De buren van BeyondGaming

In ons eerste huurhuis samen… dat was echt een krot eigenlijk, genre we hebben ooit nog een raam met kozijn en al in ons handen gehad. De buurt was navenant de woningen.
Naast ons woonde een mevrouw met 3 kinderen. ‘s Morgens begon die al te roepen en tieren op de kinderen. Als je die meisjes dan zag, ocharme, die waren echt al door die moeder tot muisjes gepest. Bleek, stil, echt triest.
Op een dag was het zo lang, maar echt úren, dat ik de politie gebeld heb. Had ik misschien vroeger moeten doen, maar soit. Blijkt dus dat er daar ook nog een vader woonde. Alleen op - tegen dan 4 maand verder - had niemand die ooit gezien of zelfs gehoord.
Veel gevolg is er niet geweest, denk ik, alleen was het daarna wel een stuk stiller.

Nog eens drie maand later zie ik haar toevallig buiten en blijkt zij zwanger, al best even.
In typische stijl (drama) was het ook 3u ‘s nachts en met de ambulance dat ze ging bevallen.

Op een dag staat zij aan mijn deur mét maxi cosi. Moest haar dochters gaan halen, kon ‘den Jordan’ niet meenemen. Ik had toen ook net mijn oudste dus baja den Jordan mocht even bij mij blijven.
Den Jordan was wel heel donker van vel. Als je zo de familie bekeek… echt wel heel donker…

Wat bleek uiteindelijk: mevrouw was verliefd op een piepjonge Afrikaanse student (we hebben het hier over zij 38, hij met geluk 21). Ze had die student in huis genomen mét de nog steeds wettige echtgenoot en de kinderen. En nu dus den Jordan erbij.

Ik kan mij niet inbeelden hoe die eerste kinderen nu zijn. Het is elf jaar terug dus de oudste is dik eind de twintig nu. En die echtgenoot…Avonden hebben wij door de muur nog mogen meeluisteren naar student die zijn biezen wou pakken en zij maar jammeren ‘but I luvvvv uuuuu’

Aan mijn buurman gevraagd of hij zijn haag toch maar eens wil snoeien.
Elk jaar hetzelfde verhaal.
Ik heb eens even gemeten en die is toch wel 2 meterkes te hoog (en breed ook wel zoiets) met het gevolg DAT WIJ HIER GEEN KL**EN MEER ZIEN.
Meneer gaat er volgende maand wel eens tijd voor maken.

Iemand toevallig een tip om zo'n haag subtiel te laten vergaan?
Azijn helpt blijkbaar niet.

Ik heb eens even gemeten en die is toch wel 2 meterkes te hoog (en breed ook wel zoiets) met het gevolg DAT WIJ HIER GEEN KL**EN MEER ZIEN.

Naft en een hond.... WOEF!!!! 🔥

Roundup?

Ik snap het ook niet.. Of gaat ze naft in de hond gieten en hem dan WOEF laten doen met een lucifer voor zijn muil? En dan zoals een vuurspuwende hond de haag in de fik steken?

Als ik zie hoe mijn toekomstige woning er bij staat: zowel links als rechts van de oprit een Haag van 2m hoog die niet onderhouden is en de buren die 'm wel scheren, ga ik Alvast eens praten met de buren of die gemeenschappelijk is of niet en of die eventueel vervangen mag worden door iets... Onderhoudsvriendelijkers. Want ik zie mezelf toch ook niet om de x aantal weken gaan jongleren met een heggeschaar, laat staan met heggeschaar én trapladder... :unsure: de ene buurvrouw had wel al mopperend gezegd dat deze bewoners "het toch maar allemaal lieten verwilderen waardoor ze nu zélf moeten scheren terwijl de vorige het allemaal zo netjes hield aan beide kanten" dus ik vermoed dat die dat zo erg niet zal vinden mocht die verdwijnen 😁.

