Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik dacht dat dit al duidelijk was. Dat is zoals de vorige premie van 100€ he.Amai tof ik krijg deze maand op mijn rekening gewoon geld terug gestort.
Er wordt dus niet gekeken naar wat je voorschot is.![]()
Dacht dat iedereen dit pas vanaf december kreegAmai tof ik krijg deze maand op mijn rekening gewoon geld terug gestort.
Er wordt dus niet gekeken naar wat je voorschot is.![]()

Ik dacht dat dit al duidelijk was. Dat is zoals de vorige premie van 100€ he.
Hier zie ik nog niets bij Engie of bij Luminus staan, dus voor mij zal het ten vroegste december worden, vermoed ik.

Ik zou mij voorbereiden op het feit dat je het op termijn mag terugbetalen.De maatregel is weer goed...
Wij zijn aan het bouwen en hebben momenteel dus 2 contracten.
Wij trekken dus dubbel de premie. Op de bouwwerf wordt er juist af en toe een accumachine opgeladen.
Bedankt mede belastingbetalers voor dit gratis geld![]()
Elke residentiële afnemer die op 30 september 2022 een gasleveringscontract had voor zijn woning (hoofdverblijfplaats):
ofwel tegen een vast tarief en afgesloten of verlengd na 30 september 2021
ofwel tegen een variabel tarief
krijgt een federale gaspremie van 270 euro.
Een huishouden heeft slechts recht op één basispakket gas, dat wil zeggen dat verschillende leden van hetzelfde huishouden niet elk het basispakket gas kunnen krijgen.
Een huishouden kan de premie slechts krijgen voor één contract, zelfs als op hetzelfde adres meerdere residentiële gascontracten actief zijn.
Een residentiële afnemer wordt gedefinieerd als een afnemer die gas koopt voor eigen huishoudelijk gebruik, dus met uitsluiting van commerciële of professionele activiteiten.
Het basispakket gas is alleen beschikbaar voor huishoudens die zijn aangesloten op de openbare gasvoorziening.
Niet meer als normaal, ben is benieuwd of hun systeem het gaat doorhebben.Ik zou mij voorbereiden op het feit dat je het op termijn mag terugbetalen.
Bij de belastingen zou dit verrekend worden.Niet meer als normaal, ben is benieuwd of hun systeem het gaat doorhebben.
Hier ook afrekening gehad voor periode oktober 2021 tot 1/11/2022. We hebben zonnepanelen + warmtepomp en betaalden 60 euro per maand aan voorschot. Heb zelf maandelijks mijn waardes ingegeven in de Luminus tool en tot een week terug stond daar elke keer dat we ongeveer 1500 euro zouden moeten bij betalen.Jeuj, ze stelden mij een bedrag van 700-2200 per maand voor een tijdje geleden. Afrekening gekregen: slechts 632 euro bijbetalen. Dat op 127euro per maand voorschot aan een variabel tarief.
Kon erger.
Gelukkig via de chat wel gewoon terug kunnen aanpassen naar lager bedrag.Zeker dat het niet per kwartaal is? Hier is het van 100/m naar 210/kwartaalHier ook afrekening gehad voor periode oktober 2021 tot 1/11/2022. We hebben zonnepanelen + warmtepomp en betaalden 60 euro per maand aan voorschot. Heb zelf maandelijks mijn waardes ingegeven in de Luminus tool en tot een week terug stond daar elke keer dat we ongeveer 1500 euro zouden moeten bij betalen.
Nu in de afrekening staat dat we op een jaar voor 1750 euro hebben afgenomen, voor 1500 euro hebben geïnjecteerd en zelf rond de 730 euro hebben betaald met voorschotten. We trekken dit jaar dus zelfs nog 330 euro terug. Heel blij mee uiteraard maar Luminus heeft nu beslist om zelf ons voorschot aan te passen van 60 euro naar 325(!) euro per maand..
Alle respect voor de moeilijkheden in hun berekeningen en alles wat er met de oorlog enzo bij komt maar dit is gewoon crimineel te noemen in mijn ogen. Aanpassen via de site kan niet lager dan 276 euro. Dan maar via de chat gedaan waarop de enige uitleg die ik krijg, is dat de prijswijzigingen van April 2023(dus een half jaar later) al mee berekend worden hierin?!?
Geen idee of iemand hier ongeveer dezelfde situatie heeft maar volgens mij houdt die hun berekening totaal geen rekening met zonnepanelen. Kan toch bijna niet andersGelukkig via de chat wel gewoon terug kunnen aanpassen naar lager bedrag.
Op zoiets zou ik zeggen: oke jongens, reken dan maar maandelijks af hé.Hier ook afrekening gehad voor periode oktober 2021 tot 1/11/2022. We hebben zonnepanelen + warmtepomp en betaalden 60 euro per maand aan voorschot. Heb zelf maandelijks mijn waardes ingegeven in de Luminus tool en tot een week terug stond daar elke keer dat we ongeveer 1500 euro zouden moeten bij betalen.
Nu in de afrekening staat dat we op een jaar voor 1750 euro hebben afgenomen, voor 1500 euro hebben geïnjecteerd en zelf rond de 730 euro hebben betaald met voorschotten. We trekken dit jaar dus zelfs nog 330 euro terug. Heel blij mee uiteraard maar Luminus heeft nu beslist om zelf ons voorschot aan te passen van 60 euro naar 325(!) euro per maand..
Alle respect voor de moeilijkheden in hun berekeningen en alles wat er met de oorlog enzo bij komt maar dit is gewoon crimineel te noemen in mijn ogen. Aanpassen via de site kan niet lager dan 276 euro. Dan maar via de chat gedaan waarop de enige uitleg die ik krijg, is dat de prijswijzigingen van April 2023(dus een half jaar later) al mee berekend worden hierin?!?
Geen idee of iemand hier ongeveer dezelfde situatie heeft maar volgens mij houdt die hun berekening totaal geen rekening met zonnepanelen. Kan toch bijna niet andersGelukkig via de chat wel gewoon terug kunnen aanpassen naar lager bedrag.
Volgens de afrekening is de frequentie maandelijks en veranderen ze het oude bedrag (60) naar het nieuwe bedrag (325) dus lijkt me wel idd.Zeker dat het niet per kwartaal is? Hier is het van 100/m naar 210/kwartaal