Ik ben niet zeker of ik je vraag helemaal begrijp. Uiteraard is het zo dat het bedienen van een basdrum-pedaal een bepaalde kracht kost maar ik zie niet in waarom dit echt een probleem zou zijn, zelfs niet voor een kind.
Zoals
@Mr.Fingers hierboven al vermeldt: het hoort er nu eenmaal bij. Als je kind zou gaan voetballen moet ze ook tegen een bal trappen wat kracht kost...zeker geen onoverkomelijke horde.
Het is inderdaad wel zo dat bepaalde (goedkopere) E-drums in plaats van een écht basdrum pedaal een elektronisch pedaal hebben, een soort van schakelaar die je met je voet bedient. Maar dit is af te raden omdat je zo nooit de 'feel' en 'rebound' van een basdrum klopper tegen een vel leert kennen en beheersen wat een serieuze handicap zal zijn als je ooit overstapt naar akoestisch.
Wat betreft hi-hat vind ik persoonlijk niet dat er echt veel verschil zit tussen elektronisch en akoestisch. Tenslotte moet bij de hi-hat het pedaal slechts 1 à 2 centimeter op en neer bewogen worden; de klopper van een basdrum-pedaal moet een grotere afstand afleggen.
Dat je bij Roland uitkomt is ergens wel normaal omdat zij jarenlang zowat het monopolie hebben gehad op elektronische drums, maar ze zijn wel nogal high-end. Tegenwoordig zijn er ook budget-merken zoals Alesis en Millennium die aan zeer democratische prijzen toch vrij uitgebreide kits aanbieden, zeker voor beginners.
Dat gezegd zijnde: van waar ben je? Ik heb zelf in mei een (tweedehands) Millennium MPS-850 gekocht maar merk dat ik toch liever op mijn akoestische kit speel. 't Is niet dat die hier in de weg staat of weg moét maar om een kind te helpen zou ik deze best aan een (zeer) zacht prijsje van de hand willen doen.
Complete E-Drum set 550 Voices, 30 Preset kits, 20 User Kits, 100 Songs, 2 User Songs, Quick Record, Metronoom, Equalizer per kit, Pitch, Reverb, Compressor, 6 Faders om het Volume van individuele Pads, metronoom en Songs te regelen, 2x 6,3 mm Jack...
www.thomann.de