Wij hebben eind vorig jaar een huis gekocht op die manier. Mooi huis, maar de tuin is een drama. Ik heb mijn best gedaan om het zo deftig mogelijk te krijgen, maar heraanleggen zal ook de enige optie zijn. Maar dat kost ook weer wat geld natuurlijk, dus moet het wel even wachten. Het onkruid is tenminste wel kort gemaaid. Het helpt ook niet dat we aan de westkant grenzen aan een kleine lap grond van de gemeente waar het onkruid metershoog staat en waar de gemeente precies niets aan doet. Ben al gaan klagen, maar het haalt niet veel uit. Ik veronderstel dat ze dat 1 keer per jaar zullen kortzetten, waarschijnlijk aan het begin van de herfst.Ik heb zo'n buurvrouw. Haar gras (onkruid) staat hier ook telkens een halve meter hoog. Om het half jaar komt haar broer (die achter ons woont) dat eens afdoen met zijn grasmachine en kantenmaaier. Ze steekt zelf geen poot uit. 'Ik ga volgend jaar is zien voor een tuinaanlegger'.
Yeah right.. We zijn alweer 2 jaar verder.
Voor de rest hebben we het ook niet getroffen met de buurvrouw aan de andere kant. Dat is die met haar drie keffende maltesers die nooit buiten komen. Ze heeft ook geen tuin. Haar tuin is ommuurd met zwarte doeken, en is gewoon aangelegd met grijze kiezelsteentjes. Erger dan een kerkhof. Toen het vorige week 35 graden + was, liet ze haar honden de ganse dag buiten. Die beestjes hebben weer tien uur staan blaffen en huilen. De enige schaduw die ze hadden, was een mini-strookje langs de omheining. Kiezelsteentjes waren uiteraard veel te heet voor hun pootjes. Pure dierenmishandeling, en overlast. Maar dan zijn wij weer de onverdraagzamen.
Aan de overkant een gescheiden randdebiel die er niks beter op vond dan een full-sized voetbaldoel te zetten in zijn kleine tuin voor zijn 14-jarige zoon, aan de straatkant. Dat kind knalt er voortdurend naast met zijn leren bal, waardoor we om de vijf minuten een enorme knal tegen onze ramen, onze garagepoort, onze auto,... krijgen. Opnieuw zijn wij de slechteriken als we er iets van zeggen (het zijn maar kinderen, laat ze toch spelen, ze doen het niet opzettelijk). Ze deden het echter wél opzettelijk, dat konden we zelf zien. Ze schoten zelfs opzettelijk tegen voorbijgangers. Uiteindelijk is de wijkagent zich moeten komen moeien. Ook zij hadden twee honden die de ganse dag blaffen, waaronder een border collie. Ook met die honden wordt nooit gewandeld. Ze leven opgesloten in dat tuintje tuin. De enige keer dat ik hem aandacht zie krijgen, is als dat kind van 14 zijn leren bal tegen zijn snoet gooit. Nu vond hij er uiteraard niks beter op dan weer een derde puppy in huis te halen. Hij laat ook vaak de ganse week zijn vuilnis buitenstaan, wat uiteraard beestjes aantrekt. Op de dag dat ze het komen ophalen, gooit hij vaak zijn vuiligheid er los over. Dat waait dan altijd op onze oprit. Ik kan zo nog even doorgaan.
Ik zie ons over een paar jaar weer verhuizen gewoon om die idioten te ontlopen. Het feit is en blijft dat die mensen allemaal overtuigd zijn van hun gelijk en superioriteit. Wij zijn de dierenhaters, wij zijn de onverdraagzamen die klagen over spelende kinderen,... Om gek van te worden.
Laatst bewerkt: