De Expeditie: Namibië

vishnusixclix

Well-known member
Crowdfunder FE

deexpeditielindebewerkt-121-so8w3d.jpg

Van -30°C naar 54°C... Na het doorstaan van de ijzige kou van Groenland, wagen 8 nieuwe expeditieleden zich aan de hitte van Namibië.
  • 8 afleveringen
  • Vanaf 06/01/2025
  • Start om 21u15
  • Herhalingen op donderdag en zondag

Toch wel een zwakke selectie bv’s voor dit programma. Zelfs met Nathalie Meskens en Linde Merkpoel van de partij slagen Flo Windey en onze advocaat erin (mij)nog meer te irriteren.

Ik snap echt niet dat die kandidaten niet beter gescreend worden trouwens.
Die Flo Windey had hier toch nooit mogen vertrekken in de mentale staat waar die zich in bevond.

En ja, toch blijf ik kijken, want wel een prachtige plek waar het zich in afspeelt.

Ik wacht op een uitdaging met echte gevaren voor onze bv’s.

Bijvoorbeeld arctic doen met slee en effectief tenen verliezen of sterven.
Mount Everest enzo..

En niet zo semi “verlaten” rondhossen in woestijn met 35 drones errond, een helikopter op stand-by en 68 Cameramannen errond.

Ik ben voorstander van een soort eilandraad in te voeren.

Verrassing, na de stage moeten 2 deelnemers het spel verlaten! Dan zijn we direct van Flo Windey & Nathalie Meskens vanaf.

Ik wacht op een uitdaging met echte gevaren voor onze bv’s.

Bijvoorbeeld arctic doen met slee en effectief tenen verliezen of sterven.
Mount Everest enzo..

En niet zo semi “verlaten” rondhossen in woestijn met 35 drones errond, een helikopter op stand-by en 68 Cameramannen errond.
Je weet toch dat er daar effectief een kill-rate is en dat gewoon onverantwoord met mensen omgaan is? :unsure:

Dat Flo Windey hier aan is begonnen is tenenkrullend, je weet dat dat zwaar gaat zijn. Voor de rest toffere kandidaten dan verwacht.

Ik vraag me af of die echt 70 kg meeslepen met die kar voor de hele trip. Gegeven hun korte voorbereidingstijd en productiekosten is het makkelijker om de helft telkens in de avond af te leveren. Als kijker kan je het nauwelijks zien (en dat de gids mss ook het gewicht wat maximaliseert in de voiceover stukken om indruk te maken).

De eerste aflevering viel nog mee waar ze effectief bezig zijn met de reis. Zoals bij de vorige expeditie zal ik wss fast forwarden bij de emo-stukjes komende afleveringen die dan 70% van de tijd inpalmen.

Expeditie Groenland met veel moeite uitgekeken en was 1 van de saaiere programma’s die ik al heb gezien. Het “spannendste” was die storm waar er dan zelfs niet veel gebeurde.
Deze editie ga ik dan ook wijselijk skippen.

Geweldig hoe blij die allemaal waren de dag dat Flo er niet meer bij was.

Er zat zo een goeie flo(w) in de groep zei ons Nathalie.

Moet echt heel frustrerend geweest zijn, al dat wachten, u kilometers niet halen en daarna nog eens dat negatief gedoe van haarzelf. Hadden dat meisje tegen zichzelf moeten beschermen, en mss vroeger moeten ingrijpen.

Kakkende Frank Boeckx was wel nog funny. :)

Die ijskoude topics en coldpacks van Omar snap ik wel niet goed. Dat moet dan toch meegekomen zijn met de jeep als ze Flo kwamen halen?

Laatst bewerkt:
Ik vind dit seizoen echt een pak beter dan Groenland, eerlijk gezegd.
Toffere deelnemers, zeker Linde Merckpoel en Tom Van Dyck. Janne Desmet kende ik eigenlijk helemaal niet, maar vind ik ook nog wel leuk overkomen op tv.

En ik ben er van overtuigd dat het deze keer effectief fysiek heel zwaar is. Kou kan je je op kleden, hitte (50+ graden) is kapot gaan zonder meer. En dan een kar van 90 kg door het zand sleuren, wat ongetwijfeld ook lastiger is dan een pulka (slee).

