereen het ZOveel gespeeld heeft, is dus alleen maar een kwaliteits-label (y).
true! puerto rico komt hier nog af en toe eens op tafel. Dominion een jaar geleden nog eens een namiddag gespeeld. Het was zeker 10 jaar geleden. en twas terug ferm.

Occassionele speler (meeste van de lijst bezit ik niet eens :p.)

1.Eclipse
2. Twilight Imperium
3. RoboRally
4. 7 Wonders
5. Dominant Species
6. Battlestar Galactica
7. Saboteur (+ uitbreiding)
8. Schaken :unsure:
9. Twilight Struggle
10. Blood Rage

Lol weer zo ene ... "occasionele speler" en dan Eclipse + Twilight Imperium + Dominant Species + Twilght Struggle.
Dat zijn toch al HEEL stevige games voor een "occasionele speler" zuh :p.

Mooi lijstje wel imo.

Lol weer zo ene ... "occasionele speler" en dan Eclipse + Twilight Imperium + Dominant Species + Twilght Struggle.
Dat zijn toch al HEEL stevige games voor een "occasionele speler" zuh :p.

Mooi lijstje wel imo.

Met occasioneel bedoek ik eerder dat ik niet regelmatig boardgames speel. Ik denk 1 keertje in het laatste jaar. En zelfs in niet corona tijden was het niet zo vaak. Met geluk één keer in de twee maanden. (afstand, kleine kinderen, werk, covid, verschil in gewenste complexiteitsgraad..._ allemaal niet zo voor de hand liggend om ergens 4 uur te reserveren met een bendeke om te gamen. )

Eclipse vind ik ook niet zo stevig :unsure:.
Dominant Species eigenlijk ook niet. Zo moeilijk zijn de regels niet, er gebeurt gewoon relatief veel en je moet flexibel zijn.
TI geraak je wel gewend na de derde keer. :p
TS moet je gewoon de kaarten kennen om niet te blunderen.

Ik heb eerlijk gezegd meer moeite met de regels te begrepen van Cosmic Encounter dan met die van Twilight Imperium :p.

Ja kijk... dat zijn ook 100% mijn type games, en ik vind dat ook goed meevallen. Maar algemeen gezien zijn dat echt wel zware spellen hoor.

Terug
Bovenaan