Als ik zie hoe mijn toekomstige woning er bij staat: zowel links als rechts van de oprit een Haag van 2m hoog die niet onderhouden is en de buren die 'm wel scheren, ga ik Alvast eens praten met de buren of die gemeenschappelijk is of niet en of die eventueel vervangen mag worden door iets... Onderhoudsvriendelijkers. Want ik zie mezelf toch ook niet om de x aantal weken gaan jongleren met een heggeschaar, laat staan met heggeschaar én trapladder... :unsure: de ene buurvrouw had wel al mopperend gezegd dat deze bewoners "het toch maar allemaal lieten verwilderen waardoor ze nu zélf moeten scheren terwijl de vorige het allemaal zo netjes hield aan beide kanten" dus ik vermoed dat die dat zo erg niet zal vinden mocht die verdwijnen 😁.
Als het een beukenhaag / haagbeuk is, moet ge dat al maar 2 keer per jaar scheren hoor. Als het uit de voegen is gegroeid kunt ge de eerste keer een tuinman laten komen om alles kort te zetten. En vanaf dan is het onderhoud goed te doen.

Laatst bewerkt:
Als het een beukenhaag / haagbeuk is, moet ge dat al maar 2 keer per jaar scheren hoor. Eerste keer een tuinman laten komen om alles kort te zetten. En vanaf dan is het onderhoud goed te doen.
Bwoa, aangezien de haag knal naast de Garage poort staat (momenteel zelfs 1/2 meter verder dan de Garage poort) en mijn parkeertalent kennende: liever weghalen dan de haag mishandelen 😂

enige lyrische overdrijving is hierbij mogelijk en neen het is geen beukenhaag
https://ibb.co/FJD5qD7Deze foto is een half jaar oud en sindien is er dus niets van onderhoud meer gebeurd ook aan de haag 🙈

Laatst bewerkt:
Bwoa, aangezien de haag knal naast de Garage poort staat (momenteel zelfs 1/2 meter verder dan de Garage poort) en mijn parkeertalent kennende: liever weghalen dan de haag mishandelen 😂

enige lyrische overdrijving is hierbij mogelijk en neen het is geen beukenhaag
https://ibb.co/9bZwjpT
Deze foto is een half jaar oud en sindien is er dus niets van onderhoud meer gebeurd ook aan de haag 🙈
Oh amaai, dat is echt 3 keer niks... een uur werk om beide kanten te doen (als die laag genoeg is om zonder trapladder te werken). Maar natuurlijk doet ge wat ge zelf wilt heh, tis uw huis :).

Oh amaai, dat is echt 3 keer niks... een uur werk om beide kanten te doen (als die laag genoeg is om zonder trapladder te werken). Maar natuurlijk doet ge wat ge zelf wilt heh, tis uw huis :).
Ik vind dat lelijk en onhandig, dus ik plant met veel plezier iets dat onderhoudvriendelijker is 😁

@Mulan Genoeg Internetridders hier die het wel willen komen doen denk ik.

Hier valt het qua buren wel mee. Enkel die naast ons kunnen mij mateloos irriteren:
- Wonen er al 2 jaar en nog steeds is hun oprit niet berijdbaar, dan maar op straat parkeren zodat ze altijd in de weg staan als wij van onze oprit willen rijden. Idem voor bezoek dat ze krijgen. Terwijl er 20 meter verder echte parkeerplaatsen naast de weg zijn. Ook zit de spetiche put onder die oprit waar er nu een voorlopige deksel opzit die niet helemaal afsluit.
- 2 katten die vaak in onze tuin zitten en regelmatig vind ik dan kak op de gazon. Nooit op heterdaad betrapt.
- grote hond die op alles blaft als hij buiten zit. Ze gaan daar ook nooit mee wandelen.
- vaak beginnen klussen om 8 u s avonds als ons dochter van 1 j pas slaapt.
- met deuren slaan zodat hier soms de glazen in de kast rammelen, volgens mij ook een constructiefout want het zijn hob huizen van 2-3 jaar oud.
- heeft zo'n daxke dat veel te veel lawaai maakt en niet vooruit gaat

-

Javel.

Terug
Bovenaan