De buren van BeyondGaming

Of gewoon aan beheerder vragen of je in de WhatsApp groep van de straat kan bijgevoegd worden... Wij zitten in zo'n BIN omwille van de veiligheid/inbraken die hier soms de ronde doen.

Leer je instant de buren wel kennen hoor.
Hier is er ook sinds enkele weken een burengroep, omwille van het straatfeestje. (dus geen BIN)
Straatfeestje is voorbij en nu wordt er een vergelijkende studie gedaan van wie de meeste druiven geoogst heeft dit jaar, en wat ze er mee doen. (vooral jong gepensioeneerden)

Hier is er ook sinds enkele weken een burengroep, omwille van het straatfeestje. (dus geen BIN)
Straatfeestje is voorbij en nu wordt er een vergelijkende studie gedaan van wie de meeste druiven geoogst heeft dit jaar, en wat ze er mee doen. (vooral jong gepensioeneerden)
Deze al vergeten: ZIE EENS ONZE BANANENBOOM, WAT EEN SCHOON EXOTISCHE TUINTJES IN STRAATNAAM'

Groep staat op mute nu tot volgende jaar :unsure:

Rondlopen in bebloed schort. Bebloede kettingzaag laten rondslingeren. Doffe schreeuwen laten afspelen.

M'n buren klagen NOOIT. Of ik nu m'n wagen midden de straat zet of 's nachts muziek speel. Allemaal super flinke mensen.

Ik klaag sinds kort ook niet meer op mijn ene buur als ie z'n gras op zondag wil afrijden.

FRpVU28XsAIcOUc.jpg

Stad Sint-Niklaas

Het was +-7j. geleden een ietwat toffe buurt, maar nu al lang niet meer.
Veel scholen dicht in de buurt, enorm veel lawaai komt daarvan.
Veel inwijkelingen, allemaal met een hoop problemen.
Park concerten, andere activiteiten aldaar, telkens met een hoop ergernissen. Sommige buren hebben liever al dat lawaai gedoe weg, maar dat is ijdele hoop. Net als ik verhuizen is de enigste optie, gaat moeilijker natuurlijk als het je eigendom is.
'S nachts veel lawaai, voorbij razende patserbakken met knalpot terreur-achtige toestanden.
Tijdens de weekend nachten veel zatte mensen die soms zingen, of al kruipend hun woonst trachten te bereiken.
Een aantal straten verder zijn er 3 nachtwinkels die al goed verdient zullen hebben.

100% akkoord, hoe snel St Niklaas aan het marginaliseren is, is echt te zot voor woorden

Crazy in da coconut :unsure:

Nieuwe achterbuurvrouw sinds een paar jaar. Nu is er met de regen een lekkage geweest, er stak een lege bus sillicone in haar afvoer waardoor er water in haar keuken is gekomen. Nu komt ze ons beschuldigen dat wij dat vanuit onze hof in haar dakgoot gemikt hebben :unsure:

Nb: Onlangs hebben ze dakwerken uitgevoerd bij haar eigen buurvrouw. Maar wij zijn de dader hoor :lol:

Nieuwe achterbuurvrouw sinds een paar jaar. Nu is er met de regen een lekkage geweest, er stak een lege bus sillicone in haar afvoer waardoor er water in haar keuken is gekomen. Nu komt ze ons beschuldigen dat wij dat vanuit onze hof in haar dakgoot gemikt hebben :unsure:

Nb: Onlangs hebben ze dakwerken uitgevoerd bij haar eigen buurvrouw. Maar wij zijn de dader hoor :laugh:
Zeg haar dat je het @zwarten hebt zien doen, die woont daar toch ook? Dan gewoon de show volgen.

Onze buurvrouw is een rookmachine, rookt zeker 40 sigaretten per dag en houdt dan de buurt in het oog. Als je op dat moment buiten bent, begint ze sowieso tegen u te babbelen en geraak je er nog niet zo snel van af. Soms hangt ze over de omheining te kijken of we thuis zijn zodat ze een babbeltje kan doen. Vaak zegt ze dan op het einde “bedankt voor het gesprek”, terwijl ze eigenlijk gewoon een monoloog afsteekt. Ik kom weinig op ons terras hierdoor. Braaf mens hoor maar te aanwezig.

Maar maandag vertrekken ze voor 2 weken op vakantie, eindelijk eventjes rust. :party:

Nb: Onlangs hebben ze dakwerken uitgevoerd bij haar eigen buurvrouw. Maar wij zijn de dader hoor :laugh:

Zeg haar dat je het @zwarten hebt zien doen, die woont daar toch ook? Dan gewoon de show volgen.
Ela ela. Ik ben hier al popcorn aant vreten.
@Tomski welke zuurvrouw Ist?

