De Columbus

TheLoveBelow

Active member
Zonder plan en zonder voorbereiding trekt Wim Lybaert met de Columbus de wijde wereld in. Een week lang duwt hij op pauze om te genieten van vrije tijd die écht vrij is. In alle vrijheid laat hij zich helemaal leiden door het toeval én door zijn gast.

Mooi programma, prachtige route en Wim Lybaert straalt heerlijke rust uit.
Ik mis dit seizoen precies wat diepgang bij de gasten. Enkel bij de aflevering van Steven Van Herreweghe of all people voelde ik wat connectie. Bij de rest waren de gesprekken wat oppervlakkiger of zo.

Steven Van Herreweghe & Riadh Bahri vond ik tot nu toe de interessantste van dit seizoen. Vooral bij Bockie & Liesa Naert bleef ik wat op m'n honger zitten qua diepgang..

Voor mij hoeft er niet te veel diepgang te zijn. Ik geniet vooral van het gezapige en onverwachte.
Ik zou geld geven als ze van de gereden route een boek zouden maken ofzo.

Wim is dan ook wel de ideale bon vivant om als chauffeur wat gezapig met iedereen te kletsen. Sommigen luchten hun hart, anderen hebben daar geen behoefte aan en willen misschien net enkele dagen weg uit hun beslommeringen.

Ik vermoed toch wel dat de richting waar ze gaan op voorhand vaststaat. Je kan moeilijk vanuit Portugal nog naar het westen , dat ze dan noordwaarts en vervolgens oostwaarts gaan, lijkt me niet toevallig. Maar anders wel goed programma.

Ik kijk nog maar sinds kort naar dit programma dus ik heb de afleveringen van vorige seizoenen nog niet zo lang geleden gezien.

Ik herinner mij daar een aflevering waar Wim een koppel lifters meeneemt. Je ziet dan de Columbus toekomen vanuit het standpunt van die lifters. Dus in die zin is het wel wat geregisseerd. Of in de Elzas komen ze een wijnboer tegen en als je dan die naam googled is dat toevallig dé wijnboer van de regio. Moest ik daar rondrijden zou ik bij de "in't zak zetter van de Elzas" arriveren. :unsure: Of Jeroen Meus die toevallig langs de woning passeert waar Roald Dahl heeft gewoond en hij Plat Préféré heeft opgenomen.

Blijft natuurlijk wel een zeer goed programma los van eventuele bovenstaande zaken.

Bron?

Wat zo wordt het wel aangekondigd:
"Zonder plan en zonder voorbereiding trekken Wim Lybaert en zijn gast met de Columbus de wijde wereld
in."

Er is uiteraard wel assistentie. Oa de cameramens(en), de persoon die de drone bedient, ...

Hoe doe je dat dan om de crew te laten slapen? En geen toilet aan boord de bus..

Paar weken terug gelezen. Zal proberen op te zoeken.

Leuk programma daar niet van.

Maar tis wel allemaal op voorhand geregisseerd.
Ik denk een mix tussen deels geregiseerd en deels niet.
Die man komt op te veel hemelse verlaten plekjes om niet op voorhand gescout te zijn :) .
Het is voldoende dat er wat volk met een camionette een paar uur voorop rijdt om te zoeken naar plekken of om de lokale bevolking is aan te spreken.

Anderzijds geloof ik niet dat alles op voorhand geregiseerd is.
"Heeft de gast goesting om het lokale hapje te leren kennen, ewel dan stoppen we even."
"Fuck, 2u gereden en nu geraken we niet onder die brug." -> Da zou nu echt wel wreed loos zijn als het op voorhand vast ligt eh...
"Gadver , door 3u over een veldweg te karren ne steen ter grote van een kleine rots tussen de wielen" -> 3u de Wim filmen terwijl hij daar ligt te rakken op een steen

Hoe doe je dat dan om de crew te laten slapen? En geen toilet aan boord de bus..
Als de crew op een half uur rijden in een plaatselijk hotelleke ligt, ook goed eh...
Als de crew op respectabele afstand in campers zit, ook goed eh...

