De grote BBQ thread

Bedankt voor alle tips hierboven. Ik heb het zwoerd afgehaald.
Het is de eerste keer dat ik 2 stukken bereid en zot wat een verschil de ene was 70gr na 3u50m de andere pas na 4u40m (beide 2kg).
Door het weer zitten beide nu ingepakt in de oven op 130gr. Straks wat koolsla maken en morgen dacht ik aan "pulled pork kapsalon"
Hoe vettiger hoe prettiger dit weekend 😛

Goeie omstandigheden om koud te roken! Gisteren een mooie 1kg zalmzijde in huis gehaald en gepekeld, zonet afgespoeld en die mag nu nog drogen tot morgenochtend om dan koud te worden gerookt.
Nog maar enkele dagen geduld 🤤

Voor het pekelen:

IMG_5970.jpeg

Voor het drogen:

IMG_5972.jpeg

Na het roken:

IMG_5978.jpeg

Zalm roken is best saai om verslag over uit te brengen :unsure:

Kinderen mogen elk jaar een thema kiezen voor hun verjaardagsfeest. De hele familie komt dan verkleed toe en decoratie en eten zijn wat in thema.
Zoon wil graag een voetbalfeest.

Ik zou dus mijn bbq buiten installeren en er rondom een soort van hamburger/braadworstenkraam van maken.

Ik zou volgende aanbieden:
puntzakken met frietjes
braadworsten: harde witte pistolets, braadworsten op de bakplaat, gebakken ajuin op de bakplaat

En dan natuurlijk hamburgers, maar hoe zouden jullie ze dan klaarmaken?
Ik had gedacht aan bicky-schijven op de bakplaat in boter met gebakken ajuin tussen een wit, rond, zacht broodje. M'n vrouw wilt echte rundsvlees patties.

Bakplaat is eigenlijk het deksel van m'n dutch oven van Weber. Dat zal wel lukken hoop ik.

Kinderen mogen elk jaar een thema kiezen voor hun verjaardagsfeest. De hele familie komt dan verkleed toe en decoratie en eten zijn wat in thema.

Ik zou dus mijn bbq buiten installeren en er rondom een soort van hamburger/braadworstenkraam van maken.

puntzakken met frietjes
braadworsten: harde witte pistolets, braadworsten op de bakplaat, gebakken ajuin op de bakplaat

Ik had gedacht aan bicky-schijven op de bakplaat in boter met gebakken ajuin tussen een wit, rond, zacht broodje. M'n vrouw wilt echte rundsvlees patties.

Bakplaat is eigenlijk het deksel van m'n dutch oven van Weber. Dat zal wel lukken hoop ik.
Dat is toch belange niet groot genoeg om als bakplaat te gebruiken voor een groep mensen? Ik denk dat dit rap zal leiden tot frustraties en stress ipv een ontspannen verjaardagsfeestje (ook voor de ouders)

puntzakken met frietjes

Bickyburgers voor de kinderen, smashburgers voor de grote mensen? :unsure:

Dat is toch belange niet groot genoeg om als bakplaat te gebruiken voor een groep mensen? Ik denk dat dit rap ga leiden tot frustraties en stress ipv een ontspannen verjaardagsfeestje (ook voor de ouders)
Ik heb nie rap stress aan de bbq hoor. We zijn met 9 volwassenen en 4 kinderen. Een deel kan niet komen. Dus dat valt allemaal wel mee.
Met mijn verjaardag heb ik voor 35 man burgers staan grillen, alles liep perfect.

En ik ben niet van het principe: nu moet iedereen aan tafel en allemaal tegelijkertijd eten. Mijn burgerkot zal opengaan op een bepaald uur en diegene die wilt kan iets komen halen gedurende 2 uur.

Bickyburgers voor de kinderen, smashburgers voor de grote mensen? :unsure:
Ik heb nog nooit smashburgers gemaakt. Maar is dat wel typisch voetbal? Onlangs gaan kijken naar KV Kortrijk en 2 burgers gegeten. Beiden waren bicky schijven in een wit broodje met ajuin en saus. Maar zoveel ga ik nu ook niet naar de voetbal dus misschien ben ik fout.

dat is idd by far de makkelijkste manier.

En als je met pistolets werkt moet je de buns niet butteren+toasten... scheelt ook serieus in oppervlakte

Ik heb nog nooit smashburgers gemaakt. Maar is dat wel typisch voetbal? Onlangs gaan kijken naar KV Kortrijk en 2 burgers gegeten. Beiden waren bicky schijven in een wit broodje met ajuin en saus. Maar zoveel ga ik nu ook niet naar de voetbal dus misschien ben ik fout.
Dan zijn bickyschijven wel het gemakkelijkste. Ik zat met wagyusmashburgers in mijn hoofd maar dat is misschien teveel high brow voor een kinderfeest.

Na overal weer koudgerookte zalm te zien passeren ligt er intussen ook een mooi stuk van 1,6kg in de pekel.
Morgenochtend afspoelen en dan woensdag roken

Idd… ik heb een medium-sized plancha (5-6 burgers) en dat is het minimum voor een groep. Mag je trouwens absoluut gebruiken (staat in Gent)
Zalig. Ik krijg honger van uw foto's. Met uw gepersonaliseerd brandmerk enal :love:
Heel sympathiek van jou ook! Maar ik zal m'n plan wel trekken met mijn Weberke.

Voor gewone burgers en worsten kan je ook gewoon de grill gebruiken he. Gewoon een koude zone maken om je gegrild vlees warm te houden.
I know, maar op de voetbal is dat zo goed als altijd op een bakplaat, lukt beter met zo'n bicky schijven ook.

Dan zijn bickyschijven wel het gemakkelijkste. Ik zat met wagyusmashburgers in mijn hoofd maar dat is misschien teveel high brow voor een kinderfeest.
Zeker niet teveel high brow voor een kinderfeest, maar 't moet in thema zijn.

Ik stelde voor om bekers te halen van een halve liter en een bierkraam te maken ook, maar m'n vrouw was geen fan. 'Is dat nog voor de kleinen of is dat voor u?'

Tsss

Ik zag deze website hier al is passeren denk ik en kwam toevallig uit op deze mooie korting.

die korting is er altijd... reviews zeggen steeds opnieuw dat het gewoon megakleine ribbetjes zijn, weinig vlees.

Komt ook in één stuk verpakt, dus je moet al half ontdooien vooraleer je ze kan verdelen in de vriezer (of natuurlijk alles meteen opeten is ook een optie)

De dikbevleesde spareribs van Inamood vond ik altijd ongelofelijk goed, mss daar eens kijken?

Ik zag deze website hier al is passeren denk ik en kwam toevallig uit op deze mooie korting.

Ik heb ze onlangs gekocht. Het zijn zoals reeds hierboven genoemd kleine ribben zoals je ze gewend bent bij de meeste beenhouwers. Het vlees is van Duitse origine en het komt in 1 doos toe waar er 2 zakken in zitten en daar in nog eens een vel. Dus +-2.5kg per blok vergroten. Kwaliteit is gewoon standaard. Geen top.

Terug
Bovenaan