Vroeger hield ik alles gedetailleerd bij in een Excel-file, maar dat begon toch vrij veel tijd in beslag te nemen omdat er elke dag wel naar verscheidene winkels gegaan werd en op´t einde van de week moest ik dan een half uur besteden aan alles categoriseren, en of course waren er dan geldafhalingen en meerdere pakjes die betaald werden en waarvan we op´t einde van de week niet meer wisten wat wat juist was, waardoor het nog langer duurde om alles bij te houden.
Maar ik wil wel terug van start gaan om het bij te houden, omdat ik het gevoel heb dat onze uitgaves wel serieus gestegen zijn de laatste jaren. En het probleem is ook dat ik om de x aantal weken wel eens de opmerking naar mijn hoofd geslingerd krijg dat ik precies wel altijd premium merken voor mijn behoeftes kies, en dat als we dan toch moeten besparen, waarom ik niet eerst bij mezelf begin. Terwijl ik de indruk heb dat zij meer uitgeeft dan mij (wat niet per sé een probleem is, ik wil gewoon gezamenlijk ons uitgavepatroon optimaliseren). Maar item per item vanop de kassabon minutieus gaan bijhouden, is er dan ook wel weer wat teveel aan.
Al die apps die hier vermeldt worden, is dat dan ongeveer hetzelfde principe als in Excel, je voert de waardes gewoon manueel in en die houdt dat dan bij in overzichtelijke rubrieken die je customized? Of kan je zelfs kassabonnen scannen en heel gedetailleerd bijhouden?