Ik denk een mix tussen deels geregiseerd en deels niet.
Die man komt op te veel hemelse verlaten plekjes om niet op voorhand gescout te zijn :) .
Wij zien een uurtje compilatie van een aantal dagen.
Je weet niet waar ze nog allemaal terecht komen dat minder is geschikt om uit te zenden.

Het is voldoende dat er wat volk met een camionette een paar uur voorop rijdt om te zoeken naar plekken of om de lokale bevolking is aan te spreken.
DAT zou toch niet mogen, vind ik, als je aankondigt met "zonder plan en zonder voorbereiding".

Als de crew op een half uur rijden in een plaatselijk hotelleke ligt, ook goed eh...
Als de crew op respectabele afstand in campers zit, ook goed eh...
Bovenstaande heb ik ook ergens gelezen, al dacht ik dat er maar 1 camper is. Met meerdere campers moet je normaal geen hotel zoeken.
Logisch, die assistentie/crew moet ook ergens.

Slaapverwekkende aflevering met Tine Embrechts. Ik vind dit seizoen heel erg tegenvallen. Wim Lybaert is een toffe pee, maar ik twijfel sterk of hij de juiste host is om dit programma te dragen. Het blijft voor mij allemaal te oppervlakkig, en van hetzelfde laken een broek.

Ik vond deze ng wel meevallen. Riadh was de beste aflevering vond ik. Bokkie was ik super teleurgesteld in, duidelijk dat die het niet kan brengen zonder script, omwille van al zijn angsten wsl.

De volgende 2 gasten zijn voor mij ook niet bijzonder interessant. Jammer. Hij zit ook al 4 afleveringen lang in spanje rond te hossen.

Slaapverwekkende aflevering met Tine Embrechts. Ik vind dit seizoen heel erg tegenvallen. Wim Lybaert is een toffe pee, maar ik twijfel sterk of hij de juiste host is om dit programma te dragen. Het blijft voor mij allemaal te oppervlakkig, en van hetzelfde laken een broek.
Hij is de perfecte host voor wat dit programma moet dienen. Maar wellicht zit er wel wat sleet op de formule en herhaalt het zich wat teveel.

Snap toch niet goed waarom mensen denken dat dit programma scripted zou zijn.
Men zal mss wel eens een reshoot doen van het vertrekken en aankomen. Maar zie toch nergens signalen dat hier veel truuken worden toegepast. Dit programma heeft dat ook totaal niet nodig trouwens.

Truken mss niet, maar de locaties zijn volgens mij toch ook gescout. Anders sla je niet even een zandweggetje in met een bus van 11 meter lang... Maar dat doet voor mij ook geen afbreuk aan het programma. Ik zie de Wim graag bezig, heerlijke mens.

Truken mss niet, maar de locaties zijn volgens mij toch ook gescout. Anders sla je niet even een zandweggetje in met een bus van 11 meter lang... Maar dat doet voor mij ook geen afbreuk aan het programma. Ik zie de Wim graag bezig, heerlijke mens.
Zie dat hij zich vast zou rijden 😁

Snap toch niet goed waarom mensen denken dat dit programma scripted zou zijn.
Men zal mss wel eens een reshoot doen van het vertrekken en aankomen. Maar zie toch nergens signalen dat hier veel truuken worden toegepast. Dit programma heeft dat ook totaal niet nodig trouwens.
Ik vind het een fantastisch programma maar we gaan nu ook niet naïef zijn.
Het zou zeer onprofessioneel zijn om die met zijn bus maar wat te laten rijden.
Dit is een professionele productie. Daar werkt een hele redactie aan mee om tot dit resultaat te komen. Ze zoeken een aantal goede plekken waar de bus moet toekomen op bepaalde momenten.
Dat de bus soms afwijkt kan altijd maar op het einde van de dag moet die zijn waar hij gepland was.
Alle spontane locaties zijn goed meegenomen natuurlijk. Uiteindelijk rijden ze 3 dagen ofzo?
De interactie is natuurlijk wel spontaan.

Terug
Bovenaan