De grote BBQ thread

Dat zijn dezelfde producten :unsure:. Maar als je maizena bedoelde: akkoord. Blijft plakken aan je deeg.
Is dat geen 2x gemalen i.p.v. 1 maal. Je hebt wel gelijk, Semola is feitelijk gewoon fijner gemalen griesmeel, nee?

Nu, 't zit dat in m'n hoofd maar dat griesmeel die blijft plakken vond ik in het begin niet erg en was krokant. maar na enkele stukken smaakte dat precies ferm door.

Semolina getest en goedgekeurd.
Op geen enkel moment bleeft de pizza plakken.
niet bij de ongebakken deeg als de moment dat hij op de pizzasteen lag. Het bakt ook niet aan en smaakt ook niet.
Merci voor de tip! 👌🏼

Laatst bewerkt:
IYKYK
288-DF277-F305-473-B-94-B7-CC0-A97-C2-C046.jpg

Ziet er top uit! Welk recept gebruik je voor de buns?
Joshua Weissman, zijn Youtube-recept. Heb zijn boek ook, maar daar zijn ze minder.

Deze keer heb ik de helft minder suiker gebruikt omdat ze wel écht brioche-zoet zijn anders. Superlekker maar soms wat té. Ik ben er nog niet uit wat ik het beste vind :)

Van buns vind ik een luchtige krokante pistolet, zoals je die op de markt kan vinden, eigenlijk nog altijd het beste. Die briochebuns zijn zeker niet slecht en sluiten meer aan bij Amerikaanse stijl, maar dat is iets te veel sandwich voor mij.

Ik heb binnen enkele weken 25 man over de vloer dus wou hamburgers maken op de bbq maar te weinig tijd om zelf te maken dus

1) waar vind je prijs kwaliteit de betere hamburgers?
2) waar vind je de betere broodjes/buns?

Onlangs hamburgers geproefd van de Colruyt en die waren best wel oké.

Ik koop mijn vlees meestal in de slager maar nu zou het toch portemonnee gewijs van een supermarkt moeten komen.

Ik heb binnen enkele weken 25 man over de vloer dus wou hamburgers maken op de bbq maar te weinig tijd om zelf te maken dus

Ik koop mijn vlees meestal in de slager maar nu zou het toch portemonnee gewijs van een supermarkt moeten komen.
No shit: de beef/picahnca/inamdood burgers van Inamood. Dat is wat mij betreft het enige dat écht id buurt komt van wat die amerikanen steeds met hun 80/20 chuck bedoelen. Veel vet, nauwelijks kruiding.

Ze zijn wel al voorgevormd (en vacuum) dus het is wel een werkje om daar weer gehakt van te maken om ze weer los te hebben qua structuur.

Voor wat betreft de buns, als ze niet groot moeten zijn: brioche hamburger buns van SPAR. Goedkoop, lekker, “mooi” :)

De burgers die ik bestel bij mijn vaste lokale slager zijn top en voor € 2,05 / burger vind ik dat nog goed meevallen. Maak ik elk jaar voor m'n 'burgers & beer' avond voor een 35 tal maten op m'n verjaardag.

Buns ga ik halen in de SPAR, die zijn echt goed. Zoals @poeperman reeds zei.

Vandaag vroeg opgestaan voor nog eens een poging short ribs. Gisteren SPG rub en vandaag om 6u30 lag het vlees op de Bbq. 130 graden, geen spritz, geen wrap en 7u later probe tender (95 intern temp) met mooie bark.

Nu gewrapped in butcher paper met tallow van in de druippan, mag dan tot etensijd in de oven op 80 graden een hot long rest doen. Het ruikt alvast heerlijk in huis :D

Vandaag vroeg opgestaan voor nog eens een poging short ribs. Gisteren SPG rub en vandaag om 6u30 lag het vlees op de Bbq. 130 graden, geen spritz, geen wrap en 7u later probe tender (95 intern temp) met mooie bark.

Nu gewrapped in butcher paper met tallow van in de druippan, mag dan tot etensijd in de oven op 80 graden een hot long rest doen. Het ruikt alvast heerlijk in huis :D

Droogt dat niet uit door nog eens zo lang in de oven te laten? Timing is niet mijn sterkste BBQ skill maar op deze manier maakt dat het wel wat makkelijker.

Droogt dat niet uit door nog eens zo lang in de oven te laten? Timing is niet mijn sterkste BBQ skill maar op deze manier maakt dat het wel wat makkelijker.

Nopes, het maakt het juist beter, echt de moeite waard. Vorige keer met brisket gedaan en die was goed gelukt.

Nu de short ribs en deze waren ook echt super nice :D Volgende keer wel meer rub en een chunk rookhout extra. (Nu 1 chunk tussen de kolen gestopt en 1 op de kolen).

Als side dishes smoked baked beans en een fris slaatje met komkommer, kers tomaatjes, munt, komijn en yoghurt. Ging goed samen met de vettige short ribs.

Nopes, het maakt het juist beter, echt de moeite waard. Vorige keer met brisket gedaan en die was goed gelukt.

Nu de short ribs en deze waren ook echt super nice :D Volgende keer wel meer rub en een chunk rookhout extra. (Nu 1 chunk tussen de kolen gestopt en 1 op de kolen).

Als side dishes smoked baked beans en een fris slaatje met komkommer, kers tomaatjes, munt, komijn en yoghurt. Ging goed samen met de vettige short ribs.

Damn, die zien er goed uit qua bark en juiciness. Die samen goed krijgen is geen evidentie.

Gisteren rondje ribfingers en een skillet nacho's in het midden. En dan picanha maar was al iets te ver blijkbaar. Meater gaf rare aan (48/49°) en dan ff laten rusten en daarna afgrillen maar was toch iets te ver

Voor de Weber Master Touch zoek ik een plancha voor smashburgers te maken. De plancha's die Weber voorziet (deze en deze) vind ik vrij klein. Ik zoek dus één die de volledige diameter van de barbecue bedekt. Maar meeste die ik vind zijn voor een Kamado en minder dan 57cm diameter. Hebben jullie een idee?

Voor de Weber Master Touch zoek ik een plancha voor smashburgers te maken. De plancha's die Weber voorziet (deze en deze) vind ik vrij klein. Ik zoek dus één die de volledige diameter van de barbecue bedekt. Maar meeste die ik vind zijn voor een Kamado en minder dan 57cm diameter. Hebben jullie een idee?

Eventueel zoiets?

Ik heb een barbecook plancha - niet gigantisch maar prijs vs grootte wel ok voor mij. Ik kreeg daar overlaatste 6 smashburgers tegelijk op...

Gisteren rondje ribfingers en een skillet nacho's in het midden. En dan picanha maar was al iets te ver blijkbaar. Meater gaf rare aan (48/49°) en dan ff laten rusten en daarna afgrillen maar was toch iets te ver
Picanha haal ik er af aan 41 graden voor het grillen. En dan grillen tot 48 kern. Tijdens het rusten trekt de warmte nog wat verder naar binnen.

Niet alleen feest van de democratie hier!

Ik zit met groot ongeduld te wachten op een prachtig stukje iberico presa dat rustig ligt te garen 🤤

In tussentijd twee heerlijke slaatjes gemaakt van gegrilde mais, en kerstomaat met gegrilde puntpaprika en gegrilde habanero.

Terug
Bovenaan