Wat een walgelijk mens is die flow. Ik geloof best dat ze heel hard afgezien heeft hoor. Ik zou het waarschijnlijk ook niet kunnen. Maar doe dan gewoon fokking niet mee met zo'n programma. Mij achting met het zelfmedelijwekkend mens is gigantisch gedaald.
Ik snap nu heel goed dat de goedmaak praatjes op voorhand gedaan zijn.

Geweldig hoe blij die allemaal waren de dag dat Flo er niet meer bij was.

Er zat zo een goeie flo(w) in de groep zei ons Nathalie.

Moet echt heel frustrerend geweest zijn, al dat wachten, u kilometers niet halen en daarna nog eens dat negatief gedoe van haarzelf. Hadden dat meisje tegen zichzelf moeten beschermen, en mss vroeger moeten ingrijpen.

Kakkende Frank Boeckx was wel nog funny. :)

Die ijskoude topics en coldpacks van Omar snap ik wel niet goed. Dat moet dan toch meegekomen zijn met de jeep als ze Flo kwamen halen?
Dat zijn van die instant coldpacks dat je moet activeren he.
Dus die kan die toch perfect ‘s ochtends hebben geactiveerd en bij die blikkers in een koelzak hebben gestoken?

Wat een walgelijk mens is die flow. Ik geloof best dat ze heel hard afgezien heeft hoor. Ik zou het waarschijnlijk ook niet kunnen. Maar doe dan gewoon fokking niet mee met zo'n programma. Mij achting met het zelfmedelijwekkend mens is gigantisch gedaald.
Ik snap nu heel goed dat de goedmaak praatjes op voorhand gedaan zijn.
Walgelijk mens is toch ook wel wat overdreven hè. Het is nu niet dat we die echt kennen als mens hè.

Vooral de productie die hier mogelijks een foute inschatting heeft gemaakt door haar te selecteren/meenemen. Mentale screening mss niet op punt?

Perfect toch van de productie. Wat spanning en ophef in het programma, is goed voor de persaandacht en kijkcijfers.

Los daarvan begrijp ik ook niet helemaal wat het probleem nu eigenlijk was bij Flo. Zuiver mentaal is dat toch niet... ofwel kan je fysiek mee, ofwel kan je dat niet. En als je dat niet kan, dan komt het mentale aspect er wel bij natuurlijk. Ze had het in Marokko al lastig, en dan daarna misschien niet hard genoeg (of niet juist) getraind als voorbereiding, of te weinig tijd gehad.

Lijkt me logisch dan dat ze naar huis gestuurd wordt als ze de rest van de groep in gevaar brengt. Jammer, maar het alternatief is dat iedereen naar huis gaat. Ik lees wel dat ze nu online haatberichten krijgt - dat is dan ook weer onaanvaardbaar natuurlijk.

En laten we aub niemand een "walgelijk mens" noemen op basis van een tv programma. Danku.

Moet daar wel bij zeggen dat ik verrast ben dat Flo Windey al 29 is. Op basis van wat we zien in het programma dacht ik echt dat die pakweg 10 jaar jonger was.

Na het kijken van aflevering 5 begrijp ik de reacties al wel iets beter. Vooral hoe ze deed tegen Henk-Jan kwam niet bepaald sympathiek over.

Ik heb het trouwens ook al ooit meegemaakt op een actieve groepsreis dat er op wandeldag 2 iemand naar huis ging omdat het gewoon niet ging. Combinatie fysiek niet in orde voor wat we moesten doen + mentaal wegens wat issues thuis. Maar die durfde dan wel volledig zelf de beslissing te nemen, lang voordat de groep er echt last van zou kunnen beginnen ondervinden.

HJ trekt er de stekker uit, eerst baalt ze en dan zegt ze tegen de groep ' wij' is hebben beslist om te stoppen, terwijl ze zelf niet wou opgeven.

Soit, die had al niet moeten beginnen. Het gedrag van 1 individu kan toch de hele groep beïnvloeden.

Terug
Bovenaan