De grote BBQ thread

Smoker vandaag ingebrand, gisteren 10kg restaurant kolen gekocht.
2u laten inbranden op 120-140 graden constant met hout blokken erbij.
Heel degelijke smoker eigelijk.

Volgende keer briketten testen en zien welke temps ik ermee haal.
Tot nu toe wel heel verast ervan, ook weber hun kolen bakjes gekocht voor erin.
Past eigenlijk perfect, benieuwd wat we daar mee gaan kunnen doen.
Helemaal nieuw voor mij, heb enkel ervaring met smoke boxes op een gewone kettle bbq.

Smoker vandaag ingebrand, gisteren 10kg restaurant kolen gekocht.
2u laten inbranden op 120-140 graden constant met hout blokken erbij.
Heel degelijke smoker eigelijk.

Volgende keer briketten testen en zien welke temps ik ermee haal.
Tot nu toe wel heel verast ervan, ook weber hun kolen bakjes gekocht voor erin.
Past eigenlijk perfect, benieuwd wat we daar mee gaan kunnen doen.
Helemaal nieuw voor mij, heb enkel ervaring met smoke boxes op een gewone kettle bbq.
ik zou gewoon hout stoken in je smoker, die dingen zijn daar eigenlijk voor ontworpen.

Smoker lig aan met ribbetjes erop.

Ingesmeerd met mosterd en italiaanse rub kruiden.

170732833-297081448676951-7232883076651054466-n.jpg

Vandaag nog eens tijd gevonden om de bbq aan te steken aangezien ik toch niet mocht werken wegens operatie en de vrouw wel eens zin had in ribben, dan maar 5 kg spareribs op de barbecue gegooid. Was wel weer fijn om eens op het gemak te kunnen bbq'en in de zon met enkele biertjes erbij https://ibb.co/yNtsnW1

Iemand aanraders voor een degelijke BBQ hoes? Voor een 3-brander Genesis is er nergens de premium hoes van weber te krijgen, als iemand een alternatief weet hoor ik het graag :)

Iemand aanraders voor een degelijke BBQ hoes? Voor een 3-brander Genesis is er nergens de premium hoes van weber te krijgen, als iemand een alternatief weet hoor ik het graag :)
Weber zelf al geprobeerd? Daar staat ‘m alleszins beschikbaar op de website, als we naar hetzelfde kijken tenminste:

Ik heb vorig jaar deze gekocht en ben er erg tevreden over.
Goede dikke stevige hoes.

Ik heb maat M genomen voor een Genesis II LX 340 en deze past er perfect over

Als de site in het Duits staat is de omschrijving dus anders dan wanneer hij in het Nederlands staat :D

merci voor de tip, heb hem besteld. Brand een veel minder groot gat in mijn zak dan de hoes van 150€ bij weber zelf

Heeft iemand al pulled chicken van kippedijen gemaakt?

Enig idee welke richttijd ik daarvoor moet pakken? 1,5 - 2 uur? Lukt dat?

Iemand een aanrader voor een goed vleesmes?
Ze verkopen er op elkedagbbq.be en aangezien ik daar vanavond mijn rubs en sauzen zal bestellen, zou ik daar misschien ene kopen.

Ook zo'n zwarte handschoenen denk ik. Beetje voor de show. Alhoewel ik het fijn vind, als er volk is dat ik dan het vlees niet rechtstreeks aanraak. Zeker in de tijden dat we zijn. Maar daarentegen mag er geen volk afkomen.

Edit: en als ik dan toch bezig ben zou ik daar eventueel een skillet van Petromax kopen ook. Goed merk?

Laatst bewerkt:
Iemand een aanrader voor een goed vleesmes?
Ze verkopen er op elkedagbbq.be en aangezien ik daar vanavond mijn rubs en sauzen zal bestellen, zou ik daar misschien ene kopen.

Ook zo'n zwarte handschoenen denk ik. Beetje voor de show. Alhoewel ik het fijn vind, als er volk is dat ik dan het vlees niet rechtstreeks aanraak. Zeker in de tijden dat we zijn. Maar daarentegen mag er geen volk afkomen.

Edit: en als ik dan toch bezig ben zou ik daar eventueel een skillet van Petromax kopen ook. Goed merk?
Ik heb al mijn messen van wusthoff, daar ben ik super tevreden van. Heb die al dik 15 jaar.

Petromax heb ik ook 1je van. Ook zeker content van. Valhalla heb ik ook. Dat zit wat op hetzelfde niveau denk ik.

Hier ook aan het zien voor een Weber Master touch GBS.
Het enige waar ik echt niet aan uitkan is de GBS E-7550 of GBS C-7550
Wat is daar in godsnaam het verschil tussen?

Master-Touch GBS E-5750 => €314

Master-Touch GBS C-5750 => €345

Is dat €30 voor een ander kleurtje op de BBQ te hebben?

Ik kan via een korting van het werk volgende prijzen verkrijgen
Master-Touch GBS E-5750 voor €235

Master-Touch GBS Premium E-5770 voor €299 (wel niet op stock dus zal er dan even op moeten wachten)

Is het de moeite waard voor de premium te gaan?
mij lijkt de enige toevoeging het klapbaar deksel met rsv koppelstuk, en de ring met hitteschild?

ik heb nog niet echt ervaring met low en slow e.d., wil er me wel is aan wagen, of dat een passie word is een andere vraag natuurlijk ;)

Ik ben geen fan van dat geveerd deksel, soms sluit dat niet volledig.
Kijk ook is naar de performer, ik vind dat tafeltje en de optionele elektronische ontsteking van uw kolen wel echt het geld waard

qua messen is hier alles global. Op zich wel tevreden van omdat ik graag dunne, lichte messen heb. Maar wel intensief in onderhoud, ge moet ze regelmatig goed slijpen.
Bij mijn ouders in het dorp zit Mknives, die zijn “budget” model Moustache zou ik zo kopen moest ik die globals niet hebben.

Ik ben geen fan van dat geveerd deksel, soms sluit dat niet volledig.
Kijk ook is naar de performer, ik vind dat tafeltje en de optionele elektronische ontsteking van uw kolen wel echt het geld waard

qua messen is hier alles global. Op zich wel tevreden van omdat ik graag dunne, lichte messen heb. Maar wel intensief in onderhoud, ge moet ze regelmatig goed slijpen.
Bij mijn ouders in het dorp zit Mknives, die zijn “budget” model Moustache zou ik zo kopen moest ik die globals niet hebben.
Voor dat deksel kan je naar dit filmpje kijken:

Mooie messen! Gaan hier op het verlanglijstje!

Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met dat deksel. Bij de bevestiging is er wat speling, dus zorg er voor dat het deksel mooi aansluit alvorens je alles aandraait.

Deze avond de bbq nog eens aan het werk gezet. Mooie lap west-vlaams rood (prijs/kwaliteit blijft dat toch een topper), groene asperges en iets met aardappelen, meer moet dat niet zijn!
En daarbij een flesje Brunello en de inwendige Plutus is weer content 😁

Terug
Bovenaan