De grote BBQ thread

Nu vrijdag zou ik voor het eerst eens een ganse kip (of2) op de BBQ willen bereiden. Wat is jullie all time favorite manier en/of recept bij gebrek aan een spit?
Beercan, vlinderen, opdelen,...
Momenteel dacht ik aan vlinderen en goed rubben langs beide kanten en injecteren met een mengsel van blond bier en appelsap. Ik wil zowel de mooie krokante buitenkant als een sappige smakelijke binnenkant.
Sowieso uw vel lospulken en onder het vel kruiden. Daar ook een wat kruidenboter onder…

Zonder spit vind ik vlinderen ook het beste. Het presenteert minder mooi maar uw garing is veel egaler

Bestaan er bij de betere merken ook bbq's met verstelbare poten?
Misschien een iet of wat bizarre vraag, maar een gewone bbq is iets te hoog om handig te zijn voor mij.
Alternatief is eventueel zelf kortere poten aan lassen.

Misschien een iet of wat bizarre vraag, maar een gewone bbq is iets te hoog om handig te zijn voor mij.
Bij een kamado kan je altijd een lage(re) tafel ofnest gebruiken dan wat standaard is?

Maar de bbq zelf staat nog even hoog dan?
Zal het eens bekijken, bedankt.
Hangt van de tafel af natuurlijk.
Ik heb ook al tafels gezien met Weber Master Touches. Als je wat handig bent valt dat wel mee om te maken en kies je zelf de hoogte.

Nu zou ik het niet erg vinden als mijn Kamado Joe wat hoger komt, maar ik vind de standaard hoogte ook niet echt een probleem (ik ben 1m88). Sowieso zijn Kamdo's al wat hoger dan bv een Weber.

Edit: sorry, ik besef nu dat je het omgekeerde probleem hebt, verkeerd gelezen.

Laatst bewerkt:
Een weber lijkt mij wel gemakkelijk om de poten in te korten.
Voor hoeveel man zoek je een bbq? En wat wil je er allemaal mee doen?

Een weber lijkt mij wel gemakkelijk om de poten in te korten.
Voor hoeveel man zoek je een bbq? En wat wil je er allemaal mee doen?
Goh, hoogste aantal mensen zal een stuk of 8 zijn.
Ik wil er iets meer op kunnen maken/experimenteren dan gewoon bbq-worst of spek.

Goh, hoogste aantal mensen zal een stuk of 8 zijn.
Ik wil er iets meer op kunnen maken/experimenteren dan gewoon bbq-worst of spek.
Dan denk ik toch dat een weber kettle wel het gemakkelijkst aanpasbaar zou zijn. Of een kamado op een custom table. Maar dat is dan ook wel zwaar en minder mobiel.

Ter ere van de week van de steak friet zonet bij de slager gepasseerd voor een stukje rund. Ik ben voor iets nieuws gegaan, een italiaans ras Marchigiana. Een frietje en een slaatje bij, ik word al ongeduldig 🤤

Ik klaag niet gemakkelijk en al zeker niet online maar moet dat toch even doen hier... Heb 2 jaar geleden de Masterbuilt Gravity 800 gekocht. In het begin alles top, gebruiksvriendelijk tot en met, na ongeveer anderhalf jaar begeeft de ventilator het... Ben ondertussen al een half jaar bezig met de "klantenservice" van Masterbuilt. Oplossing 1 was de 3 schakelaars te vervangen waarmee de ventilator weet dat de deuren dicht zijn en in gang schiet. Dit doet Masterbuilt niet zelf, ze sturen enkel de onderdelen op die je zelf moet vervangen.

Was geen oplossing. Volgende oplossing was de bedieningsconsole helemaal vervangen. Als ik zei dat dit het probleem niet zou zijn gezien de console gewoon werkt en er zelfs geen errorcode te zien is vroegen ze toch van dit te proberen... Niet dus, nieuwe console erin, ventilator werkt nog steeds niet.

Heb ze nu teruggemaild met de vraag dat ze nu allicht gewoon een nieuwe ventilator sturen... En zo zijn we dus een half jaar verder. Onwaarschijnlijk...