Onze buurvrouw is een rookmachine, rookt zeker 40 sigaretten per dag en houdt dan de buurt in het oog. Als je op dat moment buiten bent, begint ze sowieso tegen u te babbelen en geraak je er nog niet zo snel van af. Soms hangt ze over de omheining te kijken of we thuis zijn zodat ze een babbeltje kan doen. Vaak zegt ze dan op het einde “bedankt voor het gesprek”, terwijl ze eigenlijk gewoon een monoloog afsteekt. Ik kom weinig op ons terras hierdoor. Braaf mens hoor maar te aanwezig.

Maar maandag vertrekken ze voor 2 weken op vakantie, eindelijk eventjes rust. :woohoo:
Hopen dat ze eens de lotto wint zodat ze telkens 6 maanden overwintert in Spanje.

Maar maandag vertrekken ze voor 2 weken op vakantie, eindelijk eventjes rust. :woohoo:
Toen wij nog in Sint-Niklaas woonden een beetje hetzelfde verhaal, min het roken wel. Wij woonden in een blok van 9 appartementen, onze bovenbuur was ook altijd iets te aanwezig. Dood-doodbrave mens, eigenlijk veel te goed voor deze wereld maar helaas ook enorm naief en niet al te slim. Soms deed ik daar nen uitleg tegen, soms poeierde ik die gewoon af. Mijn vrouw daarentegen bleef soms bewust een half uur langer boven als ze ergens naartoe moest als ze zag dat hij buiten stond. :laugh:

Nieuwe overburen parkeren steevast op de weg vlak voor mijn deur, wat hun volste recht is maar ik vind het niet leuk.

En waarom vind je dat niet leuk want inderdaad dat is hun volste recht?

Heb je liever dat ze in je living parkeren? :unsure:

En waarom vind je dat niet leuk want inderdaad dat is hun volste recht?

Heb je liever dat ze in je living parkeren? :unsure:
Omdat alle andere buren (inclusief die in het huis woonden waar zij ingetrokken zijn) dit nooit deden. Ik woon op een doodlopend punt en er is genoeg plaats om te parkeren zonder voor iemand zijn deur te gaan staan.
Het is hun recht ja, maar daarom moet ik het nog niet leuk vinden, toch?

Omdat alle andere buren (inclusief die in het huis woonden waar zij ingetrokken zijn) dit nooit deden. Ik woon op een doodlopend punt en er is genoeg plaats om te parkeren zonder voor iemand zijn deur te gaan staan.
Het is hun recht ja, maar daarom moet ik het nog niet leuk vinden, toch?
Ik denk dat ik de situatie eigenlijk nog steeds niet goed snap maar bon.
Als er dan toch zoveel plaats over is dat ze niet voor u, of iemand anders zijn, deur moeten staan... heb je die mensen daar dan ook al op aangesproken en gevraagd of ze misschien hun wagen een paar meter verderop kunnen zetten? :unsure:

Ik denk dat ik de situatie eigenlijk nog steeds niet goed snap maar bon.
Als er dan toch zoveel plaats over is dat ze niet voor u, of iemand anders zijn, deur moeten staan... heb je die mensen daar dan ook al op aangesproken en gevraagd of ze misschien hun wagen een paar meter verderop kunnen zetten? :unsure:
Als je 25 jaar gewoon bent dat er niemand voor jouw deur parkeert, tenzij ze bij jou op bezoek zijn, is het gewoon heel raar om te zien. Het voelt een beetje aan als een invasie van mijn privacy, snap je? Ik spreek over een gevoel, rationeel is dit niet echt natuurlijk. Natuurlijk mogen die mensen daar parkeren, maar het voelt gewoon raar aan, en ik vind het wat gebrek aan gezond verstand.
Nee, ik ga die daar niet over aanspreken, ik wil dat ze zich welkom voelen in de buurt, dus ik ga niet direct lastig doen over iets waar ik eigenlijk ook niets over te zeggen heb, ik hou het voorlopig wel op wat anoniem ventileren op een forum.

Ik snap @Bompaization 100%. Ik woon nu al 5 jaar afgelegen, maar daarvoor in een stadsrand. De eerste jaren staat er effectief niemand voor je deur buiten jijzelf en plots staan daar nieuwe bewoners. Dat is objectief gezien banaal, maar ergens stoort dat als je dat niet gewoon bent.

Terug
Bovenaan