Met brisket zou ik wel even wachten. Dat is ook zeer groot, dus moet je meteen al een publiek uitnodigen.
Leg jullie agenda's open heren

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Met brisket zou ik wel even wachten. Dat is ook zeer groot, dus moet je meteen al een publiek uitnodigen.

Daarom dat ik brisket ear voorstelde, dat is enkel de vette punt (kg of twee). Een vergevingsgezind stukje vlees dat wat makkelijker is dan een whole packer.
Heel veel mensen hier, je moet maar eens zoeken in dit topic. Ik denk dat velen met een Kamado effectief hiermee gestart zijn, uitstekend toestel om te leren werken met direct vs. indirect vuur, langdurig vuur onder controle houden, recepten testen,...Ik ben bijna rond met mijn verbouwingen en zou graag een nieuwe bbq aankopen.
Mijn oog was nu gevallen op een weber master touch.
Iemand ervaringen mee?
Eigenlijk is mijn grootste vraag of er winkels zijn die eco-/ consumptiecheques aanvaarden voor zo een aankoop?
Het is het vette stuk waar meestal de burnt ends van worden gemaakt. Je hebt dus een rijker stuk dat makkelijker iets sappiger blijft dan de flat. Een goed bereidde flat zal misschien iets fijner zijn van smaak, maar ik zou het zeker aanraden om eens klaar te maken.Hoe verhoudt zich dat qua smaak en beleving tegenover een echte brisket? Mijn ambitie reikt niet zo ver om een volledige klaar te maken maar misschien is die ear wel een mooi alternatief?
Met zo'n tijdsdruk zou ik 2u smoken op de BBQ en daarna in de oven garen op 140.Ik kan vrijdag mijn 2 kg pulled pork pas afhalen om 8u30. Dus dat wordt de BBQ aansteken voor ik vertrek, rap gaan halen, kruiden, op de BBQ zwieren en dan rond 12u (?) eraf halen, goed inpakken en dan in de oven zetten op 130 graden tot 17u ... en hopen dat het nog eventjes kan rusten maar ik vrees dat de gasten al sneller willen eten.
Misschien met alufolie wrappen zodat het sneller gaart?
Ik heb al eens een spieringgebraad van 600 gr op twee uur tijd helemaal "pull-klaar" gekregen, dus het kan wel.
FTFY.Met zo'n tijdsdruk zou ik er niet aan beginnen.
Die pulled pork is niet het enige wat ik die avond ga opdienen. Ik heb nog ook een klassieke vleesselectie besteld. Dus als het echt zou stallen dat het geen naam heeft, is er nog wel voldoende eten. Ik heb ook nog wat gehakt besteld (want goedkoop) om smashburgers te maken.FTFY.
@Avondland, waarom laat je toe dat je je aan zo'n strak tijdschema moet houden. Imo is koken voor gezelschap iets dat leuk moet blijven en op die manier is er toch weinig plezier aan. De minste setback is direct uw ganse planning en avond om zeep. Maak het jezelf toch gemakkelijk en voorzie iets voor uw gezelschap dat je met zekerheid klaar hebt. Er zijn zaken genoeg die sneller klaar zijn. Indien je niet wil afwijken van uw pulled pork zou ik gewoon op zoek gaan naar een leverancier die je sneller kan voorzien van spiering.
Ik begrijp je wel hoor en ik was vroeger ook zo. Maar gezien je nog een hoop andere zaken hebt zou ik mij gewoon geen zorgen maken in die pulled pork. Hou dat voor een keer met meer tijd. Ik zou zeker niet proberen om een hoop zaken goed te bereiden want dat is jezelf nodeloos veel werk opleggen. Imo ga je beter voor 1 iets dat je perfect klaar maakt. We hebben in vlaanderen nogal de gewoonte om mensen een ongelofelijke keuze aan te bieden terwijl dat nergens voor nodig is. Chillax en geniet van het bereiden. Of voorzie een hoop drank voor het eventuele wachten.Die pulled pork is niet het enige wat ik die avond ga opdienen. Ik heb nog ook een klassieke vleesselectie besteld. Dus als het echt zou stallen dat het geen naam heeft, is er nog wel voldoende eten. Ik heb ook nog wat gehakt besteld (want goedkoop) om smashburgers te maken.