Heb de afgelopen maanden moeten settlen door op onze vuurkorf te grillen, nu het kouder begint te worden wil ik toch graag weer low en slow kunnen -_-

Ik klaag niet gemakkelijk en al zeker niet online maar moet dat toch even doen hier... Heb 2 jaar geleden de Masterbuilt Gravity 800 gekocht. In het begin alles top, gebruiksvriendelijk tot en met, na ongeveer anderhalf jaar begeeft de ventilator het... Ben ondertussen al een half jaar bezig met de "klantenservice" van Masterbuilt. Oplossing 1 was de 3 schakelaars te vervangen waarmee de ventilator weet dat de deuren dicht zijn en in gang schiet. Dit doet Masterbuilt niet zelf, ze sturen enkel de onderdelen op die je zelf moet vervangen.

Was geen oplossing. Volgende oplossing was de bedieningsconsole helemaal vervangen. Als ik zei dat dit het probleem niet zou zijn gezien de console gewoon werkt en er zelfs geen errorcode te zien is vroegen ze toch van dit te proberen... Niet dus, nieuwe console erin, ventilator werkt nog steeds niet.

Heb ze nu teruggemaild met de vraag dat ze nu allicht gewoon een nieuwe ventilator sturen... En zo zijn we dus een half jaar verder. Onwaarschijnlijk...
Kan je niet terug gaan naar de plek waar je die gekocht hebt? Imo is het aan hun als dealer om u bij te staan met de gatantie.

Online besteld via Alternate, zij verwijzen alleen door naar het merk zelf helaas...
Garantie verloopt via de verkoper, niet via het merk. Aangeven dat je naar FOD economie en/of testaankoop gaat stappen. Het is hun verantwoordelijkheid, niet de jouwe (ook al besef ik dat het kak is, maar ze maken er zich veel te makkelijk van af en voor je het weet is de garantieperiode gedaan en heb je niets meer om op te staan)

Garantie verloopt via de verkoper, niet via het merk. Aangeven dat je naar FOD economie en/of testaankoop gaat stappen. Het is hun verantwoordelijkheid, niet de jouwe (ook al besef ik dat het kak is, maar ze maken er zich veel te makkelijk van af en voor je het weet is de garantieperiode gedaan en heb je niets meer om op te staan)
Goh, heb netjes alles op mail staan dat ik ruim op tijd mijn garantie inriep en de maandenlange communicatie met Masterbuilt zelf, daar maak ik me dus geen zorgen over.

Ik zal zien wat Masterbuilt nu antwoordt, als ze een ventilator opsturen en dat doet ook niks, zal ik effectief naar Alternate teruggaan...

Iemand ervaring met de rubs en saus van Tom Bertels (barbecoa) ik heb nu enkele podcasts geluisterd met hem en hij komt me zeer professioneel over en als hij over zijn producten praat heb je gelijk goesting om zijn ganse assortiment te kopen. Als beginnend low&slow bbq'er wil ik wel wat kwaliteit zodat het daar al niet kan aan liggen 😛
Ik heb vandaag voor het eerst eens een rub van Barbecoa gebruikt, meer specifiek de Holy Grail op een kip.
Holy fok, lang geleden dat een rub me nog zo positief wist te verrassen, goed spul!

Ik heb vandaag voor het eerst eens een rub van Barbecoa gebruikt, meer specifiek de Holy Grail op een kip.
Holy fok, lang geleden dat een rub me nog zo positief wist te verrassen, goed spul!
Ik heb ze allemaal behalve deze en net gisteren die besteld door de 10% korting bij bbq experiencecenter. Maar al de rest is wel dik in orde.

Net eens de 10kg spare ribs voor 54.99€ op meat for more besteld. Waarschijnlijk te mooi mooi om waar te zijn maar we zien wel.😅 Reviews zijn zeer wisselend alvast. Maar nu vrijdagavond heb ik 12 man op bezoek en dus eens testen.

Terug
Bovenaan