De buren van BeyondGaming

Hier vrij veel buren (vrij groot perceel dat achter hun woningen is gelegen) waarvan 4 dichte buren en dat is eigenlijk een schitterende regeling:
  • ik heb sleutels van alle 4 in de keuken hangen en visa/versa
  • Nieuwjaar -> Nieuwjaars drink, roterend, met wijn/hapjes/drankjes ...
  • Zomer -> BBQ, roterend, met wijn/hapjes/drankjes ...
  • Regelmatig ook onderlinge etentjes of samen op restaurant ...
  • Als er iemand op vakantie is zorgen de buren voor honden, katten, koe, paarden, geiten, schapen, kippen, duiven, vogels, konijnen, vuilbak, glas, papier, planten water geven ....
  • Gaat er iemand naar Frankrijk achter wijn/champagne - wordt er steeds gevraagd of er iets moet meegebracht worden
  • uitlenen gereedschap, tractor, ladder .... of wat helpende handen voor iets te laden/lossen of uitgraven
  • wekelijks spontane onaangekondigde bezoekjes of hun kinderen die bij elkaar de tuin in komen rijden met go -cart of fiets
  • ....

Dat is gewoon een belediging en mag je echt niet doen.
Wij hebben zoiets ooit eens compleet zonder nadenken en zonder enige bijbedoelingen dus gedaan met onze islamitische buren. We hadden een overschot kleine potjes desserts van een feestje: we krijgen dat allemaal niet zelf op, we geven dat aan die sympathieke mensen van hier naast.
Achteraf viel het ons in dat er daar toch een aantal tussen stonden waar wat alcohol in zat. Toen ze het leeggoed kwamen terugbrengen ons toch ook verontschuldigd dat we er totaal niet bij stil gestaan hadden. Maar zaten er niet mee in, het zijn nu ook niet de meest religieuze mensen.

Weinig last van onze buren, op één koppel na. Wij wonen in een gelijkvloers appartement. Onze hoogste bovenburen van de blok ernaast zijn allochtonen. Geen probleem mee, maar ik geef het mee om context te scheppen. De vrouw des huizes zet elke avond haar ramen open en speelt keiharde Arabische muziek af (als in volume 88) en roept als een Indiaan (letterlijk als een Indiaan) mee. Maar echt megaluid. Beeld je in de standaard Indianenkreet uit de tekenfilms als ze aanvallen, letterlijk.

Ik heb al eens als een Indiaan terug geroepen, maar dan is mijn vriendin kwaad.

Terug
Bovenaan