Genoeg backup!
Deze zijn enorm lekker@Avondland alternatief receptje voor je procureur:
![]()
Pork steaks van de BBQ zoals Tootsie ze maakt bij Snow's BBQ
Dikke plakken procureur die je langzaam boven het vuur gaart, deze Pork Steaks zijn de specialiteit van Tootsie van Snow's BBQ in Texas!www.bbq-nl.com
ik vind procureursnede fantastisch lekker vlees, zeker eens proberen op die manier ookHet zijn vrienden van mijn vrouw (met peuter en nog eentje onderweg) die de klassieke "Bel-BQ" genegen zijn, dus die gaan al tevreden zijn met wat worsten en satés. Die pulled pork is geen stressfactor. Gewoon tijdig de BBQ opzetten zodat die meteen kan beginnen roken als ik weer thuis ben en dat is quasi "set and forget" voor de rest van de dag. Als blijkt dat die om 17u toch nog lang niet klaar is, dan is die voor een dag later.Ik begrijp je wel hoor en ik was vroeger ook zo. Maar gezien je nog een hoop andere zaken hebt zou ik mij gewoon geen zorgen maken in die pulled pork. Hou dat voor een keer met meer tijd. Ik zou zeker niet proberen om een hoop zaken goed te bereiden want dat is jezelf nodeloos veel werk opleggen. Imo ga je beter voor 1 iets dat je perfect klaar maakt. We hebben in vlaanderen nogal de gewoonte om mensen een ongelofelijke keuze aan te bieden terwijl dat nergens voor nodig is. Chillax en geniet van het bereiden. Of voorzie een hoop drank voor het eventuele wachten.
Parels voor de zwijnen verdorie. Het is beslist. Hou die pulled pork en smashburgers maar voor het forum bbq panelHet zijn vrienden van mijn vrouw (met peuter en nog eentje onderweg) die de klassieke "Bel-BQ" genegen zijn, dus die gaan al tevreden zijn met wat worsten en satés. Die pulled pork is geen stressfactor. Gewoon tijdig de BBQ opzetten zodat die meteen kan beginnen roken als ik weer thuis ben en dat is quasi "set and forget" voor de rest van de dag. Als blijkt dat die om 17u toch nog lang niet klaar is, dan is die voor een dag later.
Die pork steaks van Tootsie zien er verdomd goed uit, nochtans. Ga ik een andere keer eens maken.
Boh, pulled pork is relatief goedkoop om klaar te maken. Het zouden pas parels voor de zwijnen zijn als ik voor hen een côte à l'os van Sashi had klaargemaakt. Want de vrouw is zwanger en dan had ik die helemaal moeten doorbakken. Dat zou mijn eerste ban opleveren in mijn hele BG-carrière.Parels voor de zwijnen verdorie.
Één tip, dik genoeg snijden! Ge wilt dikke/vette lappen, geen droge fijne dingenDie pork steaks van Tootsie zien er verdomd goed uit, nochtans. Ga ik een andere keer eens maken.
Tutut. Niet gaan minimaliseren. Als ge enkel een doorbakken sate, opengebarsten worst en verbrande kippebout gewend zijt moet ge niet direct een botermals pp in uw bakkes gestopt worden. Laat ze toch eerst een acclimatiseren met een correct gebakken stuk vlees voor je ze een stap hoger laat gaan.Boh, pulled pork is relatief goedkoop om klaar te maken. Het zouden pas parels voor de zwijnen zijn als ik voor hen een côte à l'os van Sashi had klaargemaakt. Want de vrouw is zwanger en dan had ik die helemaal moeten doorbakken. Dat zou mijn eerste ban opleveren in mijn hele BG-carrière.
Spieringkoteletjes maak ik zelf graag in de pan. Kost weinig en smaakt vaak beter dan de gemiddelde steak van de supermarkt die duurder is. Maar als je ze traag wil garen moeten ze inderdaad dik zijn.Één tip, dik genoeg snijden! Ge wilt dikke/vette lappen, geen droge fijne dingen